Η μουσική παράσταση «Μηδέν- Άπειρο» στο ΑΠΘ με ελεύθερη είσοδο

Το «Κουαρτέτο για το Τέλος του Χρόνου»,του Γάλλου δημιουργού Olivier Messiaen,αποσπάσματα από «ΤοΝούμερο 31328», του Ηλία Βενέζη, και εδάφια από την «Αποκάλυψη» συνθέτουν την πρωτότυπη μουσική παράσταση «Μηδέν-Άπειρο»που θα παρουσιάσει το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, την Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019, στις 21.00, στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ.

«Tο ‘‘Κουαρτέτο για το Τέλος του Χρόνου’’,γραμμένο από τον OlivierMessiaen το 1940-41 σε συνθήκεςκράτησης σε ναζιστικό στρατόπεδο, αποτελεί ένα από τα εμβληματικότερα μουσικά έργα του 20ού αιώνα. Τα κείμενα που ο ίδιος ο συνθέτηςέγραψε στον πρόλογο της πρώτης έκδοσης του έργουαποκαλύπτουν την κινητήριαδύναμη που οδηγεί τον άνθρωπο από την άβυσσο του εγκλεισμού στην απελευθέρωση του πνεύματοςˑ δεν είναι άλλη από την πίστη και την ελπίδα. Μέσα από αυτό το πρίσμα, το έργο του Messiaenπλαισιώνεταιαπό κείμενα που προέρχονται από το συγκλονιστικό ντοκουμέντοεγκλεισμού του ΗλίαΒενέζη στα Τάγματα Εργασίας της Ανατολίας ‘‘Το Νούμερο 31328’’ και από την ‘‘Αποκάλυψη’’, εδάφια της οποίαςαποτέλεσανπηγή έμπνευσης του έργου», σύμφωνα με τον Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ, Κώστα Χάρδα.

Επιπρόσθετα, το έργο θα πλαισιωθεί οπτικά από πίνακες με μολύβι, που δημιούργησε αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη παράσταση ο ζωγράφος Βασίλης Σελιμάς.

Στο μουσικό πρόγραμμα θα παρουσιαστεί αυτούσιο το«Κουαρτέτο για το Τέλος του Χρόνου»,το οποίο αποτελείται από τα εξής 8 μέρη:

I.Liturgie de cristal
II.Vocalise, pour l’Ange qui annonce la fin du Temps
III.Abîme des oiseaux
IV. Intermède
V.Louange à l’Éternité de Jésus
VI.Danse de la fureur, pour les sept trompettes
VII.Fouillis d’arcs-en-ciel, pour l’Ange qui annonce la fin du Temps
VIII. Louange à l’Immortalité de Jésus

Συντελεστές:
Βιολί:ΑπόλλωνΓραμματικόπουλος
Κλαρινέτο:ΚώσταςΤζέκος
Βιολοντσέλο: Ήβη Παπαθανασίου
Πιάνο: Κώστας Χάρδας
Αφήγηση: Θανάσης Κουρλαμπάς
Επιλογή και προσαρμογή κειμένων: Ήβη Παπαθανασίου, Θανάσης Κουρλαμπάς

Η παράσταση εντάσσεται στις «Βραδιές Τέχνης στο ΑΠΘ» και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.