Αλλαγή σκυτάλης στον ΟΑΣΘ – Αβέβαιο το μέλλον των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης

Σε πολωμένο πολιτικά κλίμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρωί της Τρίτης η διαδικασία παράδοσης – παραλαβής στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, χωρίς την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή ή έστω του υφυπουργού Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Ο απερχόμενος πρόεδρος του ΔΣ, Στέλιος Παππάς, και ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος, Σάββας Παναγιωτίδης, θα παραδώσουν στον Γιώργο Σκόρδα και τον Γιώργο Σπανό αντίστοιχα τα «κλειδιά» του Οργανισμού, δύο χρόνια μετά την απόφαση του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, να θέσει υπό δημόσιο έλεγχο τον μέχρι τότε κρατικοδίαιτο φορέα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Όλο αυτό το διάστημα ο ΟΑΣΘ και οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης βρέθηκαν στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τη Νέα Δημοκρατία, ενώ ο Οργανισμός βρίσκονταν υπό εκκαθάριση εν λειτουργία.

Ωστόσο εδώ και ένα μήνα δεν είναι σαφές το πρόγραμμα και οι στόχοι της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον ΟΑΣΘ και τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Ο κ. Καραμανλής κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ή σε κάποια άλλη δημόσια τοποθέτηση του δεν έχει αποσαφηνίσει τα σχέδια του.

Τα ερωτήματα φαίνεται πως θα παραμείνουν αναπάντητα μέχρι τον Σεπτέμβριο, μιας και όπως προαναφέραμε δεν θα παραστεί ο υπουργός ή ο υφυπουργός στην τελετή παράδοσης και παραλαβής.

Αρνητικά δεδομένα πάντως προκαλεί η ακύρωση του διαγωνισμού για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων για τις ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

Όπως ανέφερε την περασμένη Παρασκευή, 9 Αυγούστου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «σε συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) που πραγματοποιήθηκε σήμερα, οι εκπρόσωποι του ελληνικού δημοσίου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής και ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρας:

α) αποφάσισαν την παύση του Προέδρου του Δ.Σ. κου Στυλιανού Παππά, του διευθύνοντα συμβούλου κου Σ. Παναγιωτίδη και των μελών του Δ.Σ.  κου Εμμανουήλ Λαμτζίδη και κας Όλγα Γιάννη.

β) απεδέχθησαν τις παραιτήσεις του εκτελεστικού μέλους κου Φώτιου Μπίμπαση και του μέλους Ακρίτα Καϊδατζή και

γ) αποφάσισαν ομοφώνως και όρισαν ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου τα κάτωθι:

-Πρόεδρος, Καθηγητής Γεώργιος Σκόδρας, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

-Διευθύνων Σύμβουλος: Δρ. Γεώργιος Σπανός, Πολιτικός Μηχανικός, Πρώην Διευθυντής Κίνησης ΟΑΣΘ

Μέλη:

-Καθηγητής Ιωάννης Βλαχάβας, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

-Δρ. Ιωάννης Ρεντζεπέρης, Εκτελεστικό Μέλος, Πολιτικός Μηχανικός

-Θεόδωρος Τζιαμπάζης, Πολιτικός Μηχανικός

-Σοφία Μαυρίδου, Λογίστρια

-Εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

-Εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης

-Το Δ.Σ. θα συμπληρωθεί με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων».

«Προχειρότητα της νέας κυβέρνησης»

Για προχειρότητα της νέας ηγεσίας του υπουργείου κάνει λόγο μιλώντας στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91,4» ο απερχόμενος διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Σάββας Παναγιωτίδης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα προχειρότητας αποτελεί σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτίδη το γεγονός ότι ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο συμπεριλαμβάνοντας ως μέλος την πρώην πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, Καλυψώ Γούλα, η οποία έχει εδώ και μήνες παραιτηθεί τόσο από το ΔΣ του ΟΑΣΘ, όσο και από το Δημοτικό Συμβούλιο. Επίσης, στην σύνθεση του νέου ΔΣ ανακοινώθηκε ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ο Γαβριήλ Αβραμίδης, ο οποίος δεν έχει πλέον σχέση με την διοίκηση Τζιτζικώστα, μιας και ήταν υποψήφιος Περιφερειάρχης απέναντι του.

«Πέρασε ένας μήνας και αν ήταν να καταλήξει σε αυτά τα πρόσωπα τότε τι περίμενε;» διερωτάται χαρακτηριστικά ενώ τονίζει ότι «έγινε η Γενική Συνέλευση, επελέγη η νέα διοίκηση, αλλά δεν μας έχουν εξηγήσει το σχέδιο τους για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης».

Παράλληλα ο κ. Παναγιωτίδης εκτιμά πως γίνονται «βήματα προς τα πίσω καθώς ακυρώθηκαν οι διαγωνισμοί για την προμήθεια λεωφορείων και για τις προσλήψεις». «Μπλοκαρίστηκε και ο διαγωνισμός για την ψηφιοποίηση του Οργανισμού, ο οποίος περιλαμβάνει το ηλεκτρονικό εισιτήριο», συμπλήρωσε ο ίδιος τονίζοντας πως πρόκειται για «ζητήματα που είχα ανάγκη ο ΟΑΣΘ και θα τον εκσυγχρόνιζαν».

«Εν ολίγοις καταγγέλλουν τα δικά μας σχέδια και δεν μας λένε το δικό τους. Εδώ και ένα μήνα παρά τις επιστολές και τα τηλεφωνήματα προς τους δύο υπουργούς δεν υπήρξε καμία επικοινωνία. Μάλιστα, ακυρώθηκε ραντεβού της απερχόμενης διοίκησης με τον Κεφαλογιάννη με το επιχείρημα ότι δεν του επέτρεψε να παραστεί ο κ. Καραμανλής» δήλωσε στη συνέχεια ο κ. Παναγιωτίδης.

Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παρακώλυση συγκοινωνιών

Υπενθυμίζεται ότι η απερχόμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ κατέθεσε στις 9 Αυγούστου μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου, μετά από μαρτυρίες υπηρεσιακών στελεχών για οργανωμένο σαμποτάζ στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.

Με τη μήνυση ζητείται από τις εισαγγελικές αρχές να αποδοθούν οι ποινικές κυρώσεις για το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών αλλά και κάθε άλλης αξιόποινης πράξης που ενδεχόμενα διαπιστωθεί.

Όπως σημειώνεται στη μηνυτήρια αναφορά, κατά τους δύο τελευταίους μήνες μειώθηκε ουσιωδώς ο αριθμός των λεωφορείων που εκτελούν δρομολόγια, με αποτέλεσμα η διοίκηση του ΟΑΣΘ να αναζητήσει τις αιτίες για την κατάσταση αυτή.

Στις επιστολές τα υπηρεσιακά στελέχη του ΟΑΣΘ κάνουν λόγο για πρακτικές με σκοπό «να μπλοκάρει η συντήρηση» των λεωφορείων και περιγράφουν «εκπληκτικές συμπτώσεις». Συγκεκριμένα, αναφέρθηκαν περιστατικά κατά τα οποία εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ «προφασίζονται» βλάβες και αρνείται τη συνέχιση των δρομολογίων, ενώ περιγράφονται «τεχνάσματα» ώστε να καθυστερήσει ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων.

πηγή: stokokkino.gt