Τους βασικούς άξονες της νέας νομοθετικής μεταρρύθμισης για τη βελτίωση και την ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, παρουσίασε, από την Καβάλα, ο υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, κατά τη διάρκεια της διήμερης επίσκεψης που πραγματοποίησε σε σχεδόν όλα τα επαγγελματικά λύκεια που λειτουργούν στην περιοχή, όπου συνομίλησε με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, για την προωθούμενη προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε, ο κ. Μπαξεβανάκης υπογράμμισε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να πετύχει και να αποδώσει κάθε νομοθετική ή άλλη απόφαση, είναι να φανεί πώς αυτή επηρεάζει την καθημερινότητα των ανθρώπων και εν προκειμένου τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς γιατί, όπως σημείωσε, «μόνο αν δούμε τις επιπτώσεις που έχει αυτή η απόφαση μπορούμε να βελτιώσουμε τις όποιες ατέλειες. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, επισκεφθήκαμε όλα σχεδόν τα ΕΠΑΛ και είχαμε την ευκαιρία, όχι μόνο να παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας, αλλά να κάνουμε μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς».
Τρεις είναι οι βασικοί άξονες που επιδιώκει να υλοποιήσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αναφορικά με την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ο πρώτος άξονας είναι η αποφυγή της πρόωρης ειδίκευσης, ή κατάρτισης και η παροχή στείρων γνώσεων στους μαθητές. Ο δεύτερος άξονας είναι η διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με εισαγωγή αυτών όχι μόνο στα ΤΕΙ, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, αλλά και στα ΑΕΙ. Και ο τρίτος, η υλοποίηση μεταλυκειακού έτους στις τάξεις της μαθητείας, μέσα από το οποίο θα υπάρχει η δυνατότητα πιο ομαλής πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στην αγορά εργασίας, απαντώντας έτσι σε ένα αγωνιώδες ερώτημα των νέων ανθρώπων για το πώς θα αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία που είναι απαραίτητη στην αγορά εργασίας.
Ο υφυπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του, όπως τόνισε, γιατί μέσα από τις επισκέψεις και τις συζητήσεις διαπίστωσε ότι η προσπάθεια που καταβάλλεται για την ενίσχυση της επαγγελματική εκπαίδευσης γίνεται αποδεκτή από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, ενώ χαρακτήρισε πολύ εύστοχες τις παρατηρήσεις και επισημάνσεις που έγιναν.
Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ