Γ. Θωμάς: Ζήτημα μηνών η ηλεκτρονική αδειοδότηση σταθμών παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ

“Η αλλαγή του ενεργειακού μείγματος αποτελεί βασική δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης δήλωσε, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας- αρμόδιος για θέματα ενέργειας και φυσικών πόρων, Γεράσιμος Θωμάς, επισημαίνοντας ότι τον Δεκέμβριο του 2019 θα είναι έτοιμο το αναθεωρημένο Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, με την αρμόδια επιτροπή να ξεκινά τις συνεδριάσεις της, την επόμενη εβδομάδα.

Μιλώντας στη ημερίδα που διοργάνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ, με θέμα “τις ενεργειακές εξελίξεις στη χώρα εν μέσω των δομικών μεταβολών προς το νέο ενεργειακό μοντέλο”, ο κ. Θωμάς σημείωσε πως “προχωράμε σε συλλογικό σχεδιασμό και όχι σε αποσπασματικές δράσεις, με βάση τα νέα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα και τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών”.

Το ενεργειακό μείγμα και η στρατηγική για το νέο New green deal είναι “συμβατή με το όραμα του μέλλοντος” είπε ο ίδιος κι απαντώντας στο ερώτημα για το πως θα προχωρήσει η Ελλάδα ανέφερε ότι θα τεθούν στο επίκεντρο οι επιπτώσεις, η λειτουργία της ηλεκτρικής ενέργειας και το ρυθμιστικό μοντέλο υποδομών. “Η σωστή λειτουργία ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου περνούν από το target model.Πρώτη προτεραιότητα αποτελεί να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα μέχρι το 2020. Στενότερη παρακολούθηση (ΕΧΕ ΑΕ, ΑΔΜΗΕ ΑΕ), ισχυρότερος εποπτικός ρόλος της ΡΑΕ, επιβολή κυρώσεων”, είναι μερικά από τόσα προτείνεται να πραγματοποιηθούν, όπως επισήμανε.

Αναφορικά με την ασφάλεια εφοδιασμού αερίου σε περιφερειακή διάσταση και τις δράσεις έκτακτης ανάγκης που απαιτούνται, η ΡΑΕ, με το υπουργείο και την ΕΕ έχουν σε πλήρη εξέλιξη μια διαβαλκανική μελέτη επικινδυνότητας, έτσι ώστε να “πετύχουμε τη βέλτιστη αγορά φυσικού αερίου”.

Ο κ. Θωμάς κάλεσε σε “συστράτευση” όλους τους εμπλεκομένους,  προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις, να γίνει ο ανασχεδιασμός να “προχωρήσουμε και να ρίξουμε και το κόστος και να προσελκύσουμε νέους επενδυτές στο χώρο.Υπάρχει επιτακτική ανάγκη για “διάλογο ουσίας”, έχουμε πολύ διάθεση. Όχι όμως και πολύ χρόνο”,τόνισε ο υφυπουργός.

Ζήτημα μηνών η ηλεκτρονική αδειοδότηση σταθμών παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ

Στο τελικό της στάδιο βρίσκεται η διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης για τη δραστική απλοποίηση της διαδικασίας χορήγησης/τροποποίησης της άδειας παραγωγής Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και “στόχος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), αποτελεί αυτή να είναι απλή, διαφανής και ταχεία, πλήρως ηλεκτρονική, τουλάχιστον για τις τεχνολογίες και τα έργα για τα οποία δεν υπάρχει ανάγκη βαθύτερης εξέτασης στο στάδιο αυτό”. Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Δρ. Νικόλαος Μπουλαξής,προσθέτοντας ότι “φιλοδοξία μας είναι να αξιολογηθεί το σύνολο σχεδόν των εκκρεμών αιτήσεων για τα έργα αυτά με το νέο καθεστώς, ει δυνατόν, εντός του πρώτου τριμήνου του 2020 ή και νωρίτερα. Εφόσον οι προτάσεις της ΡΑΕ υιοθετηθούν και νομοθετηθούν εντός του Οκτωβρίου, τότε το νέο πλαίσιο θα τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του 2019”, υπογράμμισε μιλώντας στην ημερίδα.

Για την επίτευξη των στόχων διείσδυσης της ανενώσιμης ενέργειας, μπορεί βασική προϋπόθεση να αποτελεί η επιτάχυνση της αδειοδοτικής διαδικασίας, αλλά σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΡΑΕ, απαιτείται και η λήψη άλλων μέτρων όπως η αναθεώρηση του οικείου Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και ο συναφής εναρμονισμός των περιφερειακών χωροταξικών σχεδιασμών, ο καθορισμός χρήσεων γης, η αύξηση του οφέλους των κατοίκων περιοχών στις οποίες εγκαθίστανται ΑΠΕ και η ενίσχυση των ενεργειακών κοινοτήτων στη βάση των προβλέψεων της οδηγίας.

Ο κ Μπουλαξής, χαρακτήρισε ως υποδειγματικές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και τη μείωση του κόστους, τις διαγωνιστικές διαδικασίες ΑΠΕ που διενεργήθηκαν από τη ΡΑΕ μετά τη θέσπιση του νέου πλαισίου ενώ γνωστοποίησε οτι μέχρι τις αρχές του 2020, πρόκειται να πραγματοποιηθούν νέοι διαγωνισμοί από τη ΡΑΕ, για μη ώριμα έργα “και συγκεκριμένα σε Εύβοια και Κρήτη και πιθανόν και Κυκλάδες”.

Σύμφωνα με τον κ Μπουλαξή “αποδοτικές μονάδες παραγωγής, επέκταση των δικτύων και κατασκευή αποθηκευτικών μονάδων, είναι ορισμένες από τις αναγκαίες ενεργειακές υποδομές που χρειάζεται η Ελλάδα”, και “αποτελεί στοίχημα για τη χώρα που θα πρέπει να επιταχυνθεί η κατασκευή των αναγκαίων έργων”.

Όπως εξήγησε, πέρα από τη συμβολή τους στην ανταγωνιστικότητα, θα συνδράμουν καθοριστικά στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού, στη συνεκτικότητα της εσωτερικής και ευρωπαϊκής αγοράς ενέργειας, καθώς ενισχύουν τη διασύνδεση της χώρας με αντίστοιχες υποδομές γειτονικών χωρών στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου, καθιστώντας την έτσι πραγματικό ενεργειακό σταυροδρόμι με ισχυρή γεωπολιτική και γεωστρατηγική σημασία”.

Αναφερόμενος στη διασύνδεση της Κρήτης, ο πρόεδρος της ΡΑΕ, σημείωσε ότι είναι “ανάγκη το έργο να προχωρήσει απρόσκοπτα, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση και όλοι οι φορείς θα πρέπει να συμβάλλουν σε αυτό” .Ξεκαθάρισε πως “δεν χωρούν παλινδρομήσεις, ή άλλου είδους προσκόμματα που οδήγησαν σε αναίτιες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου. Προέχει η εξυπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος που προφανώς πραγματοποιείται με την ταχεία υλοποίησή του. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες διασυνδέσεις των νησιών”, είπε και υπενθύμισε ότι απόφαση της ΡΑΕ, είναι: η διασύνδεση του συνόλου των νησιών, πλην του Καστελόριζου και του Αη Στράτη από το Αιγαίο, και των Οθωνών και της Ερεικούσσας από το Ιόνιο, με στόχευση την ολοκλήρωσή τους μέχρι το 2030.

“Για τα μη διασυνδεόμενα νησιά, με πιλοτικές εφαρμογές στον Άη Στράτη και στο Καστελόριζο, η ΡΑΕ στηρίζει τη μετατροπή τους σε “πράσινα νησιά”, με καινοτόμες λύσεις που συνδυάζουν παραγωγή από ΑΠΕ και αποθήκευση και υιοθέτηση ολοκληρωμένων συστημάτων διαχείρισης, που περιλαμβάνουν τους συμβατικούς σταθμούς, υπό κατάλληλο σχήμα για την καλύτερη δυνατή συνεργασία των επιμέρους μονάδων”.

Επισήμανε επίσης ότι προκειμένου ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), να μπορέσει να ανταποκριθεί στο δύσκολο έργο που του επιφυλάσσει η αναγκαιότητα αυτή, αλλά κυρίως το ευρωπαϊκό δίκαιο, “θα πρέπει να γίνει ανταγωνιστικός και αυτοδύναμος ενώ σημείωσε ότι μεταξύ των προκλήσεων περιλαμβάνεται και το νέο μεγάλο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης που ανοίγει σιγά-σιγά στη χώρα.

ΑΠΕ/ΜΠΕ

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...