Ένα κουτί, μέσα στο οποίο μαθητές δημοτικού σχολείου της Θέρμης και παιδιά προσφύγων έριχναν κείμενα, γράμματα, ζωγραφιές και κατασκευές μεταφερόταν όλο τον χρόνο από τη μία ομάδα στην άλλη, τις έφερε σε επαφή και επικοινωνία, τις έκανε να προβληματιστούν για έννοιες και αξίες και να δημιουργήσουν ένα βιβλίο και μία ταινία κινουμένων σχεδίων.
Οι μικροί συγγραφείς και κινηματογραφιστές συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «LitBridge – Γεφυρώνοντας Πολιτισμούς μέσω της Λογοτεχνίας και της Αφήγησης» μία πρωτοβουλία που έχει στόχο να φέρει σε επικοινωνία παιδιά προερχόμενα από διαφορετικό κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον, να ενισχύσει την αναγνωστική κουλτούρα μέσω της λογοτεχνίας και της αφήγησης, να αναπτύξει την κριτική σκέψη και να προβάλει την αξία του δικού τους λόγου.
“Χρησιμοποιούμε σαν εργαλείο τη λογοτεχνία για να φέρουμε σε επαφή διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες με στόχο τα παιδιά να εξοικειωθούν με άλλους πολιτισμούς. Σε αυτή τη φάση το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο 1o Δημοτικό Σχολείο της Θέρμης, στην Γ’ και Δ’ τάξη και ταυτόχρονα σε δομές μετεγκατάστασης Σύριων προσφύγων σε συνεργασία με την Praksis” δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ “Πρακτορείο 104,9” η project manager του LitBridge, Σοφία Βυζαντιάδου.
Το LitBridge είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, το οποίο επιδιώκει να δημιουργήσει ένα πλαίσιο επαφής και διαλόγου μεταξύ μαθητών δημοτικού σχολείου και προσφύγων που δεν έχουν εισέλθει ακόμα στο σχολείο. Υλοποιείται από εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες που αγαπούν τη λογοτεχνία, τη γραφή, την αφήγηση και τις διαφορετικές κουλτούρες.
“Μέσα από μία σειρά εργαστηρίων που πραγματοποιήθηκαν τους προηγούμενους μήνες και με αφορμή πάντα τη λογοτεχνία τα παιδιά έγραψαν κείμενα, τα εικονογράφησαν και δημιουργήθηκε το υλικό, από το οποίο προέκυψε μία ανθολογία, το βιβλίο “Από χέρι σε χέρι”, εξήγησε η κ. Βυζαντιάδου.