Το ΝΟΗΣΙΣ διοργανώνει εργαστήρια STEM* (Science, Technology, Engineering, Mathematics – Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά) για παιδιά νηπιαγωγείου (4-5 ετών) και Δημοτικού. Τα εργαστήρια πραγματοποιούνται σε συνεργασία με τον STEM Education (Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας & Μαθηματικών) και το εκπαιδευτικό περιεχόμενο στηρίζεται σε προγράμματα αναγνωρισμένων πανεπιστημίων διεθνώς (MIT, Carnegie Mellon, Tufts).
Μηχανικός ετών…4!
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Λιλιπούτειοι Μηχανικοί» είναι σχεδιασμένο για μαθητές Νηπιαγωγείου (4 και 5 ετών). Τα παιδιά κάνουν τα πρώτα βήματά τους στον κόσμο των Θετικών Επιστημών, της Τεχνολογίας και της Μηχανικής. Μέσα από δραστηριότητες με χαρακτήρα παιχνιδιού τα παιδιά εξερευνούν έννοιες, φαινόμενα, δημιουργώντας μια ή περισσότερες κατασκευές κάθε φορά, κάνουν παρατηρήσεις και βγάζουν συμπεράσματα για τον κόσμο γύρω τους. Κάθε δραστηριότητα «ντύνεται» με μια ξεχωριστή ιστορία, που μαγνητίζει το ενδιαφέρον των μικρών επιστημόνων και τους καλεί να αναζητήσουν λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα. Οι κατασκευές πραγματοποιούνται με εκπαιδευτικό υλικό της σειράς LEGO DUPLO Education. Οι δραστηριότητες συνοδεύονται από σχετικό οπτικοακουστικό υλικό και ειδικά διαμορφωμένα φύλλα εργασίας που επιτρέπουν στο παιδί να επαληθεύει αυτά που έμαθε παρατηρώντας.
Μαθητές της Α και Β Δημοτικού μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Νέοι Μηχανικοί» , ενώ για τους μαθητές της Ε και ΣΤ Δημοτικού έχει δημιουργηθεί το πρόγραμμα «Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική με LEGO WeDO»
*Ο όρος “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά.
Μέσα στο Μάρτιο πραγματοποιήθηκαν τα πρώτα εργαστήρια για σχολικές ομάδες.
Μαθητές του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και του Γυμνασίου Εχίνου Ξάνθης, συμμετείχαν στις δραστηριότητες του προγράμματος Tinkering EU και ήδη οι πρώτες τους εφαρμογές είναι γεγονός.
Οι μαθητές δουλεύοντας σε μικρές ομάδες είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με ηλεκτρικά στοιχεία και κυκλώματα πάνω στις ιδέες τους και να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους κατασκευάζοντας και τις δικές τους ρομποτικές μηχανές σχεδιασμού.
Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν παρακολουθήσει τη σχετική εκπαίδευση στο Μιλάνο τον περασμένο Δεκέμβριο, συμμετείχαν στις δραστηριότητες με ρόλο παρατηρητών δοκιμάζοντας τα εργαλεία παρατήρησης και αναστοχασμού που αναπτύχθηκαν γι’ αυτούς.
Η κύρια φάση υλοποίησης του έργου πραγματοποιείται και το 2019 και θα περιλαμβάνει 30 επισκέψεις των σχολικών ομάδων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό σεμινάριο TINKERING στο ΝΟΗΣΙΣ .
info