Καταγγελία για τη ματαίωση της συνάντησης του Κ. Γαβρόγλου με γονείς και μαθητές στο 2ο ΓΕΛ Συκεών

Σε νέες κινητοποιήσεις ενάντια στο νομοσέδιο για το λύκειο, αναμένεται να προχωρήσει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης, μετά και τα χθεσινά επεισόδια που σημειώθηκαν στο 2ο ΓΕΛ Συκεών, όπου θα μιλούσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Η Συντονιστική Επιτροπής Μαθητών θα πραγματοποιήσει συνέλευση την Κυριακή 25/11 στο Εργατικό Κέντρο. Παράλληλα, προγραμματίζονται παραστάσεις διαμαρτυρίας στα γραφεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου.

Σχετικά με τα χθεσινά επεισόδια στις Συκιές, το Συντονιστικό των μαθητών κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «επέλεξε να απαντήσει με ξύλο, χημικά και χειροβομβίδες κρότου λάμψης, ώστε να μας εμποδίσουν να φτάσουμε στο χώρο της εκδήλωσης».

Από την πλευρά της η Θεματική Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ  Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει σε όλους τους τόνους τις ομάδες εκείνες που κάλεσαν σε αντισυγκεντρώσεις την ίδια ώρα που θα πραγματοποιούνταν η συνέλευση.

Η ανακοίνωση

«Η πρόσκληση από την αυτοπροσδιοριζόμενη ως “Επιτροπή Μακεδονικού Αγώνα Θεσσαλονίκης” σε αντισυγκέντρωση για ακύρωση της εκδήλωσης γιατί “ο υπουργός είναι μέλος μιας κυβέρνησης που προσπαθεί να ξεπουλήσει τη Μακεδονία” είναι απλώς το πρόσχημα. Η πραγματικότητα είναι ακόμη πιο ζοφερή.  Οι φερόμενοι ως υπερασπιστές της Μακεδονίας, έχοντας στους κόλπους τους μέλη της Χρυσής Αυγής, οπαδούς και υμνητές αυτών που αιματοκύλησαν τη χώρα μας στη διάρκεια της χούντας αλλά και αρκετές φορές μετά την εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας, πουλάνε πατριωτισμό, παρουσιάζοντας ως ξεπούλημα τη Συμφωνία των Πρεσπών, μία συμφωνία ιστορικής σημασίας για τη χώρα μας αλλά και για την ασφάλεια και την ανάπτυξη τόσο των Βαλκανίων όσο και της Ευρώπης γενικότερα. Η δημοκρατία δεν πρόκειται να μπει σ’ έναν διάλογο με υμνητές της χούντας για το δημόσιο σχολείο και την εκπαίδευση των παιδιών μας και το μέλλον τους. Η σχολική κοινότητα -μαθητές, γονείς και καθηγητές- οφείλει να μπει εμπόδιο στα σχέδιά τους.

Οι άναρθρες κραυγές, από την άλλη μεριά, συλλογικοτήτων που παρουσιάζουν αναγκαίες αλλαγές για την ενδυνάμωση του μορφωτικού περιεχομένου του Λυκείου ως καταστροφή δεν βοηθούν ούτε τους μαθητές ούτε το δημόσιο σχολείο.  Οι συμφωνίες και οι διαφωνίες αλλά και ο διάλογος πάνω στα πραγματικά -επιστημονικά και παιδαγωγικά- δεδομένα, μπορούν να οδηγήσουν στη βελτίωσή της. Σε αυτόν το διάλογο κλήθηκαν σήμερα οι γονείς και οι μαθητές και αυτός ο διάλογος δεν έγινε και με την ευθύνη οργανωμένων ομάδων εκπαιδευτικών. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν μπορεί τις όποιες διεκδικήσεις και προτάσεις του να τις υποσκάπτει προτάσσοντας πολιτικές -κομματικές- σκοπιμότητες αντί για το δημοκρατικό διάλογο με θέσεις και προτάσεις.

Οφείλουμε ως εκπαιδευτκοί να ξανασκεφτούμε και να επαναπροσδιορίσουμε τη στάση μας όχι απέναντι στην κυβέρνηση αλλά απέναντι στο δημόσιο σχολείο. Και να βάλουμε στη λογική μας το διάλογο αφού όλοι -τουλάχιστον στις τάξεις μας- συνομολογούμε ότι είναι όχι μόνο ο θεμέλιος λίθος της διδασκαλίας αλλά και της δημοκρατίας».