Αυξημένη η ευαισθησία των καταναλωτών στα θέματα ασφάλειας των τροφίμων

Μεγάλη ευαισθησία στα θέματα ασφάλειας των τροφίμων δείχνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο που δημοσιεύτηκε από την EFSA, (European Food Safety Authority/ Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων).

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων, με βάση την το Ευρωβαρόμετρο, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι πολίτες (55%) εξέφρασαν ότι έχουν σημαντικό επίπεδο ευαισθησίας για τα θέματα ασφάλειας των τροφίμων και τα 2/3 όσων απάντησαν σε αυτήν την έρευνα είπαν ότι άλλαξαν την καταναλωτική τους συμπεριφορά όταν άκουσαν ή διάβασαν για κάποιο διατροφικό κίνδυνο.

Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, δεν υπάρχει ένα μοναδικό και συγκεκριμένο θέμα ασφάλειας των τροφίμων που ευαισθητοποιεί όλους τους πολίτες της ΕΕ ανεξαιρέτως. Υπάρχουν, όμως, τρία θέματα που εμφανίζονται πιο συχνά στις απαντήσεις των Ευρωπαίων πολιτών σε πάνω από είκοσι κράτη – μέλη: η μη ορθή χρήση αντιβιοτικών, ορμονών και στεροειδών σε εκτρεφόμενα ζώα (44% των απαντήσεων), τα υπολείμματα των φυτοφαρμάκων σε τρόφιμα (39% των απαντήσεων) και τα πρόσθετα τροφίμων (36% των απαντήσεων).

Στην Ελλάδα μετρήθηκε μεγαλύτερη ευαισθησία στο θέμα των υπολειμμάτων φυτοφαρμάκων σε τρόφιμα (67% των απαντήσεων), των ασθενειών που εντοπίζονται στα ζώα (52% των απαντήσεων) και των γενετικά τροποποιημένων συστατικών σε τρόφιμα (42% των απαντήσεων).

Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο βρέθηκε ότι η ασφάλεια των τροφίμων είναι ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας μαζί με άλλους όταν αγοράζουν τρόφιμα οι καταναλωτές στην ΕΕ, όπως η προέλευση του τροφίμου, το κόστος, η γεύση, η περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες, πρωτεΐνες, ζάχαρη και λιπαρά και θέματα ηθικής και πεποιθήσεων που αφορούν την ευζωία των ζώων, τη θρησκεία και περιβαλλοντικές ανησυχίες.

Ως προς το μέσο πληροφόρησης σε θέματα ασφάλειας των τροφίμων, βρέθηκε ότι 69% των πολιτών λένε ότι η τηλεόραση είναι το κυριότερο μέσο πληροφόρησης ακολουθούμενη από το διαδίκτυο (εξαιρουμένων των κοινωνικών δικτύων) στο 46%, τις εφημερίδες και τα περιοδικά (38%) και την οικογένεια, τους φίλους και γείτονες (37%). Οι νεότεροι στην ηλικία (15 – 24 ετών) ανέφεραν περισσότερο τα κοινωνικά δίκτυα ως μέσο πληροφόρησης (45%) σε αντίθεση με τους άνω των 55 ετών που απάντησαν κατά 10% ότι τα χρησιμοποιούν.

Η Ελλάδα ήταν μία από τρείς εκ των 28 κρατών – μελών όπου η πλειοψηφία των πολιτών (60%) απάντησε ότι η οικογένεια, οι φίλοι και οι γείτονες είναι μία σημαντική πηγή πληροφόρησης για τους διατροφικούς κινδύνους, ενώ μόλις το 16% των πολιτών που απάντησαν στην Ελλάδα θεωρούσε το ραδιόφωνο ως τέτοια πηγή πληροφόρησης. Στην Ελλάδα το 93% εμπιστεύεται τους επιστήμονες για την πληροφόρηση σε διατροφικούς κινδύνους και το 32% των απαντήσεων θεωρεί το γιατρό ή τον ειδικό ως σημαντική πηγή πληροφόρησης για τους διατροφικούς κινδύνους.

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...