Tο επόμενο δεκαπενθήμερο θα αφαιρεθούν οι λαμαρίνες από τον σταθμό “Αγίας Σοφίας”

Για την πορεία ολοκλήρωσης των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης ενημερώθηκαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΒΕΘ, από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννη Μυλόπουλο, στη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ του Επιμελητηρίου που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης. Παράλληλα είχαν τη δυνατότητα να θέσουν ερωτήματα που αφορούν τόσο τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου όσο και τα προβλήματα που προκύπτουν για τον εμπορικό κόσμο, εξαιτίας των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και της κάλυψης τμημάτων των δρόμων με λαμαρίνες. Επίσης, ζήτησαν να μάθουν πότε θα αφαιρεθούν οι λαμαρίνες από σημεία της βασικής γραμμής του μετρό, ενώ ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ, Γιάννης Μασούτης, πρότεινε την πραγματοποίηση επίσκεψης των μελών διοίκησης του Επιμελητηρίου στα σημεία όπου εκτελούνται σήμερα εργασίες αλλά και στους σταθμούς που έχουν ολοκληρωθεί, αίτημα που έγινε αμέσως αποδεκτό από τον επικεφαλής της Αττικό Μετρό.

Στην ομιλία του ο κ. Μυλόπουλος, επισήμανε ότι τα τελευταία δύο χρόνια το μετρό ξαναμπήκε στις ράγες, έχει πλέον σαφή ορίζοντα ολοκλήρωσης και τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται απαρέγκλιτα. «Η πολιτική ‘’και Αρχαία και Μετρό’’ κατάφερε να ‘’ζωντανέψει’’ το έργο», είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως το έργο θα «απογειώσει» την τοπική οικονομία, θα αλλάξει την πόλη και θα μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση όπως συνέβη και στην Αθήνα (σ.σ. στην πρωτεύουσα εκπέμπονται μετά την κατασκευή του μετρό 1.000 τόνοι ρυπαντών λιγότεροι ημερησίως), ενώ η ανάδειξη των αρχαιοτήτων θα αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών και μελετητών από το εξωτερικό, οι οποίοι έχουν ήδη εντυπωσιαστεί από τα ευρήματα τόσο στη Βενιζέλου όσο και στην Αγίας Σοφίας.

Ο κ. Μυλόπουλος ανακοίνωσε πως η βασική γραμμή θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2020 και συγκεκριμένα για τα τμήματα από τη Ν. Ελβετία έως το Συντριβάνι και από τη Μίκρα έως το Συντριβάνι. Οι σταθμοί «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας», στους οποίους βρέθηκαν τα πολύ σημαντικά αρχαία, θα παραδοθούν στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022.

Αναφερόμενος στις διαμαρτυρίες και τη δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου για τις εργασίες εκτέλεσης του μετρό ο κ. Μυλόπουλος επισήμανε πως αυτές οφείλονται στις τεράστιες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στη βασική γραμμή, κάτι που –όπως είπε ο ίδιος- δεν συνέβη στην επέκταση της Καλαμαριάς όπου το έργο είχε μια κανονικότητα από το 2014 που ξεκίνησε. Πλέον, στη γραμμή της Καλαμαριάς, απομένουν 900 μέτρα για την ολοκλήρωση της κατασκευής των δίδυμων σηράγγων, που τοποθετείται έως το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους. Σήμερα, πρόσθεσε ο κ. Μυλόπουλος, δεν υπάρχουν τα εμπόδια του παρελθόντος, καθώς υπάρχει συνεργασία της Αττικό Μετρό με την Εφορία Αρχαιοτήτων, με το υπουργείο Πολιτισμού και τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τα προβλήματα που υπήρχαν λύθηκαν, ενώ η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη. Και ζήτησε τη συνεργασία και την υποστήριξη του ΕΒΕΘ ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα που εντοπίζονται στην παρούσα φάση, σε μια από τις πλέον κεντρικές αρτηρίες της πόλης, την οδό Βενιζέλου. Ακόμη, ανακοίνωσε ότι – εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου – θα αφαιρεθούν οι λαμαρίνες από την οδό Αγίας Σοφίας, η οποία θα γίνει διπλής κατεύθυνσης ώστε να απορροφήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο που δημιουργείται λόγω των εργασιών στην οδό Βενιζέλου, η οποία έχει «στενέψει» για τα οχήματα, ενώ για τον επόμενο περίπου 1-1,5 χρόνο θα «ανοιγοκλείνει» τόσο στο τμήμα μέχρι την Εγνατία όσο και στο τμήμα πάνω από αυτήν. Η ταλαιπωρία, δηλαδή, στη Βενιζέλου θα ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, στο τέλος του 2019 ή το αργότερο στις αρχές του 2020. Πολύ νωρίτερα, ως το καλοκαίρι του 2018, θα αφαιρεθούν οι λαμαρίνες μπροστά στο Συντριβάνι και θα επανέλθει η κανονική ροή των οχημάτων στο συγκεκριμένο σημείο της οδού Εγνατίας.

Αυτή την περίοδο, πρόσθεσε ο κ. Μυλόπουλος, ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες στις γραμμές επέκτασης προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα προς το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέσω της οδού Λαγκαδά και προς το Κορδελιό μέσω Αμπελοκήπων και Μενεμένης. Επίσης, άρχισε ήδη ο διάλογος μεταξύ της Αττικό Μετρό και των αρμόδιων φορέων και των τοπικών αρχών για τον σχεδιασμό του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης, καθώς η λειτουργία του μετρό θα φέρει αλλαγές στις γραμμές της αστικής συγκοινωνίας.