Ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Όπως τονίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ επιχειρείται για πρώτη φορά η ενοποίηση του σχεδιασμού των μεταφορών στην Περιφέρεια Αττικής και Θεσσαλονίκης συνδυάζοντας όλα τα υφιστάμενα μέσα μεταφοράς των πολιτών διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών αλλά και την ευχέρεια δράσης των ίδιων των ΜΜΕ. Ο κος Βούρδας απαντά στις καταγγελίες εργαζομένων για «ιδιωτικοποιήσεις» κάνοντας λόγο για «ένα Fake επιχείρημα το οποίο δεν προκύπτει από πουθενά και για συνδικαλιστικά πυροτεχνήματα».

Επίσης, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου μιλάει για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για την προοπτική κοινού εισιτηρίου – κάρτας που να είναι συμβατό τεχνικά σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Ελλάδα.

«Με τις νέες ρυθμίσεις και τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιχειρείται, για πρώτη φορά, η ενοποίηση του σχεδιασμού των Μεταφορών στην Περιφέρεια Αττικής και τη Θεσσαλονίκη. Το καθεστώς κάθε μεταφορικό μέσο να λειτουργεί αυτόνομα και να μην εντάσσεται σε ένα συνολικό σχεδιασμό είναι απλά άγονο και επιβαρυντικό για τις πόλεις και τους πολίτες. Αναμορφώνουμε λοιπόν το συγκοινωνιακό σχεδιασμό σε Αττική και Θεσσαλονίκη προκειμένου να μην υπάρχουν κινήσεις που επιβαρύνουν αντί να διευκολύνουν. Συνδυάζουμε όλα τα υφιστάμενα Μέσα Μεταφοράς των πολιτών και διευκολύνουμε τις μετακινήσεις των πολιτών αλλά και την ευχέρεια δράσης των ίδιων των ΜΜΜ. Στην Αττική ο ΟΑΣΑ και στη Θεσσαλονίκη ο ΟΣΕΘ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, έχουν ήδη επεξεργαστεί και σταδιακά θα αρχίσουν να υλοποιούν αυτή την πολιτική προς όφελος των πολιτών» αναφέρει ο κ. Βούρδας.

Για τις αντιδράσεις των εργαζομένων του ΟΑΣΘ

Απαντώντας στις καταγγελίες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ ότι ανοίγει «παράθυρο» για ιδιωτικοποιήσεις ο γενικός γραμματέας του υπουργείου απαντά:

«Αυτό είναι ένα fake επιχείρημα το οποίο δεν προκύπτει από πουθενά. Πρόκειται για συνδικαλιστικά πυροτεχνήματα ειδικά σε ό,τι αφορά την παρούσα κυβέρνηση, η οποία έχει δείξει σε Αττική και Θεσσαλονίκη την εμπιστοσύνη της στις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες. Μία διάταξη που εξορθολογίζει αντίστοιχη αφηρημένη του 2011 προκειμένου κάθε συγκοινωνιακός φορέας να εκτελεί τον ρόλο του ερμηνεύεται για μικροπολιτικούς λόγους όταν το 2011 είχε υπάρξει σιωπή…».

Ενιαίο εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Όπως αναφέρει ο κ. Βούρδας «στόχος ήδη διακηρυγμένος είναι ηλεκτρονικό εισιτήριο συμβατό τεχνικά σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Ελλάδα. Παράλληλα αυτά τα συστήματα να είναι συμβατά για προοπτική ένταξής τους και σε άλλους χώρους ύπαρξης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, όπως χώροι πολιτισμού και αθλητισμού. Ο πολίτης να μην έχει δεκάδες κάρτες ανάλογα με το που θέλει να πάει».

Τονίζει ότι «ήδη είναι σε τελική φάση οι σχετικές συζητήσεις για τον προαστιακό της Αθήνας και το σιδηροδρομικό δίκτυο ενώ σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έχουμε δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό και η Κοινωνία της Πληροφορίας προχωρά στην υλοποίηση αντίστοιχου έργου τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη Θεσσαλονίκη. Στην εποχή της τεχνολογίας δεν μπορούν να υπάρχουν Μέσα με χειρόγραφα εισιτήρια».