«Η δήθεν κανονικότητα της ΝΔ ξαναχτυπά στο 1ο Γυμνάσιο Περαίας»

«Η δήθεν «κανονικότητα» της ΝΔ ξαναχτυπά! Αυτή τη φορά σ’ ένα σχολείο, γυμνάσιο συγκεκριμένα, στην Περαία του δήμου Θερμαϊκού Θεσσαλονίκης» αναφέρουν σε κοινή δήλωσή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης, Δώρα Αυγέρη και Σωκράτης Φάμελλος.

Όπως σημειώνουν «εισαγγελικοί λειτουργοί, στελέχη της αστυνομίας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φαίνεται πως κινητοποιούνται κατά μαθητών της περιοχής, με αφορμή την μονοήμερη κατάληψη-διαμαρτυρία που είχε πραγματοποιηθεί στις αρχές Νοεμβρίου στο 1ο Γυμνάσιο Περαίας».

Όπως αποδεικνύεται και από σχετικό έγγραφο, η Εισαγγελία Ανηλίκων Θεσσαλονίκης διέταξε τον άμεσο σχηματισμό δικογραφιών για το αδίκημα της διατάραξης της λειτουργίας υπηρεσίας σε βάρος όσων προβαίνουν σε καταλήψεις των σχολικών μονάδων στις Διευθύνσεις Β΄ βάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η διαταγή, μάλιστα, απεστάλη πριν καν οι μαθητές του εν λόγω σχολείου προχωρήσουν στην κατάληψη.

Τα αιτήματα των μαθητών

«Σημειωτέον, ότι τα αιτήματα των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Περαίας κάθε άλλο παρά δείχνουν ότι η διαμαρτυρία τους αποσκοπούσε στη σοβαρή διατάραξη της σχολικής ζωής. Το «έγκλημα» που τους φορτώνει η δεξιά «κανονικότητα» είναι  κυρίως οι ανάγκες φύλαξης και καθαριότητας!

Εκφράζουμε την ανησυχία μας για τον “υπερβάλλοντα ζήλο” κρατικών λειτουργών που αντιμετωπίζουν τη μαθητική διαμαρτυρία ως ακραία συμπεριφορά και προσβολή των έννομων αγαθών. Όμως, οι μαθητές ζητούν φύλαξη και καθαριότητα και όχι να τους φυλακίσουν ή να τους «καθαρίσουν» κάποιοι κρατικοί υπάλληλοι που νομίζουν ότι βρίσκονται σε ιδεολογικό πόλεμο με την μαθητική κοινότητα, για χάρη της κυβέρνησης» τονίζουν στη δήλωσή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ «οι διαδικασίες που δρομολογούνται κατά των μαθητών, κάθε άλλο παρά προάγουν το κράτος δικαίου, πόσο μάλλον τις αρχές μιας σύγχρονης αντίληψης περί παιδείας. Αντίθετα, η δίωξη λαμβάνει χαρακτήρα πειθάρχησης συνειδήσεων, απέναντι σε ανήλικους μαθητές που διεκδικούν την αυτονόητη υλική και εκπαιδευτική στήριξη στην σχολική τους καθημερινότητα».

Τέλος ζητούν από όσους ευθύνονται για την σύνταξη δικογραφίας να την διακόψουν και να επιδείξουν σύνεση και αυτοσυγκράτηση «για να αποκατασταθεί η σχολική ηρεμία, ν’ αποκλιμακωθεί η άσκοπη ένταση που δημιουργήθηκε στην τοπική κοινωνία και ιδιαίτερα στη σχολική κοινότητα».