Εκδικάζεται στο ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης της υπουργικής απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου»

Την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017 εκδικάζεται στην Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) κατά της Υπουργικής Απόφασης του, πρώην, Υπουργού Παιδείας, Ν. Φίλη «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου» (ΦΕΚ Β/2670/26-8-2016) καθώς και κάθε άλλης προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης.

Όπως αναφέρει η ΔΟΕ, που αναμένεται να διοργανώσει εκείνη την ημέρα και συγκέντρωση διαμαρτυρίας, πρόκειται για την αίτηση ακύρωσης που κάποιοι έσπευσαν να υποβαθμίσουν διαρρέοντας την πληροφορία ότι (δήθεν) είχε κατατεθεί εκπρόθεσμα.

Η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε η Δ.Ο.Ε. διά της νομικής της συμβούλου στρέφεται κατά του συνολικού σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο αφού όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «…Κατά κανόνα η μετατροπή των Νηπιαγωγείων σε Ολοήμερα, συνδέονταν με πρόσληψη προσωπικού και αύξηση των οργανικών θέσεων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες σε προσωπικό, όπως ρητώς ορίζεται στην εξουσιοδοτική διάταξη. Με την προσβαλλόμενη Υπουργική Απόφαση, ωστόσο, ανετράπη στο σύνολό της η διαδικασία, χωρίς τέτοια δυνατότητα να προκύπτει εκ του νόμου. Έτσι όλα τα νηπιαγωγεία ετράπησαν σε Ολοήμερα, χωρίς να έχει προηγηθεί οποιοσδήποτε σχεδιασμός και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες λειτουργίας τους, ενώ την ίδια στιγμή, βάσει παράτυπου κανονιστικής εγκυκλίου είχε μειωθεί ο αριθμός των νηπίων, που δικαιούνται να συμμετέχουν στο Ολοήμερο πρόγραμμα και τελικώς δόθηκε η δυνατότητα αναστολής της λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος ανάλογα με τον αριθμό των νηπίων, που δικαιούνται να εγγραφούν και να φοιτήσουν σε αυτό…».

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει τονίσει κατά καιρούς ότι οι ρυθμίσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ενέχουν σοβαρό κίνδυνο υποβάθμισης ενός θεσμού που μέχρι σήμερα έχει να παρουσιάσει πολλαπλά οφέλη για τα νήπια, μέσα από την ποιοτική – παιδαγωγική χρήση του χρόνου που διαθέτει.

“Οι ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας είναι ολέθριες για τους μαθητές, αφού με τη διάκριση του προγράμματος σε βασικό υποχρεωτικό και προαιρετικό και την αυτονομία δραστηριοτήτων των δύο προγραμμάτων χωρίς καμία συνέχεια, χάνεται η σύνδεση με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, ενώ τα νήπια φοιτούν ταυτόχρονα σε δύο ή και τρία διαφορετικά τμήματα με άλλους συμμαθητές κάθε φορά, γεγονός που δε βοηθά την προσαρμογή τους στη νέα πραγματικότητα που είναι η ένταξή τους στο Νηπιαγωγείο. Ταυτόχρονα υποβαθμίζει τον εκπαιδευτικό ρόλο του απογευματινού τμήματος και του/της νηπιαγωγού που το αναλαμβάνει”, σημειώνει η ΔΟΕ, προσθέτοντας ότι μέσω των ρυθμίσεων αυτών ανοίγει διάπλατα ο δρόμος στην κατάργηση οργανικών θέσεων και την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των νηπιαγωγών. Παράλληλα, οι δάσκαλοι αναφέρουν ότι θα συνεχίσουν τη συλλογική δράση και τον αγώνα για να αποσυρθούν “οι ολέθριες Υπουργικές Αποφάσεις τόσο για το Νηπιαγωγείο όσο και για το Δημοτικό Σχολείο”.

Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, οι δάσκαλοι ζητούν:

-Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).

-Διατήρηση του ενιαίου χαρακτήρα στο Ολοήμερο Πρόγραμμα από την έναρξη μέχρι το τέλος του και δυνατότητα εναλλαγής ωραρίου μεταξύ των νηπιαγωγών του πρωινού και του απογευματινού προγράμματος.