Εκστρατεία κατά της διαφήμισης τροφίμων που στοχεύει στα παιδιά από το ΚΕΠΚΑ

Το θέμα της διαφήμισης ανθυγιεινών τροφίμων, γεμάτων ζάχαρη και πλούσιων σε θερμίδες, η οποία στοχεύει στα παιδιά ανακινεί το ΚΕΠΚΑ συμμετέχοντας στην σχετική εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών. Οπως σημειώνει το ΚΕΠΚΑ, «η νομοθεσία είναι πλέον ο μόνος δρόμος για να σταματήσει η ολέθρια αυτή πρακτική που χοντραίνει τα παιδιά μας». Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.), 1 στα 3 παιδιά, στην Ευρώπη είναι είτε υπέρβαρο, είτε παχύσαρκο. Ο Π.Ο.Υ., με έρευνά του, καταδεικνύει ότι αυτή η επιδημία συνδέεται, άμεσα, με τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών, προς τα παιδιά. Οι εταιρίες τροφίμων ΔΕΝ τήρησαν τις υποσχέσεις, που έδωσαν, από το 2012, ότι θα σταματήσουν την προώθηση ανθυγιεινών τροφίμων, στα παιδιά. Τότε, είχαν δεσμευτεί, σε εθελοντικούς κανόνες, αλλά πολλές εταιρίες απέτυχαν να συμμορφωθούν, στους δικούς τους κανόνες.

 Η νομοθεσία, πλέον, είναι ο μόνος δρόμος, για να σταματήσει αυτή η ολέθρια πρακτική, που χοντραίνει τα παιδιά μας. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα της νέας εκστρατείας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), που ονομάζεται: «Προώθηση τροφίμων σε παιδιά: Τελειώνει το παιχνίδι;» και η οποία ξεκίνησε, στις 26 Οκτωβρίου 2016. Η εκστρατεία αποκαλύπτει πραγματικά παραδείγματα διαφημίσεων τροφίμων, που στοχεύουν, σε παιδιά, μέσω του διαδικτύου. Το καλοκαίρι του 2016, οι οργανώσεις μέλη της BEUC, σε όλη την Ευρώπη, συνέλεξαν αρκετές διαφημίσεις, που έρχονται, σε απευθείας σύγκρουση, με τις εθελοντικές δεσμεύσεις των εταιριών, να προωθήσουν τα προϊόντα τους, που είναι πλούσια, σε ζάχαρη και λιπαρά , με πιο υπεύθυνο τρόπο.

 Η Διευθύντρια της BEUC, κ. Μονίκ Γκόγιενς, σχολίασε: «Τα μέλη μας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, εδώ και χρόνια και η εκστρατεία μας αυτή αποκαλύπτει πως οι διαφημίσεις, που υμνούν τα δημητριακά και τις σοκολάτες, που είναι παραφορτωμένα με ζάχαρη, συνεχίζουν να στοχεύουν τα παιδιά. Στην κυριολεξία «φυτεύουν το σπόρο» της παχυσαρκίας, στη διατροφή των παιδιών, σε όσο μικρότερη ηλικία μπορούν. Οι εταιρίες τροφίμων μεταφέρουν, όλο και περισσότερο τις διαφημίσεις τους, από την τηλεόραση στο διαδίκτυο. Διαδικτυακά παιχνίδια, ιστοσελίδες και εφαρμογές, σκοπίμως, αυξάνουν την όρεξη των παιδιών, για τρόφιμα, με πολλές θερμίδες και το διαδίκτυο βρίθει από τέτοια παραδείγματα.

 Τα παιδιά δεν μπορεί να θεωρούνται κανονικοί καταναλωτές. Οι διατροφικές συνήθειες της νεαρής ηλικίας παίζουν αποφασιστικό ρόλο, για τη διαμόρφωση των μελλοντικών διατροφικών συνηθειών και την υγεία των ενηλίκων. Είναι σημαντικό οι παραγωγοί τροφίμων να αρχίσουν να δρουν, με υπευθυνότητα, μπροστά στις εκρηκτικές, πλέον, διαστάσεις της κρίσης της παχυσαρκίας».

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η BEUC σας καλούμε να επισκεφτείτε τη σελίδα της εκστρατείας: «Προώθηση τροφίμων σε παιδιά: Τελειώνει το παιχνίδι;» για να ενημερωθείτε, πληρέστερα».

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...