Αλλάζουν όλα με την ελεγχόμενη στάθμευση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Με δυνατότητα στάθμευσης ακόμη και για λίγα λεπτά, πληρώνοντας το αντίστοιχο ποσό, είτε στέλνοντας ένα sms, είτε μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό, είτε «αγοράζοντας χρόνο στάθμευσης» από το κοντινότερο περίπτερο, ξεκινά από τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου η εφαρμογή του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μια προσπάθεια του δήμου να θέσει τέρμα στην ανομία του παράνομου παρκαρίσματος στο κέντρο της πόλης και στη δυσλειτουργία που προκαλείται.

«Μόνο στο Λευκό Πύργο δεν παρκάρουν», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, αναφερόμενος στην κατάσταση του κέντρου της πόλης, τονίζοντας ωστόσο ότι μετά την εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού συστήματος thesi «θα ακούσουμε πολλές βρισιές, αλλά εγώ είμαι συνηθισμένος…».

Το νέο σύστημα ηλεκτρονικής στάθμευσης θα εφαρμοστεί πιλοτικά από την ερχόμενη Δευτέρα, 13 Νοεμβρίου, στη Γ’ Δημοτική Κοινότητα, στις οδούς Ολυμπιάδος, Κασσάνδρου και Αγ. Δημητρίου, αλλά και σε κάποιους δρόμους της Α’ Δημοτικής Κοινότητας, όπως η Μητροπόλεως, η Π. Μελά, η Εθνικής Αμύνης, η Ερμού. Σταδιακά, προβλέπεται η επέκταση και στις υπόλοιπες περιοχές του δήμου Θεσσαλονίκης.

Οι δωρεάν θέσεις

Οι συνολικές θέσεις δωρεάν στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους θα είναι 6.000 και έχουν μπλε διαγράμμιση, ενώ οι θέσεις που προβλέπονται για τους επισκέπτες του κέντρου της πόλης θα είναι 2.000 με λευκή διαγράμμιση. Όσο για το κόστος και βάσει του ισχύοντος τιμολογίου, κάθε χρήστης θα χρεώνεται με 0,0283 ευρώ ανά λεπτό στάθμευσης, ενώ ο μέγιστος χρόνος θα είναι 4 ώρες.
Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα λειτουργεί από τις 8 το πρωί έως τις 9 το βράδυ τις καθημερινές, ενώ το Σάββατo ξεκινά από τις 9 το πρωί και διαρκεί έως τις 4 το απόγευμα.

Πώς αγοράζει κάποιος χρόνο ελεγχόμενης στάθμευσης

Η πληρωμή χρόνου στάθμευσης γίνεται με δύο τρόπους. Μπορεί κάποιος να εγγραφεί στο THESi και να πληρώσει για τον χρόνο στάθμευσης του αυτοκινήτου σε θέση επισκέπτη με το ηλεκτρονικό πορτοφόλι, στο οποίο μπορεί να προσθέσει χρήματα με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, μέσω web banking, ή μέσω POS, δηλώνοντας τον αριθμό κυκλοφορίας και την περιοχή στάθμευσης του οχήματος:

  • Mε τηλεφωνική κλήση στον αριθμό 15102 ή στο 231 231 5404
  • Με sms στον αριθμό 6980 255 555
  • Μέσω του app του συστήματος ParkPal

Αν κάποιος δεν είναι εγγεγραμμένος στο σύστημα μπορεί, αμέσως μόλις βρει άδεια θέση στάθμευσης επισκέπτη με την άσπρη διαγράμμιση, να πληρώσει στο πλησιέστερο σημείο πώλησης χρόνου στάθμευσης (περίπτερα, πρακτορεία ΟΠΑΠ, mini market) μέσω POS, δηλώνοντας απλά την πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος και χωρίς να απαιτείται να επιστρέψει στο όχημα για να αφήσει κάποιο έντυπο αποδεικτικό της πληρωμής.

«Ο κόσμος να αγαπήσει το σύστημα…»

«Προσπαθούμε να βελτιώσουμε το σύστημα που υπάρχει. Το σύστημα είναι δίκαιο και αυτό που θελουμε είναι ο κόσμος να αγαπήσει το σύστημα που θα εφαρμοστεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και να συνειδητοποιήσει προς είναι προς όφελός του. Προτεραιότητά μας είναι οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου, γιατί με αυτό το σύστημα κατοχυρώνονται οι θέσεις τους», τόνισε ο Αλέξανδρος Αντύπας, εκπρόσωπος ης αναδόχου του συστήματος Intrakat, επισημαίνοντας ότι συνεχώς θα προσπαθούμε να το βελτιώνουμε.

«Δε θέλουμε να το αγαπήσει…»

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, αφού περιέγραψε την εικόνα που παρατηρείται στο κέντρο της πόλης με το παράνομο παρκάρισμα, είπε ότι δεν θέλουμε να το αγαπήσει ο κόσμος, αλλά να το συνειδητοποιήσει, γιατί μόνον έτσι θα παύσει η ανομία.

«Το ίδιο σύστημα είναι δοκιμασμένο και βελτιωμένο στο Άμστερνταμ και στο Λονδίνο, ενώ στην Ελλάδα δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί σε καμιά πόλη», είπε ο κ. Μπουτάρης, ο οποίος έθεσε και άλλα θέματα που άπτονται του έντονου κυκλοφοριακού της πόλης, όπως η φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων σε ώρες κατά τις οποίες απαγορεύεται, η στάση των ταξί από τη δεξιά πλευρά του δρόμου, η υποστελέχωση της Δημοτικής Αστυνομίας, αλλά και η στάση πάνω στους λεωφορειόδρομους.

«Τα ταξί θα φύγουν από τη δεξιά πλευρά του δρόμου, γιατί καλύπτουν τις λεωφορειολωρίδες, και για να λειτουργήσει η πόλη πρέπει να αποκατασταθούν οι λωρίδες του ΟΑΣΘ», είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ενώ για τα διπλοπαρκαρισμένα τόνισε ότι «έχουμε πει στο υπουργείο Δημόσιαw Τάξης ότι πρέπει να αυξηθούν τα πρόστιμα».

«Από την πρώτη μέρα ο επισκέπτης θα τρώει κλήση»

«Αυτήν τη στιγμή λειτουργούμε μόνον με 60 δημοτικούς αστυνομικούς και 60 ελεγκτές, την ώρα που για να έχουμε σωστή αστυνόμευση χρειαζόμαστε 250 – 300 δημοτικούς αστυνομικούς. Παρ’ όλα αυτά ο δήμος είναι αποφασισμένος να επιβάλει πρόστιμα, ειδικότερα στην αρχή εφαρμογής του μέτρου. Από την πρώτη μέρα ο επισκέπτης, αν δεν πληρώνει, θα τρώει κλήση», σημείωσε ο κ. Μπουτάρης, καταλήγοντας ότι «αυτό το σύστημα που επιλέξαμε έχει επιτύχει παντού, αλλά χωρίς τη συνδρομή των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, δεν γίνεται να επιτύχει.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...