Από αύριο η συζήτηση για τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις αλλαγές στο λύκειο

Οι αλλαγές στο λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα βρεθούν στο επίκεντρο της αυριανής συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Η συνεδρίαση θα είναι η πρώτη από μία σειρά συνεδριάσεων, που θα έχουν στόχο να βρεθεί “κοινός τόπος” μεταξύ των κομμάτων, ώστε να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις που έχει σχεδιάσει το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο του τριετούς πλάνου για την Παιδεία, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Στα χέρια των βουλευτών που απαρτίζουν την Επιτροπή έχει ήδη βρεθεί το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εν είδει πρότασης του υπουργείου. Ωστόσο, το πόρισμα χαρακτηρίζεται από γενικές προτάσεις, σε αντίθεση με εκείνο που είχε διαρρεύσει την προηγούμενη εβδομάδα, το οποίο αναφερόταν σε συγκεκριμένες αλλαγές.

Όπως αναφέρεται στην πρόταση, κεντρικό χαρακτηριστικό είναι η δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, και επομένως ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή εγκαθίδρυση “πολυκλαδικότητας”, μετά την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων υποδομής και τεχνικών λύσεων. Έτσι, προτείνεται κοινός κορμός στην Α’ τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β’ και Γ’ τάξεων, στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν πλάι στην επιστημονική και την τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση ως ισότιμες. Παράλληλα, προτείνεται η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να συμπεριλάβει την Α’ Λυκείου και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, ακόμη, δίνεται έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητών, που μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους στη Β’ Λυκείου και να συνδιαμορφώσουν, βάσει επιλογών, το πρόγραμμά τους στην Γ’ Λυκείου, προσανατολιζόμενοι στο πώς και σε τι θέλουν να συνεχίσουν.

Επιπλέον, για την Γ’ λυκείου προτείνονται εξάωρα μαθήματα. Εξάλλου, προτείνεται η συμμετοχή μαθητών σε συλλογικές δημιουργικές δραστηριότητες.

Τέλος, για το Εθνικό απολυτήριο η πρόταση του ΙΕΠ, δεν αναφέρει παρά μόνο ότι είναι σημαντικό “να αποκτήσει αξία, διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης. Ένα απολυτήριο με κύρος και νόημα θα καλλιεργήσει στην κοινωνία εκείνη την κουλτούρα που σε βάθος χρόνου θα επιτρέψει στο σχολείο να αποκτήσει σταδιακά ουσιαστική εκπαιδευτική και διδακτική ισχύ”.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...