Φυσικοί τρόποι ενδυνάμωσης πνεύματος και σώματος

Για πολλούς ανθρώπους, το «πέρασμα» από τη δεκαετία των 40 σε αυτή των 50, είναι ένα ορόσημο όσον αφορά σε θέματα υγείας.

Από τα 45 χρόνια και έπειτα, μπορούμε να πούμε πως κάποιος διανύει την αρχή της μέσης ηλικίας, γεγονός που από μόνο του επηρεάζει τόσο τους άντρες όσο και τις γυναίκες. Μπορούμε να πούμε πως για τους περισσότερους είναι μία «δεύτερη εφηβεία» στην οποία, όπως και τότε, ο οργανισμός μεταβάλλεται, μαζί και η ψυχολογία του ατόμου.

Τα «συμπτώματα» της… ωριμότητας, είναι λίγο πολύ κοινά σε όλους αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να προκαλούν κάποια ανησυχία. Είναι απολύτως φυσιολογικό κάποιες λειτουργίες του οργανισμού να εξασθενούν σταδιακά, με το πέρασμα του χρόνου. Ωστόσο, ρυθμίζοντας τις συνήθεις και τον τρόπο ζωής μας στα νέα δεδομένα, θα καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε στις καθημερινές μας υποχρεώσεις με επιτυχία, ακόμη και όταν ο νους και το σώμα… αρνούνται να ακολουθήσουν.

Παρακάτω έχουμε καταγράψει μερικές απλές συμβουλές που μπορείτε εύκολα να εντάξετε στην καθημερινή σας ρουτίνα για να στηρίξετε με τον πιο φυσικό τρόπο το σώμα και το πνεύμα σας.

Απολαύστε ένα καλό βιβλίο
Αν μέχρι σήμερα δεν ήσασταν λάτρεις του πνευματικού «σπορ» της ανάγνωσης, ήρθε ο καιρός να αλλάξετε γνώμη. Όσο μεγαλώνουμε, νοητικές λειτουργίες όπως αυτή της μνήμης, αρχίζουν να επιβραδύνουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γινόμαστε ξεχασιάρηδες και πολλές φορές σκληροί κριτές του εαυτού μας, που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που έχουμε συνηθίσει να έχουμε από εκείνον. Δραστηριότητες όπως το διάβασμα ενός βιβλίου, τα διασκεδαστικά παιχνίδια μνήμης που υπάρχουν στο internet, σταυρόλεξα ή μία «απολαυστική» παρτίδα σκάκι με έναν φίλο, μπορεί να αποφέρουν εξαιρετικά οφέλη στις πνευματικές διαταραχές της μέσης ηλικίας. Μην ξεχνάτε, όσο κρατάμε το μυαλό μας απασχολημένο, τόσο πιο «αιχμηρό» θα παραμένει.

Εμπλουτίστε τη διατροφή σας
Οι Έλληνες είμαστε αρκετά τυχεροί ως λαός, αν σκεφτεί κανείς πως η μεσογειακή διατροφή στην οποία είμαστε μαθημένοι, περιλαμβάνει τροφές (ψάρι, λαχανικά, λάδι κλπ) πλούσιες σε θρεπτικά στοιχεία που ενισχύουν τις λειτουργίες του εγκεφάλου. Συγχρόνως, εμπλουτίζοντας τη διατροφή μας με μία ενισχυμένη πολυβιταμίνη, που περιλαμβάνει Ω-3 λιπαρά οξέα, «προστάτες» των νευρικών κυττάρων και των εγκεφαλικών δομών, θα έχουμε το κεφάλι μας… προστατευμένο και ήσυχο. Μία κάψουλα ημερησίως έπειτα από κάθε γεύμα, είναι ό,τι ακριβώς χρειαζόμαστε!

Επιλέξτε τους κατάλληλους «συμμάχους»
Υπάρχουν πολλές φυσικές επιλογές που μπορείτε να κάνετε για τη στήριξη του οργανισμού σας. Παράδειγμα, φυτικά εκχυλίσματα όπως το κινέζικο θεραπευτικό βότανο Panax Ginseng και το Ginkgo Biloba, είναι φημισμένα από τα αρχαία χρόνια για την επιπλέον καθημερινή τόνωση και τη βελτίωση της μνήμης αντίστοιχα. Μπορείτε να βρείτε και τα δύο εκχυλίσματα στο ALTION Tonovit Senior®, ένα συμπλήρωμα ειδικά σχεδιασμένο για να σας χαρίσει επιπλέον δύναμη και διαύγεια. Εκτός από τα παραπάνω, περιλαμβάνει λουτεΐνη, ένα θρεπτικό συστατικό ευεργετικό για την υγεία της όρασης και το συνένζυμο Q10, που διαφυλάσσει τα κύτταρα από τη γήρανση και τις ελεύθερες ρίζες, δίνοντας μας ακόμη περισσότερη ενέργεια μέσα στην ημέρα. Χωρίς προσθήκη ιωδίου, πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, το ALTION Tonovit Senior® θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε σε υψηλά επίπεδα τη φυσική σας κατάσταση και να οξύνετε τις πνευματικές σας λειτουργίες.

Επενδύστε στη φυσική άσκηση
Μπορεί οι περισσότεροι να αθλούνται με σκοπό να διατηρήσουν σταθερό το βάρος τους, όμως, η άθληση είναι ένας παράγοντας που παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη της σωματικής αλλά και της πνευματικής γήρανσης. Γνωρίζατε πως η σωματική άσκηση, για παράδειγμα ένας μεγάλος περίπατος, μπορεί να αυξήσει το αίμα που φτάνει στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα τα εγκεφαλικά κύτταρα να λαμβάνουν ακόμη περισσότερο οξυγόνο και θρεπτικά στοιχεία; Κι όμως, λίγα βήματα παραπάνω, δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, μπορεί να έχουν βέλτιστα αποτελέσματα στην υγεία μας!

Πολλές από τις αλλαγές με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι από τα 50 και έπειτα, δεν μας… χαροποιούν ιδιαίτερα, ακριβώς γιατί δεν μπορούμε να τις αποφύγουμε. Αλλάζοντας όμως τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, έχοντας μία πιο θετική στάση απέναντι σε όλα τα παραπάνω, θα μπορέσουμε να τα αντιμετωπίσουμε ευκολότερα. Τέλος, σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως, ακόμη και αν έχετε παρατηρήσει κάποιο από τα συμπτώματα που αναφέρθηκαν παραπάνω, πριν λάβετε το οποιοδήποτε σκεύασμα, χρειάζεται απαραίτητα να ζητήσετε την έμπειρη συμβουλή του γιατρού σας.

Πηγή: onmed