Μια νέα εκθεσιακή πολιτική για τη Θεσσαλονίκη

Πάντα για τους Έλληνες το εμπόριο αποτελούσε κύρια δραστηριότητα. Από τα αρχαία χρόνια η Ελλάδα ευημερούσε όταν άνθιζαν οι εμπορικές συναλλαγές.  Παρά τις αλλαγές και τις εξελίξεις που συμβαίνουν στον τομέα του εμπορίου, αυτό που δεν αλλάζει σίγουρα είναι η γεωγραφική μας θέση, κι αυτή είναι που μας δίνει ευκαιρίες να τη μετατρέψουμε σε μεγάλης αξίας γεωπολιτική θέση.

Του Γιώργου Αντωνόπουλου *

Είμαστε ένα ασφαλές σημείο τομής τριών ηπείρων και μία από τις πύλες της Ευρώπης σε μια συγκυρία μάλιστα που η Κίνα θέλει σταθερή και ασφαλή διέλευση των προϊόντων της. Μια αρχή έγινε με το λιμάνι, ανεξάρτητα από τους όρους παραχώρησης, συνεχίστηκε με τη ΔΕΗ, με το ηλεκτρονικό εμπόριο, συνεχίζεται με επενδύσεις κινέζικών εταιρειών σε τομείς της οικονομίας μας, όπως η κλωστοϋφαντουργία.

Εμπόριο δίχως εκθέσεις δε γίνεται. Στον πόλεμο των πόλεων ο  ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Πέρα από τους μεγάλους παραδοσιακούς παίχτες όπως η Φρανκφούρτη, το Μόναχο, η Ρώμη, το Μιλάνο, η Μπολόνια, η Βαρκελώνη, το Παρίσι έχουν μπει στην εκθεσιακή αγορά και περιφερειακές πόλεις όπως το Βελιγράδι αλλά και η Κωνσταντινούπολη λόγω θέσης και μεγέθους.

Καθοριστικό ρόλο στον πόλεμο των πόλεων παίζει η γεωγραφική θέση, οι σύγχρονες υποδομές, η ικανότητα προσέγγισης ισχυρών brandnames, οι εμπορικές συμμαχίες και τα δίκτυα συνεργασίας.

Το κυριότερο μειονέκτημα των ελληνικών εκθέσεων είναι ότι απευθύνονται στο ελληνικό κοινό. Δύσκολα προσελκύουμε ξένους εκθέτες, παρά τις προσπάθειες της ΔΕΘ για έτος Κίνας, Ρωσίας κλπ. Κι αυτό, γιατί χρειαζόμαστε ένα σοβαρό λόγο, να πείσουμε τους εκθέτες να έρθουν στην Ελλάδα.

Συνδιοργανώνοντας με τους Κινέζους εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη, απευθυνόμαστε στους Ευρωπαίους και στους Μεσόγειους και τους προτείνουμε να έρθουν στη Θεσσαλονίκη να γνωρίσουν τα κινέζικα προϊόντα. Όλοι ωφελούνται. Εμείς, οι Κινέζοι, οι Ευρωπαίοι. Όλοι κερδίζουν.

Όμως αυτό προϋποθέτει ένα Νέο Εκθεσιακό Κέντρο (ΝΕΚ).

Υπάρχει η πρόταση από το 2000 για μετεγκατάσταση της Έκθεσης, που λόγω κρίσης πάγωσε. Υπάρχει και η πρόταση της ανάπλασης του υφιστάμενου χώρου, που είναι πιο οικονομική.

Μια απόφαση για συνεργασία με τους Κινέζους οδηγεί αυτόματα στην ανάγκη δημιουργίας ενός νέου, σύγχρονου, μεγάλου εκθεσιακού κέντρου.

Το ελληνικό δημόσιο θα προσφέρει τη γη, η Κίνα θα τοποθετήσει τα απαραίτητα κεφάλαια. Στο ΝΕΚ θα οργανώνονται εκθέσεις με κινέζικες εταιρείες αλλά και με συμμετοχή ελληνικών εταιρειών. Η παρουσία των κινεζικών εταιρειών θα συμπαρασύρει και ευρωπαϊκές εταιρείες λόγω ανταγωνισμού.

* Ο Γιώργος Αντωνόπουλος είναι δημοτικός σύμβουλος Πυλαίας Χορτιάτη και αντιπροέδρος ΕΠΑ Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...