Αν είχαν πουλήσει το νερό στη «Σουέζ», θα φώναζαν;

Η λειψυδρία που βασάνισε επί μια εβδομάδα τη Θεσσαλονίκη είχε αρκετά χρόνια να συμβεί. Αλλά, όχι, δεν ήταν πρωτοφανής ούτε αποτέλεσε ποτέ στο παρελθόν κύριο θέμα πολιτικής αντιπαράθεσης.

Υπήρξε ταλαιπωρία; Βεβαίως, τεράστια! Αλλά γέλασα με την ψυχή μου όταν είδα στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης τον περιφερειάρχη και μια ομάδα δημάρχων (με την εποπτεία βουλευτών της ΝΔ)  να καταθέτουν μήνυση εναντίον των υπευθύνων της ΕΥΑΘ για ό,τι συνέβη.

Αναρωτήθηκα λοιπόν: Αν η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου είχε προλάβει να πουλήσει στη γαλλική «Σουέζ» την ΕΥΑΘ, την εταιρία ύδρευσης και αποχέτευσης, πόσοι δήμαρχοι θα συνόδευαν τον  μακεδονομάχο περιφερειάρχη (αν πήγαινε κι αυτός!) στον εισαγγελέα;

Ρητορική ερώτηση, διότι είναι γνωστή η θρησκευτική σχεδόν πίστη των συντηρητικών πάσης φύσεως (των νεοφιλελεύθερων του Κινήματος Αλλαγής συμπεριλαμβανομένων) στο ασύδοτο επιχειρείν.

Το είπε ξεκάθαρα και ο εκ του ΚΚΕ προερχόμενος σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, ο κ. Θεοδωρικάκος: Αν είχε αγοράσει την ΕΥΑΘ η «Σουέζ» δεν θα είχαν ταλαιπωρηθεί οι θεσσαλονικείς… Πώς θα είχε κολλήσει τον σπασμένο αγωγό η Σουέζ; Γνωρίζει και από υδραυλική ο πολύς στατιστικολόγος;

 

Ετσι, ο εισαγγελέας θα διερευνήσει κακουργηματικές πράξεις επειδή έσπασε ο τσιμεντένιος αγωγός. Μήπως θα εντάξει στην έρευνά του και το ενδεχόμενο δολιοφθοράς ώστε να αποδομηθεί η συντριπτική εμπιστοσύνη των κατοίκων της Θεσσαλονίκης στον δημόσιο χαρακτήρα της ύδρευσης, όπως καταδείχτηκε στο δημοψήφισμα του 2014; Θα εντάξει στην έρευνα του και τις ευθύνες μιας κυβέρνησης που σταμάτησε το 2014 την ανακαίνιση του δικτύου ύδρευσης;

Τι ζητάω, ε; Εδώ κόντεψε να αποδοθεί -από επίσημη φωνή- σε φιλάθλους του …ΠΑΟΚ ο εμπρησμός του παραδοσιακού κτιρίου στη Λεωφόρο Στρατού, όταν όλα τα στοιχεία, φωτογραφίες και βίντεο, έδειχναν φασίστες που υποδύονταν τους μακεδονομάχους να βάζουν μπουρλότο!

Η ύδρευση της Θεσσαλονίκης έγινε κανονική τα τελευταία χρόνια και επεκτάθηκε σταδιακά σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα. Κάποιοι από τους δημάρχους που διαμαρτύρονται είχαν τα δικά τους δίκτυα και τις δικές τους πηγές, αλλά ουδείς αναφέρει σε ποια κατάσταση τα παρέδωσαν, ή πόσα χρήματα δαπανούσαν για τη συντήρηση.

Ισως και αυτό θα μπορούσε να το ελέγξει ο κ. εισαγγελέας.

Επί της ουσίας: είναι γεγονός ότι το συνολικό δίκτυο έχει τεράστια προβλήματα, αφού έως και τα τέλη του 20ού αιώνα ένα τμήμα του ήταν απομεινάρι της τουρκοκρατίας. Ετσι, υπολογίζεται ότι η απώλεια νερού μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα είναι περίπου 25%. Προσοχή, ανεξαρτήτως των απωλειών των δικτύων παροχής ώς το κεντρικό αντλιοστάσιο. Αυτή λοιπόν η ανάγκη εκσυγχρονισμού του δικτύου, ολοκλήρωσης της υδροδότησης από τον Αλιάκμονα και διατήρηση του δικτύου της Αραβησσού ως εφεδρικού, σχεδιάστηκε, εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του και τέθηκε στο αρχείο το 2014!

Αυτοί λοιπόν που καθοδηγούνται από το σύστημα ΝΔ-ΠαΣοΚ, φωνάζουν τώρα διότι ο ΣΥΡΙΖΑ, σε τρία χρόνια, δεν άλλαξε το δίκτυο ύδρευσης…   Φωνάζουν και για την απαλλαγή των δημόσιων συγκοινωνιών από τους κρατικοδίαιτους μετόχους του ΟΑΣΘ, φωνάζουν γιατί η επισκευή των λεωφορείων γίνεται στην ΕΛΒΟ αντί να πετιούνται ή να γίνονται παλιοσίδερα, ονειρεύονται να γίνουν όλα ιδιωτικά ώστε να τα αναλάβουν πολυεθνικές που διώχτηκαν κακήν κακώς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες κι ας καταστρέψουν τα πάντα.

Η κατάντια των αγγλικών σιδηροδρόμων και τα συνεχή δυστυχήματα λόγω έλλειψης συντήρησης από τους ιδιώτες που τους αγόρασαν κοψοχρονιά στα χρόνια της Θάτσερ, ίσως να προβληματίσει τους καλόπιστους που ομνύουν στην ιδιωτική πρωτοβουλία άνευ όρων και άνευ ορίων.

Μπορούν, όμως, να εξηγήσουν όλοι αυτοί γιατί τα δικά μας τρένα τα αγόρασε κρατική ιταλική εταιρία, το ίδιο τα 14 αεροδρόμια (γερμανική υπό κρατικό έλεγχο), τα λιμάνια;

Ασχέτως των μνημονιακών επιταγών, άλλο μια κινέζικη, γερμανική, ιταλική ή ισπανική κρατική εταιρία και άλλο μια ελληνική; Ε, το μυστικό βρίσκεται στον όρο ΔΕΚΟ και σε αυτούς που τον εφηύραν για να σιτίσουν τους αφισοκολλητές τους. Και τώρα φωνάζουν!

* To άρθρο δημοσιεύτηκε στις 6 Απριλίου 2018 στην εφημερίδα «Αυγή».