Θορυβήθηκαν οι συνδικαλιστές στον Ο.Α.Σ.Θ. με τις «καμπάνες» που επιβλήθηκαν σε οδηγούς μετά από καταγγελίες που έφτασαν στη διοίκηση και αφορούν κυρίως στη συμπεριφορά οδηγών.
Το Συνδικάτο Εργαζομένων εξέδωσε μάλιστα ανακοίνωση κάνοντας λόγο για «διάθεση της διεύθυνσης του ΟΑΣΘ να επιβάλει απλόχερα τιμωρίες που σε πολλές των περιπτώσεων προκαλεί σε όλους μας έκπληξη αρχικώς αλλά και αγανάκτηση για τη μονόπλευρη προσέγγιση των περιπτώσεων».
Σύμφωνα με πληροφορίες στο τελευταίο πειθαρχικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ εξετάστηκε μεταξύ άλλων και η περίπτωση οδηγού της γραμμής 81Β ο οποίος μετά από διαπληκτισμό με επιβάτες εγκατέλειψε το όχημα και έφυγε σαν… κύριος. Σύμφωνα με τις καταγγελίες των επιβατών, ο καβγάς ξεκίνησε όταν οι επιβάτες του λεωφορείου έκαναν παρατήρηση στον οδηγό όταν τον είδαν να τρώει το… πρωινό του ενώ οδηγούσε. Μετά το περιστατικό κάποιοι από τους επιβάτες έφυγαν με τα πόδια, ενώ όσοι απέμειναν τον είδαν να επανέρχεται στη θέση του μετά από περίπου 25 λεπτά και συνέχισε το δρομολόγιο. Σε λίγη ώρα αναμένεται να εκδοθεί επίσημη ανακοίνωση από τον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τις ίδιες μαρτυρίες, ο οδηγός για να δικαιολογήσει την πράξη του ανέφερε στους επιβάτες ότι «έπρεπε να φάει γιατί παίρνει αντιβίωση»!
Στον παραπάνω οδηγό η διοίκηση του ΟΑΣΘ επέβαλε ποινή αργίας ενός μήνα μειώνοντας μάλιστα την ποινή που του είχε επιβληθεί στο αρμόδιο πρωτοβάθμιο συμβούλιο. Η ίδια ποινή επιβλήθηκε και σε άλλο οδηγό λεωφορείου με το οποίο μετακινούνται ΑΜΕΑ, ο οποίος φέρεται ότι χρησιμοποίησε το υπηρεσιακό όχημα για προσωπική του υπόθεση. Επίσης σε άλλες περιπτώσεις που εξετάστηκαν μετά από καταγγελίες για την συμπεριφορά οδηγών επιβλήθηκε ποινές από μία έως τρεις ημέρες αργίας.
Η αντίδραση του Συνδικάτου
Αμέσως μετά την επιβολή των ποινών το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ έσπευσε να εκδώσει ανακοίνωση, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος του Δημήτρης Τσερμενίδης, ο οποίος συμμετέχει στο πειθαρχικό συμβούλιο είχε συμφωνήσει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων!
«Και στο παρελθόν αντιμετωπίζαμε προβλήματα με περιπτώσεις «πολιτών» και καταγγελιών τους προς τον ΟΑΣΘ, για κατά την εκτίμησή τους παραβατικότητα συναδέλφων οδηγών. Δεν ήταν και τότε λίγες οι περιπτώσεις που είχαμε τιμωρίες συναδέλφων που κατά τη γενική μας εκτίμηση δεν στοιχειοθετούνταν με σαφήνεια. Το φαινόμενα αυτό παρατηρείται και σήμερα και μάλιστα με αυξητικές τάσεις. Αντιστοίχως εντύπωση προκαλεί και διάθεση της διεύθυνσης του ΟΑΣΘ να επιβάλει απλόχερα τιμωρίες που σε πολλές των περιπτώσεων προκαλεί σε όλους μας έκπληξη αρχικώς αλλά και αγανάκτηση για τη μονόπλευρη προσέγγιση των περιπτώσεων» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Και… συμβουλές
Με την ίδια ανακοίνωση παρέχονται και… συμβουλές στους εργαζόμενους. «Αρχικώς να υπενθυμίσουμε ότι κατά την παραλαβή της κλήσης για απολογία ελέγχουμε την ημερομηνία που απεστάλη η καταγγελία προς τον ΟΑΣΘ. Αν από την ημέρα καταγγελίας πέρασαν 40 ημερολογιακές ημέρες δεν παραλαμβάνουμε την κλήση. Εάν κατά την κρίση του ο συνάδερφος που έχει κληθεί για απολογία θεωρεί ότι αδίκως κατηγορείται άμεσα επικοινωνεί με το Συνδικάτο και σε συνεργασία με τη νομική μας υπηρεσία κινούμε διαδικασία αγωγής – μήνυσης προς τον καταγγέλοντα» αναφέρεται στην ανακοίνωση η οποία καταλήγει: «Εάν επιζητούν εύκολα θύματα σύντομα θα γνωρίσουν ότι σε λάθος κατεύθυνση στρέφονται…»