Ενημερωτικά φυλλάδια διένειμαν χθες τροχονόμοι σε γονείς και μαθητές Δημοτικών σχολείων στο Νομό Θεσσαλονίκης, ενώ, παράλληα, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης σε σχολικά λεωφορεία κατά την 1η ημέρα της νέας σχολικής περιόδου
Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν 85 έλεγχοι σε σχολικά λεωφορεία και βρέθηκαν επτά παραβάσεις συνολικά. Τακτικοί έλεγχοι στα σχολικά λεωφορεία θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Οι τροχονόμοι μοίρασαν έντυπα κυκλοφοριακού ενδιαφέροντος, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές και οδηγίες στους μαθητές και στους γονείς τους, σχετικά με την κυκλοφοριακή τους συμπεριφορά, ειδικότερα δε για τη χρήση των διαβάσεων πεζών, των πεζοδρομίων, τη συμμόρφωση τους με τους φωτεινούς σηματοδότες κτλ.
Η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης συμβουλεύει γονείς και παιδιά:
-
Να αναζητούν την πιο ασφαλή διαδρομή που πρέπει να ακολουθεί το παιδί τους, για να φθάσει και να επιστρέψει από το Σχολείο του. Η πιο σύντομη διαδρομή δεν είναι απαραίτητα και η πιο ακίνδυνη.
-
Όταν καταλήξουν στην πιο ακίνδυνη διαδρομή, να την διανύσουν πολλές φορές με το παιδί τους, έτσι ώστε να αποτυπωθεί σωστά.
-
Ακολουθώντας καθημερινά την ίδια διαδρομή, θα μπορεί σιγά-σιγά να γνωρίσει όλες τις ιδιαιτερότητες και τις ιδιομορφίες του δρομολογίου και κατά συνέπεια τους ενδεχόμενους κινδύνους.
-
Το παιδί πρέπει να μάθει να σταματά στην άκρη του πεζοδρομίου, πριν περάσει στην απέναντι πλευρά του δρόμου. Πρέπει να μάθει να ελέγχει προσεκτικά αριστερά και δεξιά το δρόμο και να τον διασχίζει μόνο όταν θα είναι απόλυτα σίγουρο ότι δεν περνούν οχήματα.
-
Να κρατούν πάντα από το χέρι το παιδί τους, που πρέπει να βαδίζει στην εσωτερική πλευρά του πεζοδρομίου.
-
Να μάθουν στο παιδί τους ότι, ακόμα και στις διαβάσεις των πεζών, πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικό. Και στην περίπτωση αυτή ισχύει ο προσεκτικός έλεγχος του δρόμου αριστερά και δεξιά.
-
Ιδίως τις βραδινές ώρες, το κίτρινο χρώμα στα ρούχα του παιδιού ή τα αντανακλαστικά αυτοκόλλητα, βοηθούν στους οδηγούς να αντιληφθούν καλύτερα την παρουσία του παιδιού στο δρόμο.