Τέλος στην ευκολία με την οποία οι περισσότεροι κατεβάζουν εφαρμογές στο κινητό τους έρχεται να βάλει δημοσίευμα των New York Times που αναφέρει ότι μέσω του μικροφώνου τους είναι δυνατή η παρακολούθηση των καθημερινών συνηθειών των χρηστών. Ο στόχος είναι να εντοπιστούν οι καταναλωτικές τους συνήθειες και έτσι να είναι στοχευμένες οι διαφημίσεις που θα λαμβάνουν.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι υπάρχουν περίπου 1.000 εφαρμογές και παιχνίδια που χρησιμοποιούν το λογισμικό «Αλφόνσο», το οποίο μπορεί μέσω του μικροφώνου του κινητού να «ακούει» το περιβάλλον του χρήστη και να στέλνει δεδομένα για αυτά που παρακολουθεί στην τηλεόραση – δεδομένα που πωλούνται στις διαφημιστικές εταιρίες.
Ο χρήστης συνήθως συναινεί χωρίς ιδιαίτερο προβληματισμό στη χρησιμοποίηση του μικροφώνου του κινητού του για να συλλέγονται ηχητικά δείγματα, ενώ η εταιρία που κατασκευάζει το λογισμικό ξεκαθαρίζει ότι αυτό «δεν αναγνωρίζει ανθρώπινες συνομιλίες».
Το αποτέλεσμα είναι, μετά την αναγνώριση από το λογισμικό των συγκεκριμένων ηχητικών δειγμάτων, να έρχονται στο κινητό περισσότερες διαφημίσεις για αυτά που ενδιαφέρουν τον κάτοχό του.
Aν θέλετε να προστατευτείτε από τη συγκεκριμένη πρακτική, θα πρέπει όταν κατεβάζετε μια εφαρμογή απλά να αρνηθείτε την πρόσβαση στο μικρόφωνο του κινητού σας.