Ηλεκτρονικά η στάθμευση των αυτοκινήτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από τον Σεπτέμβριο

Με στόχο να λυθεί το χρονίζον κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, αφενός, και να καταστεί δικαιότερη η καταβολή του αντιτίμου για τις θέσεις παρκαρίσματος, αφετέρου, ο δήμος της πόλης, σε συνεργασία με την εταιρεία Intrakat, προχωρά σε ένα νέο σύστημα στάθμευσης. Με χρέωση 1,70 ευρώ ανά ώρα, 6.000 κάτοικοι του πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης θα έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν σε προκαθορισμένα σημεία τα οποία θα προορίζονται για αυτούς. Άλλες 1.200 με 1.300 θέσεις παρκαρίσματος θα είναι διαθέσιμες για τους επισκέπτες της πόλης, θέσεις ωστόσο που θα διαφοροποιούνται από αυτές των μόνιμων κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Με άλλα λόγια, οι θέσεις (χρώματος μπλε) για τους μόνιμους κατοίκους του πολεοδομικού ιστού της πόλης θα προορίζονται αποκλειστικά για αυτούς, ενώ ξεχωριστές θα είναι οι θέσεις στάθμευσης των επισκεπτών. Οι θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους θα εκτείνονται σε τρεις ζώνες, που χωρικά θα καλύπτουν την περιοχή από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι τον Άγιο Παύλο. Όσον αφορά τη διάρκεια της στάθμευσης, αυτή δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τις τέσσερις ώρες.

Πώς θα υλοποιηθεί το νέο project; «Απολύτως ηλεκτρονικά», όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της αναδόχου εταιρείας, Intrakat, Χαράλαμπος Καλλής. «Το μόνο που πρέπει να κάνει ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης είναι να εγγραφεί σε μία βάση δεδομένων (προεγγραφή), στην οποία θα καταχωρίζονται απλώς τα στοιχεία του οχήματός του και η προκαθορισμένη από τον ίδιο θέση στην οποία θα σταθμεύσει το όχημά του. Με την προεγγραφή, θα δημιουργείται αυτόματα το ηλεκτρονικό πορτοφόλι του πολίτη. Εν συνεχεία, μέσω της καταβολής του αντιτίμου, θα μπορεί να παρκάρει το όχημά του για τον προκαθορισμένο από τον ίδιο χρόνο στο προκαθορισμένο, επιλεγμένο από τον ίδιο, σημείο. Σημαντικότερο, ωστόσο, όλων είναι το γεγονός ότι όλη η διαδικασία αυτή θα γίνεται ηλεκτρονικά, με τον τρόπο μάλιστα που επιθυμεί ο πολίτης. Για παράδειγμα, η προεγγραφή θα μπορεί να γίνεται μέσω τηλεφώνου, μέσω sms ή μέσω της εφαρμογής (application) στις ηλεκτρονικές συσκευές (κινητό, τάμπλετ, υπολογιστής). Αντίστοιχα, η καταβολή του αντιτίμου θα μπορεί να γίνεται είτε μέσω πιστωτικής κάρτας είτε μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό. Εξάλλου, ηλεκτρονικά θα γίνεται και η διασύνδεση όλων των απαιτούμενων για το σύστημα πληροφοριών (προεγγραφή, θέση στάθμευσης, χρόνος στάθμευσης, καταβολή αντιτίμου). Ως προς τον έλεγχο, αυτός θα γίνεται επίσης ηλεκτρονικά, προκειμένου να διαπιστώνεται αν ο πολίτης έχει καταβάλει το αντίτιμο, αν έχει υπερβεί το όριο στάθμευσης ή αν έχει σταθμεύσει σε μη προκαθορισμένη περιοχή. Κάθε παράβαση θα διαβιβάζεται στο κέντρο του δήμου ηλεκτρονικά όπου και θα βεβαιώνεται».

Στα οφέλη του νέου συστήματος στάθμευσης ο κύριος Καλλής συμπεριέλαβε την ευελιξία στη διαδικασία εγγραφής και χρήσης του συστήματος, την απουσία της γνωστής κάρτας και τη διασφάλιση της νομιμότητας. «Το σύστημα θα είναι ευέλικτο, γρήγορο, πλήρως ηλεκτρονικό, επεκτάσιμο και πολύγλωσσο», σημείωσε, υπογραμμίζοντας πως με την υιοθέτησή του στους λεωφορειόδρομους θα μετακινούνται αποκλειστικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ θα τονωθεί και η εμπορική δραστηριότητα των καταστημάτων της πόλης».

Το νέο σύστημα, με την υπογραφή της σύμβασης, διάρκειας πέντε ετών, θα ξεκινήσει την πιλοτική λειτουργία του τον Αύγουστο, προκειμένου, με τις απαραίτητες βελτιώσεις και διορθώσεις, να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Σεπτέμβριο, αρχής γενομένης από το κέντρο της πόλης. Η ελεγχόμενη στάθμευση θα λειτουργεί καθημερινά από τις 8 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 9 το πρωί έως τις 4 το μεσημέρι. Τις υπόλοιπες ώρες, όπως επίσης τις Κυριακές και τις αργίες, οι θέσεις των επισκεπτών θα διατίθενται δωρεάν και στους μόνιμους κατοίκους.

Γιάννης Μπουτάρης: «Απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας»

Καλώντας τους Θεσσαλονικείς να δεχτούν το νέο σύστημα στάθμευσης με ψυχραιμία και υπομονή, ο δήμαρχος της πόλης σημείωσε ότι αυτό θα είναι δικαιότερο για όλους τους πολίτες. «Ασφαλώς, στην αρχή θα έχουμε διάφορα “νούμερα”», όπως τα χαρακτήρισε ο κ. Μπουτάρης, «που θα σπεύσουν να δηλώσουν την αντίθεσή τους στο νέο σύστημα. Ας έχουμε όμως όλοι υπόψη ότι στόχος του δήμου είναι αποκλειστικά και μόνο η εξυπηρέτηση του κοινού της πόλης». «Με τα πάρκινγκ δεν λύνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης», υπογράμμισε ο δήμαρχος, σημειώνοντας πως «το θέμα είναι να εγκαταλείψουμε το αυτοκίνητό μας. Και για να το πετύχουμε αυτό, απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας από όλους μας».

«Η πολιτική του δήμου δεν είναι φοροειπσρακτική»

Στην επισήμανση αυτή προέβη η αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Άννα Αγγελίδου, η οποία σημείωσε: «Τα οφέλη που προκύψουν από το νέο σύστημα στάθμευσης θα είναι ανταποδοτικά προς τους πολίτες: τα κέρδη θα επανεπενδύονται στην αγορά νέων αυτοκινήτων για τη δημοτική αστυνομία, στις βελτιώσεις των συστημάτων πάρκινγκ και, γενικά, στην αναβάθμιση των συγκοινωνιακών συνθηκών. Όλα προς το συμφέρον των πολιτών».

 

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...