Φώτης Κουβέλης: Η χώρα μας αλλάζει σελίδα

«Η χώρα μας αλλάζει σελίδα. Η έξοδος από την οκτάχρονη και πλέον μνημονιακή περίοδο διαμορφώνει συνθήκες ανάπτυξης και επούλωσης πολλών τραυμάτων, ιδιαίτερα των κοινωνικά ασθενέστερων. Διαμορφώνει συνθήκες, ώστε η χώρα μας να πορευτεί σε καινούργιους δρόμους ευημερίας και ανάπτυξης.»

Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, μιλώντας σήμερα το μεσημέρι στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Ο Φώτης Κουβέλης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «για τους αναπτυξιακούς μας σχεδιασμούς το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί ένα από τα πολύ σημαντικά μεγέθη για την συνολικότερη ανάπτυξη.»

Παράλληλα, σημείωσε ότι «εκείνο που χαρακτηρίζει την αναπτυξιακή μας πολιτική είναι ότι τα λιμάνια βεβαίως βλέπουν στη θάλασσα, αλλά δεν μπορούν να έχουν γυρισμένη την πλάτη στο εσωτερικό της χώρας» και εξήγησε: «Θέλω να πω με άλλα λόγια ότι το παραγόμενο οικονομικό αποτέλεσμα του λιμένα της Πάτρας αναμφισβήτητα βλέπει και αντανακλά και στο εσωτερικό της ευρύτερης περιοχής, αλλά και της χώρας συνολικότερα.»

Το λιμάνι της Πάτρας, συνέχισε ο Φώτης Κουβέλης «είναι ένα από τα πέντε λιμάνια της χώρας που έχουν ενταχθεί στον κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών με ότι αυτό έχει ως συνεπαγωγή και ως αποτέλεσμα θετικού χαρακτήρα» και συνέχισε: «Αποτελεί την κύρια δυτική πύλη της χώρας προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις με την κατασκευή του νέου του νότιου λιμένα. Έχει μικτό χαρακτήρα και κατά συνέπεια έχει πολλαπλές δυνατότητες ανάπτυξης, διότι μπορεί να λειτουργεί και να αναπτύσσεται ως επιβατικό, εμπορικό, τουριστικό, με ιδιαίτερη προοπτική στη μεταφορά φορτίων και αγαθών.»

Στο σημείο αυτό ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε ότι ήδη έχουν αρχίσει να εμφανίζονται φανερά σημάδια ανάκαμψης και τόνισε ότι «προωθείται η σύνδεση του νέου λιμανιού με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, εντάσσεται στο κεντρικό διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, αφού έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα και θα συνδεθεί μέχρι το 2023.»

Επίσης, όπως είπε ο Φώτης Κουβέλης, «προωθείται η κατασκευή του εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι, προϋπολογισμού δαπάνης 100 εκατομμυρίων ευρώ και βεβαίως η κατασκευή μονάδας μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου.»

Ταυτόχρονα, ο Φώτης Κουβέλης υπογράμμισε ότι «η ανάπτυξη του λιμανιού σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παραβλέπει, ούτε την ασφάλεια, ούτε την προστασία του περιβάλλοντος, όχι μόνο του θαλασσίου περιβάλλοντος, αλλά και της ευρύτερης περιοχής» και συμπλήρωσε: «Θέλω να διαβεβαιώσω ότι στο κομμάτι της ανάπτυξης που αφορά στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αυτή η προστασία θα εξασφαλίζεται. Διότι το προστατευμένο περιβάλλον και όχι μόνο το θαλάσσιο, σημαίνει ότι διαμορφώνει και δυναμική για την ουσιαστική και την δίκαιη ανάπτυξη. Και όταν λέω δίκαιη ανάπτυξη, εννοώ ότι το παραγόμενο κάθε φορά οικονομικό αποτέλεσμα να διαχέεται στους αρμούς της κοινωνίας, στους ίδιους τους πολίτες.»

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Φώτης Κουβέλης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην απόδοση σημαντικού τμήματος της χερσαίας ζώνης στον δήμο της Πάτρας, αλλά και στην λειτουργία των Οργανισμών Λιμένων, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ο κάθε Οργανισμός Λιμένα και είναι περίπου 10 στην Ελλάδα, σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο διατηρεί την κυριότητα του και έχει την δυνατότητα μέσω των οργανισμών, με την σύμφωνη γνώμη και την συνεργασία και του υπουργείου, να προωθεί δραστηριότητες ανάπτυξης.»

Κλείνοντας ο Φώτης Κουβέλης σημείωσε ότι «με πίστη, ελπίδα και σωφροσύνη θα αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που έχει αυτή η χώρα.»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Νίκος Κοντοές, αναφέρθηκε στην δυναμική του λιμανιού, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Το λιμάνι εξακολουθεί να αποτελεί οικονομικό πνεύμονα της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της πόλης μας και της Δυτικής Ελλάδας. Πραγματοποιεί έναν ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των έξι εκατομμυρίων ευρώ, υποστηρίζει μέσω των άμεσα συνεργαζόμενων επιχειρήσεων στις οποίες προσφέρει υπηρεσίες, έναν πολύ ευρύτερο κύκλο εργασιών που υπολογίζεται στα 62 εκατομμύρια ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος των ως άνω διακινούμενων πόρων διοχετεύεται στην τοπική αγορά και στηρίζει έτσι την τοπική οικονομία, αφού συντηρεί και υποστηρίζει περίπου 3.000 θέσεις εργασίας.»-

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...