Αντιμέτωποι με πελάτες σε κατάσταση πανικού βρέθηκαν οι φαρμακοποιοί

Αντιμέτωποι με πελάτες που ήταν σε κατάσταση πανικού βρέθηκαν οι φαρμακοποιοί τις ημέρες που πέρασαν, ενώ μετά τα κρούσματα του Covid-19 στη χώρα μας, εξαντλήθηκαν στα φαρμακεία οι ιατρικές μάσκες, τα αντισηπτικά, το οινόπνευμα και παράλληλα αυξήθηκαν οι τιμές στα προϊόντα αυτά και κυρίως στις μάσκες.

Συγκεκριμένα, το 55% των φαρμακοποιών δήλωσαν ότι ήρθαν σε επαφή με πελάτες σε κατάσταση πανικού, όπως προκύπτει από στοιχεία πανελλαδικής έρευνας που διενεργήθηκε τηλεφωνικά στο πλαίσιο των ερευνών «COVID CONTROL» από την εταιρεία δημοσκοπήσεων «Interview» σε δείγμα 300 φαρμακείων κατά στο χρονικό διάστημα από 17 έως19 Μαρτίου 2020.

Σκοπός της έρευνας ήταν η καταγραφή των απόψεων των φαρμακοποιών για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στον κλάδο. Στην ερώτηση για το ποια προϊόντα εξαντλήθηκαν μετά τα πρώτα κρούσματα στην Ελλάδα, οι φαρμακοποιοί απάντησαν: «οι ιατρικές μάσκες» σε ποσοστό 99%, «τα αντισηπτικά» 98%, «τα μαντηλάκια» και το «οινόπνευμα» 81%, «τα αντιφλεγμονώδη/παυσίπονα» 27% και τα αντιικά 14%.

Οι μάσκες και τα αντισηπτικά δεν είναι μόνο οι «πρωταθλητές» στην αυξημένη ζήτηση, αλλά και στην άνοδο των τιμών. Το 90% των φαρμακοποιών απάντησαν πως οι ιατρικές μάσκες κατέγραψαν αύξηση στις τιμές, με 68% τα αντισηπτικά υγρά (τζελ), με 27% τα αντισηπτικά μαντηλάκια, με 21% το οινόπνευμα, με 5% τα αντιφλεγμονώδη/παυσίπονα και με 3% τα αντιικά φάρμακα (τα ποσοστά αυτά δεν αποτυπώνουν αύξηση τιμών, αλλά την άποψη των φαρμακοποιών για το ποια προϊόντα ανατιμήθηκαν).

Παράλληλα, οι ερωτώμενοι παρατήρησαν σε ποσοστό 67% πως οι καταναλωτές προμηθεύονταν και άλλα φάρμακα ή σκευάσματα για προληπτικούς λόγους και χωρίς να τους είναι απαραίτητα.

Οι φαρμακοποιοί θεωρούν σε ποσοστό 45% ότι το φαρμακείο της γειτονιάς θα ανταποκριθεί στη ζήτηση του αγοραστικού κοινού, σε ποσοστό 26% ότι δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί και το 29% δήλωσε πως δεν γνωρίζει/δεν απαντά.

Την ίδια στιγμή, το 67% των φαρμακοποιών δεν έχει προβεί στην δημιουργία δικών του σκευασμάτων για το κοινό εξαιτίας ελλείψεων, το 28% έχει πράξει κάτι ανάλογο και 5% επέλεξε την απάντηση «δεν γνωρίζω/δεν απαντώ».

Οι φαρμακοποιοί δήλωσαν ακόμα σε ποσοστό 86% ότι πελάτες τους δεν έχουν ζητήσει να προμηθευτούν το τεστ διάγνωσης κορονοϊού και μόλις το 14% απαντά καταφατικά στο ερώτημα αυτό.

Όσον αφορά στα μέτρα προσέλευσης στα φαρμακεία, το 53% των φαρμακοποιών τα έκρινε επαρκή και το 47% επισήμανε πως χρειάζονται και άλλα.

Στην ερώτηση: «Σας έχουν προτείνει πελάτες να σας δώσουν παραπάνω χρήματα προκειμένου να τους εξασφαλίσετε μάσκες ή αντισηπτικά;», το 90% απάντησε «όχι».

(ΑΠΕ)

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...