Γρ. Ζαρωτιάδης: Γιατί πρέπει να είναι αντικείμενο σχολιασμού οι 22 υποψήφιοι για το δήμο;

“Θα ήθελα να πω συγχαρητήρια και στους υπόλοιπους 21 συνδυασμούς που κατέθεσαν την υποψηφιότητά τους για το δήμο Θεσσαλονίκης.  Και το αναφέρω αυτό γιατί με ενόχλησε ο τρόπος που ορισμένα ΜΜΕ σχολιάζουν και προσπαθούν να γελοιοποιήσουν το γεγονός ότι 1100 και πλέον συμπολίτες μας διεκδικούν την ψήφο. Είναι κακό αυτό; Γιατί πρέπει να είναι αντικείμενο γελοιοποίησης και σχολιασμού από κάποιους; Γιατί να κάνουν πλάκα και να επιβάλουν μ’ αυτό τον τρόπο την αντίληψη ότι πρέπει 3 ή 5 οι υποψήφιοι που επιβάλουν τα κεντρικά κομματικά επιτελεία και όχι περισσότεροι; Όχι κύριοι δεν θα σας ζητήσουμε την άδεια. Θα είμαστε όσοι μπορούμε, όσοι τολμούμε και όσοι έχουμε τη δύναμη να το πράξουμε. Τη δική μας δύναμη, τη συλλογική, όχι την οικονομική. Ούτε τη δύναμη που περνάει από σας.”

Τη δήλωση αυτή έκανε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γρηγόρης Ζαρωτιάδης με αφορμή την εκδήλωση που διοργάνωσε, χθες, η ΔΚΘ “Υψίπολις” για την τουριστική ανάπτυξη στις “ξεχασμένες” γωνιές της Θεσσαλονίκης προσθέτοντας ότι αυτός θα είναι ο τρόπος του πολιτεύεσθαι της “Υψίπολις” τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες, καθώς και αργότερα, μέσα από τα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου.

“Θα αλλάξουμε τη νοοτροπία του πολιτεύεσθαι στη Θεσσαλονίκη και, σήμερα, αύριο, παραμεθαύριο, θα αλλάξουμε και το γίγνεσθαι στο δήμο” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαρωτιάδης.

Ο επικεφαλής της ΔΚΘ “Υψίπολις” τόνισε ακόμη ότι ο συνδυασμός του δεν προτάσσει πρόσωπα αλλά προγραμματικό λόγο, αντίθετα από άλλους που προτάσσουν αγορασμένα πρωτοσέλιδα, επικοινωνιακές καμπάνιες και ατάκες. Αντίθετα από εκείνους που ισχυρίζονται ότι τον πολίτη τον απασχολούν αποκλειστικά και μόνο τα προβλήματα της καθημερινότητας.

“Αυτό είναι η μεγαλύτερη επιβεβαίωση της συντηρητικοποίησης του πολιτικού λόγου” υποστήριξε ο κ. Ζαρωτιάδης. “Προφανώς και μας απασχολούν τα καθημερινά προβλήματα. Ο δήμαρχος όμως δεν είναι ένας απλός διαχειριστής. Είναι αυτός που θα μπορεί να οραματίζεται, να σχεδιάζει και να υλοποιεί για μία Θεσσαλονίκη που μπορεί να αναπτυχθεί κοινωνικά δίκαια και περιβαλλοντικά ισόρροπα.

         Οι προτάσεις της “Υψίπολις” για τον τουρισμό

Ένας από τους τομείς που αποτελούν “υπόσχεση ανάπτυξης” για τη Θεσσαλονίκη είναι ο τουρισμός. Τις καινοτόμες προτάσεις της ΔΚΘ “Υψίπολις” για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης παρουσίασε στη χθεσινή εκδήλωση η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Περιφερειακής και Τουριστικής Ανάπτυξης  ΑΠΘ και υποψήφια δημοτική σύμβουλος Στέλλα Κωστοπούλου.

“Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αναδειχθεί σε κύριο προορισμό της Μεσογείου. Προορισμό ποιοτικού τουρισμού με σεβασμό/ανάδειξη της ιστορίας (Πολυπολιτισμική Θεσσαλονίκη), του περιβάλλοντος (Πράσινη Θεσσαλονίκη), του παράκτιου χαρακτήρα της (Γαλάζια Θεσσαλονίκη), του πολιτισμού της (Thessaloniki Festival City), των παραδόσεών της (Θεσσαλονίκη Χίλιες και Μία Γεύσεις)” επισήμανε η κα Κωστοπούλου.

Για την ανάδειξη αυτή, όπως υπογράμμισε η ίδια, χρειάζεται προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού (πολιτιστικού, θρησκευτικού, συνεδριακού, εκθεσιακού, θαλάσσιου, γαστρονομικού, κρουαζιέρας, υγείας, city break) με εξειδικευμένες για κάθε μορφή δράσεις, επέκταση σε νέες αγορές (Δρόμος του Μεταξιού), τουρισμό 4 εποχών, έμφαση  στο παρελθόν και το παρόν της πόλης και στις εμπειρίες που προσφέρει.

Στην παρουσίαση η Στέλλα Κωστοπούλου ανέφερε ότι στην εποχή μας έχουμε περάσει από τον μαζικό τουρισμό σε πιο εναλλακτικές μορφές. Ο τουρίστας θέλει να συμμετέχει, δεν αρκείται στο να επισκέπτεται. Θέλει να αγγίζει, να γεύεται, να μυρίζει τις μυρωδιές του τόπου, θέλει να συγκινείται. Δεν είναι τυχαίο ότι έρευνες έχουν αποδείξει πως η πλειονότητα των τουριστών που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη ενδιαφέρονται για την προσωπικότητα της πόλης. Για τον λόγο αυτό πρέπει να ξαναδούμε πώς μοιράζεται η “πίτα” του τουρισμού στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης και να την εμπλουτίσουμε.

“Στόχος είναι να γίνει προβολή της δυναμικής ολόκληρης της πόλης και όχι μόνο των ελκυστικών τουριστικών σημείων, γιατί για τον σύγχρονο ταξιδιώτη που επιζητά νέες εμπειρίες και αλληλεπίδραση με ανθρώπους του τόπου, δεν έχουν ενδιαφέρον μόνο τα τουριστικά σημεία, αλλά και οι «ξεχασμένες» γειτονιές, οι αυθεντικές/εναλλακτικές γωνιές της πόλης” υποστήριξε η κα Κωστοπούλου.

Η Θεσσαλονίκη εκτός από τα μνημεία, τα μουσεία και την αγορά της διαθέτει ενδιαφέρουσες “γωνιές” που έχουν τη δική τους ταυτότητα και περιμένουν να ενταχθούν στον τουριστικό χάρτη της πόλης. Η προσφυγική Τούμπα με τον προϊστορικό οικισμό της, το Ντεπό με το αμαξοστάσιο του τραμ, οι Μύλοι Αλατίνη, η Βίλλα Μπιάνκα και πόσα άλλα “κρυφά” σημεία περιμένουν να τα ανακαλύψει ο σύγχρονος ταξιδιώτης προσφέροντας απλόχερα αυτό που σήμερα είναι το ζητούμενο: την αυθεντικότητα.

Για να γίνει αυτό, όπως τονίστηκε, χρειάζονται συνέργειες, να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι τοπικοί φορείς, πολιτιστικοί σύλλογοι, εμπορικές ενώσεις, επαγγελματικά σωματεία, τουριστικά γραφεία, πράκτορες και ξεναγοί. Επιπλέον σημαντική είναι η ανάπτυξη δυναμικής και ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας (branding) της πόλης, στην οποία να συμμετέχουν οι ίδιοι οι επισκέπτες  με διαγωνισμούς για φωτογραφίες, video, κείμενα, περιεχόμενο ιστοσελίδων, story telling, crowd sourcing κλπ.