«Η πτώση στην αγορά ήταν της τάξεως του 20%, σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που οφείλεται στο βαρύ κλίμα φορολογίας. Κόσμος υπήρχε στην αγορά, ειδικά τις παραμονές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με διάθεση να ξοδέψει και να γλεντήσει, αλλά, επειδή δεν υπήρχαν τα απαιτούμενα χρήματα, δεν υπήρχε και η ανάλογη κίνηση στα καταστήματα». Αυτά ανέφερε, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ–ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 fm», ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κοσμάς Καλογιάννης, ο οποίος συμπλήρωσε: «Εντοπίστηκαν αγορές στα μικροδώρα και στα απαιτούμενα, σε αυτά δηλαδή που είναι χρηστικά, αλλά τα καταστήματα δεν έκλεισαν με καλά ταμεία, εκτός βέβαια από εξαιρέσεις και σε ορισμένες μέρες. Βεβαίως, σε κάποια καταστήματα υπήρχαν ουρές και κάποιοι δούλεψαν παραπάνω, αλλά, αν θέλουμε τη γενική εικόνα, η αγορά ήταν πεσμένη».
Κατά τον κύριο Καλογιάννη, δύο είναι οι πυλώνες της τακτικής του εμπορικού συλλόγου για την τόνωση της αγοράς: οι τουρίστες-καταναλωτές από τις γειτονικές χώρες και η παράλληλη ενδυνάμωση των περιφερειακών αγορών, εκτός κέντρου. Σημειώνει χαρακτηριστικά. «Φέτος δώσαμε έμφαση στις τοπικές αγορές, όπως σε αυτή της Τούμπας με το χριστουγεννιάτικο χωριό και μικρά καταστήματα, αν και είναι νωρίς οι πρώτες εκτιμήσεις είναι ότι είχαμε θετικά αποτελέσματα. Υπήρξαν μικροαυξήσεις. Στόχος μας είναι και τα επόμενα χρόνια να κάνουμε παρόμοιες κινήσεις για να τονώσουμε και άλλες περιφερειακές αγορές».
Καταλήγοντας, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης σημείωσε: «Βαλκάνιοι και τούρκοι τουρίστες που επισκέπτονται τις γιορτές τη Θεσσαλονίκη παραδοσιακά δίνουν κινητικότητα στην αγορά. Αυτό είναι ένα πολύ θετικό στοιχείο το οποίο εμείς επιδιώκουμε να το αυξήσουμε. Κάνουμε κινήσεις για την προσέλκυσή τους, όπως με διάφορα φυλλάδια στα σύνορα που διαφημίζουν την αγορά μας».