Η ανάδειξη της ανατολικής Χαλκιδικής μέσα από 18 projects

Απτά και μετρήσιμα είναι τα αποτελέσματα των πολυάριθμων επαγγελματικών παρεμβάσεων του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού, ο οποίος μέσα σε λίγα χρόνια πιστώνεται την επιτυχή ανάδειξη της Ανατολικής Χαλκιδικής σε ολοκληρωμένο τουριστικό προορισμό. Πράγματι, η φήμη της περιοχής, η οποία ξεπερνά πλέον τα ευρωπαϊκά σύνορα, αντανακλάται μέσα από 18 τουριστικά projects, τρία από τα οποία έχουν βραβευθεί με το χρυσό βραβείο ποιότητας από τα tourism awards 2016.

«Κάν’ το όπως η Ολυμπιάδα»

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της στοχευμένης δραστηριοποίησης του φορέα αποτελεί η τοποθέτηση της Ολυμπιάδας στο διεθνή τουριστικό χάρτη, μέσω της ένταξης του «Αριστοτελικού Περιπάτου» στα τουριστικά εναλλακτικά πακέτα εκείνων των ευρωπαϊκών οργανισμών – tour operators, που ειδικεύονται στις «περιπατητικές περιηγήσεις».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο «Αριστοτελικός Περίπατος» παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά στον κόσμο από τις αριστοτελικές κοινότητες και τον Π.Ο.Τ. το 2012. Από τότε προβάλλεται με αμείωτη ένταση και μελετημένη στόχευση σε συγκεκριμένες τουριστικές αγορές, όπως της Βρετανίας, της Σουηδίας, της Αυστρίας, της Ολλανδίας, ενώ φέτος συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του Walking Federation του Βελγίου, το οποίο μετρά πάνω από 100.000 τουριστικά γραφεία – μέλη.

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα οι αριστοτελικές κοινότητες παρουσιάζουν στο «ειδικό περιπατητικό κοινό» νέο δίκτυο διαδρομών, το οποίο συνδέει 4 από τους 6 οικισμούς του Αριστοτελικού Όρους, η επίσημη «πρώτη» του οποίου θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις αρχές του επόμενου Νοέμβρη.

Αποτέλεσμα αυτής της παρεμβατικής πολιτικής ήταν η θεαματική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Ολυμπιάδα, η οποία ξεκινά πλέον στα τέλη Απριλίου και καταλήγει στα μέσα Οκτωβρίου.

«Κάν’ το όπως η Αμμουλιανή»

Από την άλλη πλευρά ο Οργανισμός έδωσε έμφαση στην προώθηση της νησιωτικής Αμμουλιανής, προβάλλοντάς την σε συγκεκριμένες τουριστικές αγορές ως καλοκαιρινό και γαστρονομικό προορισμό διακοπών, με αποτέλεσμα το (μέχρι τότε) ξεχασμένο αμμώδες νησί με τη (μέχρι τότε) περιορισμένη τουριστική περίοδο να έχει απογειώσει τη φήμη και τη μάρκα του.

Η συνεργασία του Π.Ο.Τ. με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς και τους εξαιρετικά δραστήριους επαγγελματίες, οι οποίοι εξέλιξαν τα δεδομένα, αποτέλεσε εφαλτήριο προσέλκυσης ευρωπαϊκών, βαλκανικών και τοπικών τουριστικών γραφείων, την ίδια στιγμή που η εκτόξευση των δικτυακών πωλήσεων τοποθετεί πλέον την Αμμουλιανή τους προορισμούς με 5μηνη τουριστική περίοδο.

«Κάν’ το όπως η Αρναία»

Εκείνο όμως που προκαλεί το πραγματικό ενδιαφέρον είναι η τοποθέτηση της ορεινής Αρναίας στη διεθνή τουριστική σκακιέρα ως εναλλακτικού προορισμού διακοπών, δεδομένου ότι η πολυετής προώθησή της σε τουριστικές αγορές με πολιτιστικό ενδιαφέρον τη μετεξέλιξε σε περιζήτητο θέρετρο θεματικού τουρισμού με τουλάχιστον 8μηνη τουριστική περίοδο.

Η ποιοτική προσέλκυση επισκεπτών -κυρίως από την Ολλανδία, το Βέλγιο και την Τουρκία- δημιουργούν υποδομή για περαιτέρω διείσδυση της περιοχής σε τουριστικές αγορές της Ασίας, οι οποίες το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα προσεγγίζονται επαγγελματικά από τα στελέχη του Οργανισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση της Αρναίας σύσσωμη η επαγγελματική κοινότητα της πόλης αγκάλιασε, στήριξε και προώθησε τη συνεργασία με τον Π.Ο.Τ., ακολουθώντας πιστά τους κανόνες του στρατηγικού σχεδιασμού που εκπονείται κάθε χρόνο.

«Κάν’ το για όλους»

Ολόκληρη η ορεινή ζώνη αναμένεται να συνδεθεί θεματικά με την παράκτια ? ειδικά σε ό,τι αφορά τις προσκυνηματικές περιηγήσεις, τις πολυήμερες ή ημερήσιες περιπατητικές και γαστρονομικές αποδράσεις, τις οινικές διαδρομές, τις honeymoon διακοπές και τις πολιτιστικές εξορμήσεις.

Άμεσα εκκολαπτόμενο τουριστικό προορισμό αποτελεί η παραδοσιακή Βαρβάρα, η στοχευμένη και πολυετής προώθηση της οποίας σε τουριστικές αγορές της κεντρο-δυτικής Ευρώπης ωρίμασε τις συνθήκες ένταξής της σε διεθνή περιπατητικά δίκτυα. Οι συνέργειες του Οργανισμού, της Τοπικής Κοινότητας και των επαγγελματιών του οικισμού αποτέλεσαν τη βάση δημιουργίας μιας εξωστρεφούς επικοινωνιακής πολιτικής, το αποτέλεσμα της οποίας αρχίζει να γίνεται εύκολα ορατό.

Με ναυαρχίδα την Ουρανούπολη, το τουριστικό προφίλ των επισκεπτών της οποίας επιχειρείται το 2018 να εμπλουτισθεί λόγω ολικής επαναφοράς της γερμανικής αγοράς στην προαθωνική χερσόνησο, ο Οργανισμός δρομολογηθεί σημαντικές διαδικτυακές καμπάνιες προώθησης της Ιερισσού και των Πυργαδικίων στην ιταλική τουριστική αγορά, ενώ σημαντικά συμβόλαια συνεργασίας υπεγράφησαν μεταξύ Ελβετού tour operator και luxury καταλυμάτων της «Ακτής Κομίτσας» των Νέων Ρόδων.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...