«Επιβραβεύονται» οι υπαίτιοι του σκανδάλου των 76 εκατ. ευρώ της Εγνατίας Οδού ΑΕ;

Το ζήτημα της εξέλιξης των διώξεων για τις διοικήσεις και τους εμπλεκόμενους υπαλλήλους στο σκάνδαλο των υπερτιμολογήσεων της Εγνατίας Οδού, από την περίοδο της κυβέρνησης Καραμανλή, αναδεικνύει με επίκαιρη ερώτησή του προς τον Υπουργό Υποδομών  ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος .

Όμως, παρότι οι διώξεις των υπαιτίων έχουν πάρει το δρόμο τους και φτάνουν στο ακροατήριο, φαίνεται ότι τόσο τα στελέχη που διώκονται αναβαθμίζονται υπηρεσιακά ενώ κάποια μέλη Δ.Σ. επανεμφανίζονται πλέον σε διοικήσεις άλλων Δημόσιων Οργανισμών. Ερωτηματικό παραμένει αν το Δημόσιο θα επιδιώξει να διεκδικήσει τα 76 εκατ. ευρώ, με τα οποία ζημιώθηκε, μέσω της κατάπτωσης εγγυητικών επιστολών.

Σε ότι αφορά στα εμπλεκόμενα στελέχη της εταιρίας, ενώ την περίοδο 2015-2019 είχαν “παροπλιστεί” ώστε να μην χειρίζονται σοβαρές υποθέσεις μέχρι τη διαλεύκανση του σκανδάλου, πλέον φέρεται να αναβαθμίζονται και να αναλαμβάνουν θέσεις-κλειδιά, με το νέο οργανόγραμμα της εταιρίας, όπως αναφέρει ο Γ. Βαρεμένος.

Σε ότι δε αφορά τα μέλη της Διοίκησης, οι πληροφορίες του tvxs.gr κάνουν λόγο για μέλος που επανεμφανίστηκe μετά από χρόνια και καταλαμβάνει θέση στο Δ.Σ. μεγάλου δημόσιου οργανισμού της συμπρωτεύουσας, που μάλιστα προκάλεσε πολύ μεγάλο θόρυβο πρόσφατα για την απροθυμία του να ανακτήσει παράνομες κρατικές ενισχύσεις σε ιδιώτες, που διεκδικούσε η προηγούμενη διοίκηηση μέσω της  Κομισιόν!

Μόλις το 2015 “έτρεξε” η δικαστική έρευνα για τις υπερκοστολογήσεις-μαμούθ

Οι διώξεις για το μεγάλο σκάνδαλο έφτασαν πλέον στη 2η πράξη, πρόσφατα, με την παραπομπή σε δίκη, για το κακουργήματα της απιστίας και της απάτης που αφορούν στην υπερκοστολόγηση 43 εκατομμυρίων ευρώ, 19 μελών παλαιότερων διοικήσεων και στελέχών της “Εγνατίας Οδού”, Υπερκοστολογήσεις που σημειώθηκαν στην κατασκευή τμημάτων της Οδού στην ευρύτερη περιοχή των Γρεβενών την περίοδο 2005-2009.

Είχαν ήδη παραπεμφθεί άλλα στελέχη για υπεροκοστολογήσεις 33 εκατ. ευρώ σε δίκη που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2019 και επρόκειτο να συνεχιστεί για την περίοδο της πανδημίας. Όλες οι υποθέσεις εντοπίστηκαν πολύ μετά την πιθανή τέλεση των αδικημάτων και μόλις το 2015 η προηγούμενη διοίκηση της Εγνατίας Οδού παρέπεμψε τα στοιχεία στην Εισαγγελία Διαφθοράς Θεσσαλονίκης.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρωτά τον αρμόδιο υπουργό:

  • Αληθεύει ότι στελέχη προηγούμενων διοικήσεων της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” που κατηγορούνται για την συμμετοχή τους στο εν λόγω σκάνδαλο, έχουν πρόσφατα τοποθετηθεί σε διοικήσεις άλλων Δημόσιων Οργανισμών καθώς και ότι με το νέο οργανόγραμμα της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, ορισμένοι υπάλληλοι της εταιρείας που κατηγορούνται για συμμετοχή στο σκάνδαλο αναβαθμίστηκαν;
  • Τι μέτρα έλαβε ή προτίθεται να λάβει η διοίκηση της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, μετά την έκδοση των σχετικών τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, για την διεκδίκηση και επιστροφή στο Δημόσιο των 76,2 εκατομμυρίων Ευρώ καθώς και για την κατάπτωση υπέρ αυτής των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης των συγκεκριμένων έργων που έχει στα χέρια της και που, κατά πληροφορίες, ανέρχονται στο ποσό των 30 εκατομμυρίων Ευρώ;
  • Συναφώς προς αυτό, θα απαιτήσετε από την διοίκηση της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” να δηλώσει, ως οφείλει (επί ποινή παράβασης καθήκοντος), παράσταση πολιτικής αγωγής στις 2 δίκες που προαναφέρονται, όπως ήδη είχε πράξει η προηγούμενη διοίκηση κατά την δικάσιμο της 13.06.2019;