Η ανακοίνωση των δημάρχων της Θεσσαλονίκης για το δημόσιο φορέα συγκοινωνιών

«Θετική η έναρξη διαλόγου για την αναδιοργάνωση και αναβάθμιση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης» αναφέρουν οι δήμαρχοι μετά τη συνάντησή τους με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη ο οποίος παρουσίασε το περίγραμμα του σχεδίου για νέο δημόσιο φορέα συγκοινωνιών.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας οι προτάσεις του κ.Σπίρτζη προβλέπουν την συγκρότηση δύο φορέων: ενός, αμιγώς δηλαδή 100% δημοσίου με αντικείμενο τον σχεδιασμό, την οργάνωση και τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών και ενός με πλειοψηφική συμμετοχή του δημοσίου και επιθυμητή συμμετοχή και άλλων δημόσιων φορέων (απέκλεισε την συμμετοχή ιδιωτών), μεταξύ των οποίων και οι δύο βαθμοί Αυτοδιοίκησης (Δήμοι, Περιφέρεια).

Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση οι δήμαρχοι στις τοποθετήσεις τους:

(α) θεώρησαν θετική, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, την έναρξη διαλόγου για την αναδιοργάνωση και αναβάθμιση των συγκοινωνιών.

(β) εξέφρασαν την βούληση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για συμμετοχή της στον διάλογο, που μόλις άρχισε, και για την δημιουργική συμβολή της.

(γ) υπογράμμισαν πως αποτελεί «κόκκινη γραμμή» για την Αυτοδιοίκηση:

(i) η διατήρηση των υφισταμένων θέσεων εργασίας όλων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Ο κ. Υπουργός δεσμεύθηκε, στο σημείο αυτό, πως καμία θέση εργασίας δεν πρόκειται να απωλεσθεί και κανείς εργαζόμενος δεν θα χάσει την εργασία του.

(ΙΙ) η αποφυγή κάθε επιβάρυνσης του μετακινούμενου πληθυσμού με πιθανές αυξήσεις κομίστρων: καμία αύξηση εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από την τοπική κοινωνία.

(iii) η ριζική βελτίωση των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών.

(δ) τόνισαν πως πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα για την ομαλή και αδιατάρακτη μετάβαση από το σημερινό στο όποιο προτεινόμενο νέο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, χωρίς οι πολίτες να ταλαιπωρούνται.

(ε) ζήτησαν ο υπό εκπόνηση σχεδιασμός να περιλάβει συνολικά την αναδιοργάνωση των αστικών μεταφορών, δηλαδή αστικές συγκοινωνίες, μετρό, ΚΤΕΛ, ταξί, θαλάσσια συγκοινωνία.

(ς) υπενθύμισαν πως η οικονομική κατάσταση των Δήμων δεν επιτρέπει την οικονομική συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφάλαιο των υπό σύσταση νέων Φορέων, ενώ παράλληλα, για την συμμετοχή αυτή, απαιτείται να προηγηθούν ανάλογες νομοθετικές ρυθμίσεις. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Υπουργός, θα ήταν δυνατή η συμμετοχή των Δήμων με συνεισφορά άλλων περιουσιακών στοιχείων (π.χ. κατάλληλων εκτάσεων).

(ζ) ζήτησαν να αποσταλεί, το ταχύτερο, από το Υπουργείο γραπτή η σχετική πρότασή του, ώστε με βάση ένα συγκεκριμένο γραπτό, αναλυτικό, τεκμηριωμένο και κοστολογημένο κείμενο να ενημερωθούν, με εγκυρότητα και πληρότητα, τόσο οι Δήμαρχοι όσο και τα Δημοτικά Συμβούλια, τα οποία και θα κληθούν στον κατάλληλο χρόνο να λάβουν σχετικές (θετικές ή αρνητικές) αποφάσεις.

(η) εξέφρασαν την ευχή να συνεχιστεί, σε βάθος και με ένταση, η ενημέρωση που εγκαινιάστηκε σήμερα και ο διάλογος με την συμμετοχή όλων ανεξαιρέτως των αρμοδίων Φορέων και Οργανισμών, δηλαδή και του ΟΑΣΘ και των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...