Η Θεσσαλονίκη ήταν η πρώτη και μεγαλύτερη δύναμη στον τομέα του υποδήματος στην Ευρώπη μέχρι το 1984. Ήταν η πρώτη πόλη στην Ελλάδα σε αριθμό βιομηχανιών και βιοτεχνιών παραγωγής υποδήματος με πολύ έντονη δραστηριότητα στον κλάδο της μεταποίησης. Την ανάκτηση από τη Θεσσαλονίκη του τίτλου της “Πόλης του Παπουτσιού”, την ανάδειξη της συγκεκριμένης πτυχής της ιστορίας της πόλης και την αξιοποίησή της τουριστικά, την προώθηση της έρευνας, της καινοτομίας και της εκπαίδευσης στο συγκεκριμένο τομέα και την παροχή σε νέους ανθρώπους επαγγελματικών ευκαιριών επιδιώκει ομάδα εθελοντών της πόλης.
Κεντρικός στόχος και σκοπός της ομάδας είναι η δημιουργία Κέντρου Έρευνας, Εκπαίδευσης & Μουσείου Υποδήματος στη Θεσσαλονίκη, ενός χώρου συνάντησης της μάθησης, της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της καινοτομίας με επίκεντρο έναν κλάδο που ήταν στενά συνδεδεμένος με την πόλη.
Η ομάδα εθελοντών παρουσίασε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη, το project και τους φορείς που συστρατεύονται για την υλοποίησή του Κέντρου που, όπως υπογραμμίστηκε, θα αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών και θα συμβάλει και στην ανάπτυξης της εμπορικής δραστηριότητας της πόλης.
Πηγή έμπνευσης υπήρξε, μεταξύ άλλων, το Bata Shoe Museum, στο Τορόντο του Καναδά. “Εκεί διεξάγεται ένα τετράμηνο σεμινάριο, στο οποίο μελετώνται τα αρχαιοελληνικά αγάλματα και τα υποδήματά τους και η σημειολογία τους, αντί να διοργανώνεται στη χώρα που έχει τα αρχαιοελληνικά αγάλματα” τόνισε η Τάνυα Κυριακίδου από την ομάδα που προωθεί τη δημιουργία του Κέντρου Έρευνας, Εκπαίδευσης & Μουσείου Υποδήματος στη Θεσσαλονίκη.
ΑΠΕ