ΔΟΕ: Η πρόσβαση των προσφυγόπουλων στο σχολείο ενισχύει την κοινωνική ενσωμάτωσή τους

Η πρόσβαση των παιδιών μεταναστών και προσφύγων στη σχολική εκπαίδευση σε τακτική βάση ενισχύει την κοινωνική ενσωμάτωσή τους στην Ελλάδα, καταδεικνύει έρευνα του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης.

Το 84% των παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα και τα οποία διαμένουν σε ανοιχτά κέντρα φιλοξενίας δήλωσε ότι έχει κάνει ήδη φίλους ή ότι αλληλοεπιδρά τακτικά με μαθητές από την Ελλάδα ή άλλες χώρες και έχει ενταχθεί ομαλά στο σχολικό περιβάλλον.

Οι μαθητές Γυμνασίου εμφανίστηκαν φανερά πιο συνεπείς, καθώς μόλις το 11% διέκοψε την παρακολούθηση μαθημάτων, σε σύγκριση με το 30% των μαθητών Δημοτικού και το 27% των μαθητών Λυκείου που επέλεξαν να μην συνεχίσουν την παρακολούθηση. Η διακοπή παρακολούθησης μαθημάτων αποδίδεται σε διάφορους παράγοντες, όπως η μετακίνηση οικογενειών σε διαφορετικά κέντρα φιλοξενίας ή διαμερίσματα ανά τη χώρα ή ακόμη και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Μετεγκατάστασης, που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2018. Ένας ακόμη παράγοντας είναι ότι οι οικογένειες θέτουν ως προτεραιότητα την εξασφάλιση βασικών αναγκών τους, όπως η σίτιση και η στέγαση.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα περισσότερα παιδιά μεταναστών και προσφύγων (62%) είχαν παρακολουθήσει μαθήματα στο σχολείο στις χώρες καταγωγής τους.

Κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018, ο ΔΟΜ διασφάλισε τη μεταφορά 2.800 παιδιών μεταναστών και προσφύγων με σχολικά λεωφορεία. Το 73% των μαθητών παρακολούθησε μαθήματα σε Δημοτικά σχολεία, το 21% σε Γυμνάσια και το 6% σε Λύκεια. Το 56% ήταν αγόρια και το 44% κορίτσια, ενώ η πλειονότητα των παιδιών (91%) ήταν συριακής, ιρακινής και αφγανικής καταγωγής. Η μεταφορά παιδιών μεταναστών και προσφύγων από τα κέντρα φιλοξενίας στα σχολεία χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σε δήλωσή του ο αρχηγός της ελληνικής αποστολής του ΔΟΜ, Τζιανλούκα Ρόκο, αναφέρει ότι «είναι ξεκάθαρο ότι η εκπαίδευση αποτελεί το κλειδί να εγκατασταθούν τα παιδιά μεταναστών και προσφύγων στη νέα τους κατοικία, περιορίζοντας τις πιθανότητες να αισθανθούν αποξενωμένα από το περιβάλλον τους».

 

Στο αρχικό δελτίο τύπου του οργανισμού, η Σιμόνα Μοσκαρέλι, υπεύθυνη του προγράμματος στον ΔΟΜ Ελλάδας, υπογράμμιζε ότι «η τακτική παρακολούθηση μαθημάτων αποδεικνύει ότι τα παιδιά θέλουν πραγματικά να μάθουν, να νιώσουν μέρος της κοινότητας και να επιστρέψουν στην κανονικότητα – πόσο μάλλον δεδομένου ότι η φοίτηση στα σχολεία δεν είναι υποχρεωτική για τα παιδιά μεταναστών και προσφύγων στην Ελλάδα, και ότι πολλοί γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο δεν θεωρούν ότι θα μείνουν μόνιμα στην Ελλάδα».

Ωστόσο, σε ορθή επανάληψη του δελτίου τύπου η κ. Μοσκαρέλι επαναδιατυπώνει τη δήλωσή της απαλείφοντας το σημείο όπου κάνει αναφορά σε μη υποχρεωτική φοίτηση των παιδιών στα σχολεία και σημειώνοντας ότι «η τακτική παρακολούθηση μαθημάτων αποδεικνύει ότι τα παιδιά θέλουν πραγματικά να μάθουν, να νιώσουν μέρος της κοινότητας και να επιστρέψουν στην κανονικότητα- πόσο μάλλον δεδομένου ότι και η σχολική φοίτηση είναι μία πρόκληση για τα παιδιά και ότι πολλοί γονείς, οι οποίοι στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο δεν θεωρούν ότι θα μείνουν μόνιμα στην Ελλάδα».

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...