Τις προηγούμενες ημέρες δημοσιεύτηκε ΦΕΚ για την πρόσληψη 400 εργαζομένων στον ΟΑΣΘ (150 οδηγών διετούς διάρκειας και 250 αορίστου χρόνου). Πρόκειται για την υλοποίηση ενός πάγιου αιτήματος, που είχε εκφραστεί και από τους δημάρχους της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Δεκέμβριο.
«Καλούμε την κυβέρνηση να προβεί στην άμεση σύσταση και λειτουργία της ΑΣΥΘ Α.Ε. προκειμένου να γίνει μέσω ΑΣΕΠ, το συντομότερο δυνατόν, πρόσληψη οδηγών και τεχνικών συντηρήσεων των λεωφορείων προκειμένου να τεθούν σε κυκλοφορία τα 618 λεωφορεία τα οποία έχει σήμερα ο ΟΑΣΘ. Απαιτούνται 1.761 οδηγοί, ενώ σήμερα υπηρετούν μόλις 1.345 οδηγοί, εκ των οποίων κάποιοι απουσιάζουν λόγω ασθενειών. Οι περικοπές δρομολογίων σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνουν και ξεπερνάνε το 50%», είχαν τονίσει στη σχετική ανακοίνωσή τους.
Ωστόσο, η Νέα Δημοκρατία αντιδρά σε αυτές τις προσλήψεις, παρά την ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά οι πολίτες.
Ειδικότερα, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγορεί την κυβέρνηση πως «ενώ οι δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης καταρρέουν, η κυβέρνηση προσλαμβάνει 250 οδηγούς στον ΟΑΣΘ από το παράθυρο», όπως τονίζουν σε δήλωση που δημοσιοποίησαν ο Τομεάρχης Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γιώργος Γεωργαντάς και ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Αναλυτικά, η δήλωση των δύο βουλευτών αναφέρει τα εξής:
«Η Κυβέρνηση που κρατικοποίησε τον ΟΑΣΘ οδηγώντας τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στο χάος ενέταξε σε άσχετο νομοσχέδιο τροπολογία βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ από την Κρήτη (!) με την οποία προχωρά σε προσλήψεις οδηγών από το παράθυρο στον υπό εκκαθάριση Οργανισμό.
Αντί ο ΣΥΡΙΖΑ να ασχοληθεί με τις συνεχείς μειώσεις δρομολογίων και τον παροπλισμένο στόλο λεωφορείων, επιχειρεί να προσλάβει 250 ημέτερους, παρακάμπτοντας σκανδαλωδώς το ΑΣΕΠ. Με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η Νέα Δημοκρατία, καλούμε τον κ. Σπίρτζη να απαντήσει άμεσα στα εξής:
Γιατί ξεκινά η διαδικασία πρόσληψης σε έναν υπό εκκαθάριση Οργανισμό, δεδομένου ότι η ενεργοποίηση της διαδόχου εταιρείας θα πρέπει να γίνει το αργότερο μέχρι το Δεκέμβριο του 2019;
Για ποιο λόγο δεν ακολουθείται η παγιωμένη για το Δημόσιο διαδικασία επιλογής προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ;
Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των οδηγών σήμερα και ποιον σκοπό εξυπηρετούν οι 250 επιπλέον προσλήψεις για έναν στόλο 360 οχημάτων;», διερωτώνται.
Οι 400 προσλήψεις που προκήρυξε η κυβέρνηση αναμένεται να καλύψουν πλήρως τις τρέχουσες ανάγκες του ΟΑΣΘ, καθώς θα μπορέσουν να λειτουργήσουν και τα 618 λεωφορεία που διαθέτει ο Οργανισμός σε αντίθεση με τα 360 που κυκλοφορούν σήμερα.
Κατά την επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη, τέλη Δεκεμβρίου, ο πρωθυπουργός είχε δεσμευτεί για προμήθεια 350 λεωφορείων, συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και άμεση πρόσληψη 150 νέων οδηγών με διετείς συμβάσεις έργου μέσω ΑΣΕΠ, ενώ έως το τέλος του 2019 αναμένεται η μετάβαση του ΟΑΣΘ στην εταιρεία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ), όπως είχε δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξη του ο πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς.