ΕΔΕ ζήτησε ο Σπίρτζης για τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο – Τι δηλώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Κατεπείγουσα ΕΔΕ για όσα συνέβησαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού (διαβάστε εδώ), ζήτησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Με εξαιρετικά επείγον έγγραφό του προς τους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των  ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ ζήτησε  τη διενέργεια κατεπείγουσας Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τη διερεύνηση πειθαρχικών και τυχόν ποινικών ευθυνών, για τα αίτια και τους υπευθύνους όσων συνέβησαν την Τετάρτη 11-01-2017 σε μέρος της υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των μηχανικών βλαβών που οδήγησαν στην πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών. Στο ίδιο έγγραφο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ζητά να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Από την πλευρά της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ανακοίνωσή της επιρρίπτει ευθύνες για τα προβλήματα στις κυβερνήσεις 2006-2010. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει πως η ίδια «κάνει µόνο χρήση της σιδηροδρομικής υποδοµής, ενώ η εύρυθµη λειτουργία της υποδοµής είναι αρμοδιότητα και ευθύνη άλλου φορέα, η δε συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η εταιρεία µας αποτελεί αντικείμενο τρίτου φορέα». Τονίζει ακόμη πως «η πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2006-2010 από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οδήγησε στη δημιουργία επιµέρους εταιριών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ, ΓΑΙΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) που ανέλαβαν τµήµατα του σιδηροδρομικού αντικειμένου, σήµερα δείχνει ότι έχει φτάσει στα όριά της. Τα αποτελέσµατα της διάσπασης αυτής, όπως εκ του αποτελέσματος προκύπτει, οδήγησαν σε µείωση των διαθέσιµων πόρων για συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδοµής και του τροχαίου υλικού, καθώς και στην αποµείωση των διαθέσιµων εξειδικευμένων ανθρώπινων πόρων στο σύνολο των επιµέρους σιδηροδρομικών λειτουργιών».

Επίσης τονίζει πως «μετά την εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης του σιδηροδρόμου οι διαθέσιµοι δηµόσιοι πόροι για τη συντήρηση και τη λειτουργία του σιδηροδρόµου έχουν περιοριστεί» και κάνει λόγο για «χρόνια υποβάθμιση της υποδοµής και του τροχαίου υλικού λόγω µη συστηματικής ύπαρξης διαθέσιµων οικονοµικών και ανθρώπινων πόρων κατά την προηγούμενη περίοδο».

Τέλος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ζητά την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την ταλαιπωρία και δηλώνει την πρόθεσή της να αναλάβει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες τόσο στο εσωτερικό του σιδηροδρόμου όσο και στην πολιτική ηγεσία για την ανάληψη των απαιτούμενων ενεργειών που θα κατατείνουν στη μεσοπρόθεσμη αναβάθμιση της κατάστασης του σιδηροδρόμου συνολικά.