Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην αγορά «περνάει» μέσα από τη γνώση των δικαιωμάτων τους

«Οι Έλληνες καταναλωτές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 28 σε ό,τι αφορά την εμπιστοσύνη τους στους αντισυμβαλλομένους τους. Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνο όταν γνωρίζουν τους τρόπους προστασίας που τους παρέχει η καταναλωτική νομοθεσία».

Αυτό υπογραμμίζει, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη.

Ολόκληρη η δήλωση της Αθηνάς Κοντογιάννη έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με τον τελευταίο (2015) πίνακα αποτελεσμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις συνθήκες που αφορούν τους Ευρωπαίους καταναλωτές, το 30,8% των Ελλήνων καταναλωτών αντιμετώπισαν κατά τις συναλλαγές τους αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (επιθετικές πωλήσεις με συνεχείς οχλήσεις, παραπλανητικές διαφημίσεις, προσφορά δώρων που συνεπάγονταν χρέωση, παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές κλπ.) τους τελευταίους 12 μήνες πριν από τη δημοσίευση της έρευνας, και το 20% καταχρηστικούς όρους σε συμβάσεις και παράνομες χρεώσεις, τη στιγμή που ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 24%, δηλαδή 6,9% χαμηλότερος, για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και 13%, δηλαδή 7% χαμηλότερος για τους καταχρηστικούς όρους και τις χρεώσεις.

»Οι πρακτικές αυτές πλήττουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 28 σε ό,τι αφορά την εμπιστοσύνη τους στους αντισυμβαλλομένους τους. Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνο όταν γνωρίζουν τους τρόπους προστασίας που τους παρέχει η καταναλωτική νομοθεσία και, φυσικά, όταν καταγγέλλουν τις πρακτικές αυτές, διεκδικώντας τα δικαιώματά τους και επιβραβεύοντας τους προμηθευτές που σέβονται τους κανόνες της χρηστής επιχειρηματικότητας. Όταν ο καταναλωτής γνωρίζει ότι υπάρχει τρόπος να πετύχει την αποκατάσταση τυχόν οικονομικής ζημίας του μέσα από αποτελεσματικούς μηχανισμούς εξωδικαστικής επίλυσης της διαφοράς του με κάποιο προμηθευτή, γρήγορα και χωρίς κόστος, τότε γίνεται πιο ενεργός παράγοντας της αγοράς, στο μέτρο, φυσικά, που του το επιτρέπουν οι οικονομικές του δυνατότητες. ‘Αρα, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην αγορά «περνάει», σε μεγάλο βαθμό, μέσα από τη γνώση των δικαιωμάτων τους και τη διεκδίκησή τους, χωρίς οικονομική τους επιβάρυνση μέσα από φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, σε συνεργασία και με τους αρμόδιους για την εφαρμογή της καταναλωτικής νομοθεσίας φορείς κατά εμπορικό κλάδο και ιδίως με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή».

 

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...