Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε όλο και περισσότερα προϊόντα να διαφημίζονται στο internet. Μπορεί παλαιότερα το κυρίαρχο μέσο για διαφήμιση προϊόντων να ήταν η τηλεόραση, αλλά πλέον αυτό δεν ισχύει.
Το internet, τα social media και τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι πλέον ο πιο διαδεδομένος τρόπος διαφήμισης και αγορών για όλους μας. Το θέμα είναι αν τελικά η διαφήμιση προϊόντων online είναι όσο αποδοτική υπόσχεται, καθώς οι οθόνες μας κατακλύζονται από διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών.
Πώς θα ξεχωρίσει το προϊόν σας; Μήπως ξοδεύετε χρήματα χωρίς αποτέλεσμα; Υπάρχει κάτι να κάνετε γι’ αυτό;
Η απάντηση κρύβετε σε τεχνικές βελτιστοποίησης και σε δημιουργικές ιδέες προβολής, που τραβάνε το μάτι εύκολα. Πάμε, όμως, αρχικά να δούμε τα είδη διαφήμισης προϊόντων στο διαδίκτυο.
Είδη διαφήμισης προϊόντων στο διαδίκτυο
Διαφήμιση στο Facebook και το Instagram. Μπορεί αρχικά να φαίνονται διαφορετικές οι διαφημίσεις στα δύο αυτά social networks, αλλά ρυθμίζονται και οι δύο με την ίδια λογική. Όταν υλοποιείται μια διαφημιστική ενέργεια στα social media, επιλέγουμε το budget που θέλουμε να επενδύσουμε και το κοινό στο οποίο θέλουμε να εμφανιστεί η διαφήμισή μας.
Παράδειγμα:
Επιλέγω να ξοδέψω 50€ με σκοπό να διαφημίσω νεανικά γυναικεία παπούτσια. Επομένως, επιλέγω να προβάλω τη διαφήμιση σε γυναίκες 20 έως 40 ετών. Αν έχω ένα e-shop και εξυπηρετώ την ελληνική και την κυπριακή αγορά, μπορώ να επιλέξω να προβληθώ στις δύο αυτές γεωγραφικές περιοχές.
Διαφήμιση στη Google. Για διαφήμιση στη Google έχετε δύο επιλογές. Μπορείτε να υλοποιήσετε καμπάνιες search ή display. Στις διαφημίσεις search στοχεύετε σε χρήστες που αναζητούν συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, ενώ στις display δίνετε έμφαση στο οπτικό περιεχόμενο (εικόνες και banners), το οποίο προβάλλεται στο δίκτυο συνεργατών της Google.
Παράδειγμα search διαφήμισης:
Ενδιαφέρομαι να διαφημίσω γυναικεία νεανικά παπούτσια. Άρα για να πετύχω το κοινό που ψάχνει να αγοράσει γυναικεία παπούτσια μέσω internet, θα ορίσω ότι η διαφήμισή μου θα εμφανιστεί όταν κάποιος γράψει στη μπάρα αναζήτησης «γυναικεία παπούτσια» και «γυναικεία υποδήματα». Αν θέλω μπορώ να το κάνω πιο συγκεκριμένο και να γράψω «γυναικεία αθλητικά παπούτσια» ή «γυναικεία sneakers» κ.ο.κ.
Παράδειγμα display διαφήμισης:
Στην περίπτωση των display διαφημίσεων είναι σημαντικό να φτιαχτεί ένα μπανεράκι που τραβά την προσοχή. Η διαφήμιση θα προβληθεί σε διάφορες εφαρμογές και πλατφόρμες, που έχουν συνεργασία με τη Google. Έτσι, κάποιος που παίζει ένα παιχνίδι στο κινητό του, για παράδειγμα, θα δει τη διαφήμισή σας συνήθως στο κάτω μέρος της οθόνης του.
Ένα ακόμη είδος διαφήμισης προϊόντων είναι τα Google Shopping Ads, που είναι πολύ αποδοτικά για τη διαφήμιση προϊόντων online. Είναι ουσιαστικά διαφημίσεις search, οι οποίες εμφανίζονται με την εικόνα των προϊόντων στο πάνω μέρος της σελίδας αποτελεσμάτων.
Πότε μια διαφήμιση στο internet είναι πετυχημένη
Δε φτάνει απλώς να στήσουμε μια διαφήμιση σε social media ή στις μηχανές αναζήτησης. Για να είναι πετυχημένη μια διαφήμιση θα πρέπει να τσεκάρουμε την πορεία της και να τη βελτιστοποιούμε ανάλογα. Διαφορετικά, ξοδεύουμε όντως τα χρήματά μας χωρίς να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Γενικά, καλό είναι να ελέγχουμε την απήχηση και τα clicks από τη διαφήμιση, καθώς επίσης και πόσο πληρώσαμε για να αποκτήσουμε το κάθε click ή κάθε άλλη επιθυμητή ενέργεια, όπως για παράδειγμα μία ολοκλήρωση αγοράς.
Υπάρχουν διάφοροι δείκτες που αποτυπώνουν ακριβώς αυτό που μας ενδιαφέρει, όταν ελέγχουμε την απόδοση μιας διαφήμισης προϊόντων στο internet. Ονομάζονται KPIs και είναι αυτά που πρέπει να μελετηθούν, για να αποφασίσουμε τι ακριβώς πρέπει να αλλάξουμε για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης της διαφήμισής μας.
Ποιος μπορεί να σας βοηθήσει με την προβολή προϊόντων στο internet
Για να δημιουργήσετε πετυχημένες και αποδοτικές διαφημίσεις, είναι καλό να βρείτε αξιόπιστους συνεργάτες, οι οποίοι γνωρίζουν σε βάθος τις βέλτιστες πρακτικές του digital marketing.
Στην digital challenge_ αναλαμβάνουμε να μεγιστοποιήσουμε τα κέρδη του e-shop σας με αποδοτικές διαφημιστικές καμπάνιες. Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε με την ψηφιακή στρατηγική πώλησης προϊόντων στο διαδίκτυο.