Μέτρα για την προστασία των χρηστών των social media σχεδιάζει να πάρει η Κομισιόν

Σε μέτρα για την εξασφάλιση ότι οι κανόνες της ΕΕ που αφορούν στην προστασία των χρηστών του Διαδικτύου, ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σκοπεύει να προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με το ΑΠΕ. Για τον λόγο αυτόν, οι Αρχές καταναλωτών της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συναντήθηκαν στις 16 Μαρτίου με εκπροσώπους των εταιρειών Facebook, Twitter και Google + με σκοπό να συζητηθούν οι προτεινόμενες λύσεις.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΕ, οι εταιρείες αυτές θα πρέπει σε διάστημα ενός μήνα να έχουν οριστικοποιήσει τα μέτρα για τον τρόπο συμμόρφωσής τους στους κανονισμούς της ΕΕ. Στη συνέχεια, η Επιτροπή και οι Αρχές καταναλωτών θα εξετάσουν τις τελικές προτάσεις, οι οποίες εάν δεν κριθούν ικανοποιητικές ενδέχεται να επιβληθούν μέτρα για την επιβολή της νομοθεσίας.

Αναφερόμενη στο θέμα, η επίτροπος της ΕΕ Βέρα Τζουρόβα δήλωσε σχετικά, σύμφωνα με το ΑΠΕ: “Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί σε μέρος της καθημερινότητάς μας και η πλειονότητα των Ευρωπαίων τα χρησιμοποιούν τακτικά. Δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι οι ισχυροί κανόνες της ΕΕ, που υπάρχουν για την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές, τηρούνται σε αυτόν τον τομέα. Δεν είναι αποδεκτό οι καταναλωτές να μπορούν μόνο να απευθυνθούν σε δικαστήριο της Καλιφόρνια για την επίλυση μιας διαφοράς. Ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι οι χρήστες δεν θα έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν μια αγορά που έκαναν στο Διαδίκτυο. Οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει επίσης να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της απάτης που λαμβάνει χώρα στις πλατφόρμες τους. Από σήμερα, τα social media θα έχουν ένα μήνα διορία προκειμένου να καταλήξουν σε λύσεις για την συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ”, δήλωσε η ίδια.

Οι τρεις εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές, οι οποίες θα εστιάζουν τόσο στους αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όσο και στην αντιμετώπιση περιστατικών εξαπάτησης των καταναλωτών.

Βάσει των παραπάνω, οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους ευρωπαϊκούς νόμους που αφορούν στους καταναλωτές σχετικά με τους όρους χρήσης που υιοθετούν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, σύμφωνα με το ‘Αρθρο 3, οι τυποποιημένοι όροι οι οποίοι δημιουργούν ανισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των μερών εις βάρος του καταναλωτή κρίνονται καταχρηστικοί και συνεπώς άκυροι. Επιπλέον, στο ‘Αρθρο 5 αναφέρεται ότι οι όροι πρέπει να είναι γραμμένοι σε γλώσσα κατανοητή ώστε οι καταναλωτές να έχουν μια σαφή εικόνα των δικαιωμάτων τους.

Επίσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν το δικαίωμα να τροποποιούν τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνουν σχετικά τους καταναλωτές, ενώ θα πρέπει να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους κάθε πρακτική απάτης που θα μπορούσε να παραπλανήσει τους καταναλωτές και για την οποία θα έχουν λάβει γνώση. Για τον λόγο αυτόν, οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών θα πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και εύχρηστο τρόπο επικοινωνίας για την αναφορά παραβάσεων.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...