Ερώτηση Παπαδημούλη σε Κομισιόν για την παραπλάνηση των καταναλωτών στη σήμανση προϊόντων

Για την παραπλάνηση στη σήμανση τροφίμων από βιομηχανικές εταιρίες στην Ευρώπη ερωτά την Κομισιόν ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης.

Αναφερόμενος σε πρόσφατη δημοσίευση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται στους διάφορους τρόπους με τους οποίους οι παραγωγοί τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπορούν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές στη σήμανση τροφίμων και ποτών σε σχέση με την πραγματική τους ποιότητα.

Ο Δημ. Παπαδημούλης ρωτά την Κομισιόν εάν είναι ενήμερη για αυτή την πρακτική των εταιριών τροφίμων και πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει το φαινόμενο.

Η πλήρης ερώτηση του Δ. Παπαδημούλη

Σε πρόσφατη δημοσίευσή της η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC) επισημαίνει διάφορους τρόπους με τους οποίους οι παραγωγοί τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μπορούν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές στη σήμανση τροφίμων και ποτών σε σχέση με την πραγματική τους ποιότητα: Βιομηχανικά προϊόντα, που φέρουν τη παραπλανητική σήμανση «παραδοσιακό», «χειροποίητο». Ψωμιά, μπισκότα, ζυμαρικά, γαλακτοκομικά κ.α., με ελάχιστη περιεκτικότητα του προϊόντος που απεικονίζουν, κ.ά..

Σύμφωνα με τη BEUC το πρόβλημα έγκειται στην έλλειψη ευρωπαϊκών κανόνων για το πότε οι παραγωγοί τροφίμων μπορούν να χρησιμοποιούν αυτούς τους όρους. Ενώσεις καταναλωτών ευρωπαϊκών χωρών αποκάλυψαν αυτές τις παραπλανητικές πρακτικές και η πίεση που ασκήθηκε, υποχρέωσε ορισμένες βιομηχανίες τροφίμων να αναπροσαρμόσουν την σήμανσή τους.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει ότι η σήμανση και η συσκευασία των τροφίμων δεν πρέπει να παραπλανά τους καταναλωτές.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή:

1. Είναι ενήμερη για αυτή την πρακτική των εταιριών τροφίμων και πως σκοπεύει να αντιμετωπίσει το φαινόμενο;

2. Θα θεσμοθετήσει κατώτατα επίπεδα περιεκτικότητας φυσικών ινών ολικής άλεσης, φρούτων, κ.α. ώστε να προστατεύσει αποτελεσματικότερα τους καταναλωτές των κρατών-μελών;

3. Σκοπεύει να δημιουργήσει ευρωπαϊκούς ορισμούς, για όρους όπως το «παραδοσιακό», «χειροποίητο», «φυσικό» κ.λπ., ώστε να αποφεύγονται πρακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών;