Αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα προαναγγέλλει το υπουργείο Παιδείας

Ένα νέο σύστημα εισαγωγής φοιτητών, το οποίο θα αναβαθμίζει το σχολείο και θα βάζει τέλος στην οικονομική αιμορραγία των οικογενειών, προανήγγειλε το υπουργείο Παιδείας με αφορμή τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων.

Όπως τόνισε, μιλώντας σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής «θα υπάρξει σύντομα μια πρόταση, ελπίζω μέσα στη χρονιά, που θα είναι πάνω στην εντολή που έχουμε από τον υπουργό. Θα πάμε δηλαδή, μέσω του σχολικού συστήματος, να μπαίνουν τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Δεν θα χρειάζεται παράλληλο σύστημα. Θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του Λυκείου. Με το απολυτήριο του λυκείου και τον βαθμό ουσιαστικά θα μπορεί κάποιος να πηγαίνει στις σχολές εκείνες που θα έχει τη δυνατότητα λόγω του βαθμού να μπει».

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό που οφείλει να κάνει το υπουργείο Παιδείας, είναι ένα λύκειο που λειτουργεί, γιατί αυτή τη στιγμή «η τρίτη λυκείου δεν λειτουργεί, πηγαίνουν κάποιες ώρες (οι μαθητές) και εξαντλούν τις απουσίες για να πηγαίνουν στα φροντιστήρια».

Ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάγκη προσαρμογών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ιδιαίτερα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς «τα χρόνια περνούν, οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις και οι δυνατότητες των οικονομιών μεταβάλλονται. Θα πρέπει να προσαρμόζεται η ανώτατη εκπαίδευση για να μπορεί να έχει και καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση αυτός που βγαίνει (από το πανεπιστήμιο), αλλά κυρίως να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της κοινωνίας».

Μια μέρα νωρίτερα, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων, τα εξής: «έχουμε συνείδηση ότι το σύστημα των εισαγωγικών για τα πανεπιστήμια έχει εξαντλήσει τη δυναμική του και στηρίζεται, δυστυχώς, σε μία παγκόσμια πρωτοτυπία  που είναι η υποβάθμιση του σχολείου και η ενίσχυση της παράλληλης εκπαίδευσης, πράγμα που σημαίνει μία περαιτέρω οικονομική αιμορραγία  της οικογένειας. Εργαζόμαστε, μέσω και του εθνικού διαλόγου, για να υπάρξει, χωρίς βιασύνη αλλά  και χωρίς μεγάλες αναβολές, ένα νέο σύστημα επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα αναβαθμίζει το σχολείο. Συνεπώς το νέο σύστημα προϋποθέτει  μια  αναμόρφωση του λυκείου και κυρίως των δύο μεγαλυτέρων τάξεων του λυκείου. Επί πλέον η ευθύνη επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αποδίδεται στο σχολείο και όχι σε άλλα σχήματα εκτός του σχολείου».