Γ. Μυλόπουλος: Η πραγματικότητα τους διαψεύδει, είναι βαριά εκτεθειμένος ο κ. Μητσοτάκης

Η πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης τους διαψεύδει, γι’ αυτό τρία χρόνια δεν ήρθε να δει τα έργα στο Μετρό ούτε στέλεχος της ΝΔ, ούτε βουλευτής της στην Θεσσαλονίκη, ούτε ο υπεύθυνος Υποδομών Κ. Καραμανλής παρότι τον κάλεσα και προσωπικά, είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο. Πλέον περιμένου να έρθουν οι συρμοί και τέλος Καλοκαιριού ξεκινούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια, όπως είπε ο ίδιος.

«Ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ εξ ιδίων κρίνουν τα αλλότρια, έχουν συνηθίσει σε έργα-μουσαμάδες, να φέρνουν και να “παραδίδουν” τρύπες και λαμαρίνες όπως με το έργο της Θεσσαλονίκης, γι’ αυτό βλέπουν παντού και πάντα μόνο μουσαμάδες», είπε ο κ. Μυλόπουλος, απαντώντας στις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Τόνισε μάλιστα ότι «κατ’ επανάληψη έχουμε προσκαλέσει τη ΝΔ, στελέχη της, βουλευτές και τον υπεύθυνο για τις Υποδομές κ. Καραμανλή να επισκεφτούν το έργο της Θεσσαλονίκης, για να έχουν άμεση ενημέρωση, να δουν την πρόοδο που έχει γίνει, να το εντάξουν και στο δικό τους πρόγραμμα … πεισματικά, δεν έχει έρθει ποτέ κανείς, κανένα στέλεχος της ΝΔ. Τον κ. Καραμανλή τον έχω προσκαλέσει και προσωπικά, όταν βρεθήκαμε σε ημερίδες και συνέδρια. Δεν ήρθε κανείς, ούτε βουλευτής της Θεσσαλονίκης, ούτε ο υπεύθυνος Υποδομών. Το κάνουν επίτηδες. Δεν έρχονται, για να μπορούν να απαξιώνουν, να λένε αυτά που λένε».

Όπως είπε σε άλλο σημείο, «η πραγματικότητα τους διαψεύδει, υπάρχουν οι φωτογραφίες, όπως αυτές που κυκλοφόρησα στο διαδίκτυο για να δει ο κόσμος εάν είναι μουσαμάδες ή πραγματικά έργα. Είναι βαριά εκτεθειμένος ο κ. Μητσοτάκης, η τελευταία παροιμία που θα του αφιέρωνα είναι “κρείττον το σιγάν”, η σιωπή είναι χρυσός, ειδικά για το Μετρό της Θεσσαλονίκης…».

Ο κ. Μυλόπουλος θύμισε ότι «η ΝΔ δεν είναι άμοιρη ευθυνών για το “ανέκδοτο” του Μετρό της Θεσσαλονίκης, έχει ευθύνες. Από το 2006 που ξεκίνησε το έργο μέχρι το 2016 που αναλάβαμε ως νέα διοίκηση, άφησε πίσω της τρύπες στη Θεσσαλονίκη, λαμαρίνες και μία οικονομική ζημιά για την οποία είναι υπόλογη. Έκλεισαν μαγαζιά, καταστήματα, καταστράφηκαν επιχειρηματίες … το κυριότερο, “φόρτωσαν” την εθνική οικονομία με εκατομμύρια ευρώ διεκδικήσεων αποζημιώσεων στον ανάδοχο, που ο ανάδοχος στήριξε στο γεγονός ότι από το 2006 μέχρι το 2015 καθυστερούσαν και μετά σταμάτησαν το έργο».

«Το συνολικό έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης κοστίζει 1 δισ. ευρώ περίπου, οι διεκδικήσεις του αναδόχου εξαιτίας των καθυστερήσεων που προκάλεσαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ ήταν 1,2 δισ. ευρώ», όπως είπε, αλλά στη συνέχεια, «εμείς τις διαχειριστήκαμε με τέτοιο τρόπο μέσω της διαιτησίας ώστε τελικά η ζημιά για το Δημόσιο ήταν η ελάχιστη δυνατή, περίπου 15% αυτού που αρχικά διεκδικούσαν, κάτι λιγότερο από 200 εκατ. ευρώ … Στη θέση λοιπόν της ΝΔ και του αρχηγού της, θα ήμουν πολύ πιο προσεκτικός όταν θα μιλούσα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης».

«Μέσα σε τρία μόλις χρόνια, τριπλασιάσαμε τις επενδύσεις στο έργο, τρέξαμε τρεις φορές πιο γρήγορα. Είχαμε παραλάβει το ένα τρίτο του έργου, σήμερα έχει ολοκληρωθεί ήδη άνω του 70% … Ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ απαξιώνουν την δουλειά χιλιάδων ανθρώπων … στη Θεσσαλονίκη από το 2016 μέχρι σήμερα. Νυχθημερόν εργάζονται συστηματικά για να προχωρήσει το έργο … ο κ. Μητσοτάκης τους λέει, όπως και στους Θεσσαλονικείς, ότι “η σκοπιμότητα να γίνει η ΝΔ κυβέρνηση είναι πολύ σοβαρότερη από την δική σας δουλειά και πραγματικότητα, αυτό που βλέπετε με τα μάτια σας και κατασκευάζετε με τα χέρια σας είναι πολύ μικρότερο από το γεγονός ότι θέλω να γίνω πρωθυπουργός”».

Πλέον «είμαστε στη φάση που περιμένουμε να έρθουν οι συρμοί, τα τρένα. Το κατασκευαστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί στους 11 από τους 13 σταθμούς (δύο –Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου- καθυστέρησαν αδικαιολόγητα λόγω της διένεξης για την διαχείριση των αρχαιοτήτων). Οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί, ήδη τοποθετούνται τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και τον άλλο μήνα περιμένουμε να έρθουν οι πρώτοι συρμοί, ώστε να αρχίσουν στο τέλος του Καλοκαιριού τα δοκιμαστικά δρομολόγια», όπως προανήγγειλε.