Οι ενστάσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ για το νέο πλαίσιο που αφορά τις μεταφορές

Τις ενστάσεις του για το άρθρο 12 στο νομοσχέδιο για τις επιβατικές μεταφορές, διατυπώνει -με σημερινή του ανακοίνωση- το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), σημειώνοντας πως «η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αγνόησε τις εμπεριστατωμένες θέσεις και προτάσεις που απέστειλε».

Μεταξύ άλλων, το ΤΕΕ/ΤΚΜ αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι «η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατήρτισε ένα νομοθετικό πλαίσιο που υπονομεύει την ελληνική καινοτόμα επιχειρηματικότητα, ενισχύει τον κίνδυνο νέας έξαρσης στο φαινόμενο του brain drain στην Ελλάδα και στη συνεπαγόμενη απώλεια της δημιουργικής δυναμικής πολλών νέων Ελλήνων Επιστημόνων».

Οι ενστάσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ για το άρθρο 12 συνοψίζονται στα εξής:

* Επιβάλλουν ένα πλαίσιο ρύθμισης αναχρονιστικό, γραφειοκρατικό, αδιαφανές, ατεκμηρίωτο, αλλά και αντίθετο προς βασικές αρχές του Συντάγματος και του Ευρωπαϊκού Δικαίου, υπονομεύοντας τον υγιή ανταγωνισμό, την σύγχρονη επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και εν τέλει την ανάπτυξη, που είναι το κυρίως ζητούμενο κάθε μεταρρύθμισης.

* Αντί να προστατεύσουν το δημόσιο συμφέρον, τον τελικό χρήστη ή τους οδηγούς ταξί, επί της ουσίας αποτρέπουν τη βελτίωση υπηρεσιών μέσω της αξιολόγησης του μεταφορέα από τον επιβάτη, της αύξησης του μεταφορικού έργου και της εισαγωγής νέων τεχνολογιών (και δη από ελληνικές επιχειρήσεις).

Κατά το ΤΕΕ/ΤΚΜ, η συζήτηση που διεξήχθη στη Βουλή κατέδειξε, ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο, βασίστηκε:

* Σε πρωτοφανή άγνοια βασικών εννοιών της σύγχρονης επιχειρηματικότητας, των νέων τεχνολογιών και της καινοτομίας που συνιστά ο συνδυασμός τους.

* Σε νοοτροπίες που ευνοούν τη γραφειοκρατία και τον υπερσυγκεντρωτισμό στο πρόσωπο του Υπουργού Μεταφορών, αρμοδιοτήτων που ασκούνται από άλλους φορείς (π.χ. ΑΔΑΕ).

* Σε έλλειμμα ενημέρωσης για το νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό Προστασίας των Δεδομένων (GDPR), με θέσπιση διαδικασιών ήδη ξεπερασμένων στο πλαίσιο της προωθούμενης αναμόρφωσης του πλαισίου προστασίας προσωπικών δεδομένων στην Ε.Ε.

* Σε αδυναμία κατανόησης των διαφορών μεταξύ εταιριών που παρέχουν υπηρεσίες διαμεσολάβησης απευθυνόμενες αποκλειστικά σε επαγγελματίες οδηγούς ταξί (π.χ. BEAT) και εταιριών που απευθύνονται και σε μη επαγγελματίες οδηγούς προσφέροντας επί της ουσίας μεταφορικό έργο (π.χ. UBER).

* Σε ιδεοληπτική απόρριψη του δικαιώματος νεοφυών επιχειρήσεων να αξιοποιούν διεθνώς αναγνωρισμένα χρηματοδοτικά εργαλεία.