Απώλειες εσόδων και οικονομικές ζημίες για το λιμάνι καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του ΟΛΘ

Απώλεια εσόδων και σοβαρές οικονομικές ζημίες, που ποσοτικοποιούνται συνολικά σε εκατομμύρια ευρώ, καταγράφουν την τελευταία διετία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και το ελληνικό δημόσιο, «εξαιτίας των πράξεων και των παραλείψεων του ΤΑΙΠΕΔ» κατά τη διαδικασία πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ ΑΕ), όπως ισχυρίστηκαν σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι εργαζόμενοι.

Κατά τους ίδιους, οι οικονομικές απώλειες προκύπτουν -μεταξύ άλλων- από το «πάγωμα» της επέκτασης της 6ης προβλήτας, τη ματαίωση εκτέλεσης προμηθειών που είχαν ώς συνέπεια την υπολειτουργία των τεσσάρων γερανογεφυρών, αλλά και από τη σταδιακή έκπτωση -όπως υποστηρίζουν- στους όρους παραχώρησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ ΑΕ. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι αναφέρουν ώς ζημιογόνο τη ματαίωση 78 προσλήψεων, που είχε, όπως λένε, ώς αποτέλεσμα την αδυναμία της εταιρείας να προσφέρει υπηρεσίες σχετικές με τον χώρο εναπόθεσης των προς εξαγωγή εμπορευματοκιβωτίων.

Με άλλα λόγια, οι ζημίες χωρίζονται -σύμφωνα πάντα με τους εργαζομένους- σε δύο κατηγορίες: σε εκείνες που έχουν ήδη μετρήσιμο αντίκτυπο στις οικονομικές καταστάσεις του Οργανισμού και σε εκείνες που προκύπτουν από το γεγονός ότι δεν έχουν γίνει κινήσεις, που θα εξασφάλιζαν στο λιμάνι περισσότερα έσοδα μακροχρόνια.

Οι εργαζόμενοι κατέθεσαν προ ημερών σχετικό συμπληρωματικό υπόμνημα ενώπιον του Ζ’ Πταισματοδίκη Θεσσαλονίκης, ενδιαμέσου προς τον Εισαγγελέα Διαφθοράς Αθηνών, ώς συμπλήρωμα στην παλαιότερη (από 21/3/2017) μηνυτήρια αναφορά τους. Στο υπόμνημα υποστηρίζουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν λειτούργησε ως φορέας εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, έστω και νοούμενου αυτού ως στενά ταμειακού, αλλά ως φορέας υποστήριξης των συμφερόντων των υποψήφιων αγοραστών.

Αποφασισμένοι για παρέμβαση στο Ευρωκοινοβούλιο

Μάλιστα, οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να κάνουν παρέμβαση στο Ευρωκοινοβούλιο και να καταθέσουν αναφορά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, καταγγέλλοντας ότι με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης καταστρατηγούνται τα προβλεπόμενα στον ευρωπαϊκό κανονισμό 352 για τη χρηματοοικονομική διαφάνεια, την προσφορά δημόσιας περιουσίας και τα εργασιακά θέματα. Παράλληλα, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, εφόσον σε συνάντηση που αναμένεται να έχουν με τον αρμόδιο υπουργό, Παναγιώτη Κουρουμπλή, δεν κλείσουν εκκρεμότητες σχετικές με τις εργασιακές σχέσεις στη διάδοχη κατάσταση στο λιμάνι,

Αναλυτικότερα, όπως υποστήριξε η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη, πρόεδρος του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων, συνεπεία της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ για σταμάτημα της επέκτασης της 6ης προβλήτας τον Αύγουστο του 2012, το ελληνικό δημόσιο «ζημιώθηκε» μόνο το 2016 με 3,2 εκατ. ευρώ, καθώς αν το έργο γινόταν -με βάση τη χωρητικότητα που θα αναπτυσσόταν και τη δυναμικότητα που θα μπορούσε να διαχειριστεί το λιμάνι- ο ΟΛΘ θα είχε πολύ υψηλότερα έσοδα. Ως εκ τούτου, το ελληνικό δημόσιο θα εισέπραττε τα αυξημένα μερίσματα, που θα προέκυπταν από την άνοδο των διακινούμενων φορτίων και άρα και των κερδών.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ