Ως «αρχή του τέλους μίας ιστορίας διαπλοκής, νεποτισμού και διασπάθισης δημοσίου χρήματος» χαρακτηρίζει η δημοτική παράταξη “Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη” την πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών για την ίδρυση δημόσιου φορέα συγκοινωνιών στη θέση του ΟΑΣΘ.
Σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη χαρακτηρίζει τον ΟΑΣΘ ως ένα οργανισμό «που χρησιμοποιήθηκε για πάνω από μισό αιώνα ως μέσο εξυπηρέτησης συμφερόντων, πολιτικών και οικονομικών» τονίζοντας ότι «όλα αυτά τα χρόνια, η εξυπηρέτηση των δημοσίων μεταφορών από το μόνο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που διαθέτει η πόλη, μόνο ως ιδανική δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.».
Οπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση «η ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, σε συνεργασία με φορείς της πόλης, ήδη σχεδιάζουν τη διάδοχη κατάσταση στις δημόσιες αστικές και περιαστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης, με την ίδρυση δύο φορέων: ενός εποπτικού φορέα για όλα τα μέσα και του διαδόχου φορέα εκτέλεσης των μετακινήσεων με λεωφορεία».
Η δημοτική παράταξη “Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη” υπογραμμίζει ότι «θα παρακολουθεί από κοντά τη διαμόρφωση του νέου χάρτη των δημόσιων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και θα παρεμβαίνει με προτάσεις όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο» ενώ θεωρεί ότι «σημαντικό ρόλο έχουν να διαδραματίσουν οι φορείς, επαγγελματίες και επιστήμονες της πόλης, με βασικότερους πυλώνες το Α.Π.Θ., την Εγνατία Οδό Α.Ε., την ΕΛΒΟ και το επιστημονικό δυναμικό φορέων όπως ο ΣΑΣΘ, ο ΟΑΣΘ, αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες επιστήμονες».
Τέλος στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «οποιαδήποτε προσπάθεια εμπλοκής “τρίτων” φορέων θα πρέπει να θεωρείται εκ του περισσού, αν όχι δόλια».