Νέες αποκαλύψεις για τις σχέσεις βουλευτών της ΝΔ με το προηγούμενο καθεστώς στον ΟΑΣΘ

Τις… στενότατες σχέσεις που διατηρούσαν τα στελέχη της ΝΔ  με τον «ιδιωτικό» ΟΑΣΘ αποκαλύπτει η εφημερίδα Documento. Τελευταίο… κρούσμα η περίπτωση του βουλευτή της ΝΔ στη Β΄ Θεσσαλονίκης, Σάββα Αναστασιάδη, ο οποίος φαίνεται να επιδεικνύει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, καθώς κατά καιρούς έχει διατυπώσει ερωτήσεις στη Βουλή αναφορικά με τη λειτουργία του.

Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα, η σύζυγος του κ. Αναστασιάδη, Αικατερίνη Αυγερίδου, είναι πρώην μέτοχος στον ΟΑΣΘ και ο γιος του μέτοχος σε εταιρεία η οποία αναλάμβανε δουλειές από τον οργανισμό, κάτι που εγείρει πολλά ερωτήματα για τη στάση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας στο θέμα της κρατικοποίησής του.

Ειδικό ενδιαφέρον

Στις αρχές Ιανουαρίου ο βουλευτής της ΝΔ Σάββας Αναστασιάδης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά. Η ερώτηση αφορούσε το κόστος του έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Τηλεματική του ΟΑΣΘ», ενώ παράλληλα έκανε λόγο για «κατάρρευση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ» και για «αντιδράσεις του επιβατικού κοινού».

Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Σ. Αναστασιάδης κατέθετε ερώτηση στη Βουλή για τη λειτουργία του ΟΑΣΘ. Στις 9 Ιουλίου 2018 είχε καταθέσει κι άλλη ερώτηση. Εκείνη τη φορά προς τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο σχετικά με τη «φορολόγηση πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ για μη εισπραχθέντα μερίσματα των ετών 2016-2017». Συγκεκριμένα ο κ. Αναστασιάδης ζητούσε να πληροφορηθεί μεταξύ άλλων αν οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ θα καλούνταν να πληρώσουν φόρο για τα συγκεκριμένα έτη παρά το γεγονός ότι δεν είχαν λάβει το μέρισμα. Ακόμη μία αναφορά είχε καταθέσει ο κ. Αναστασιάδης για τον ΟΑΣΘ στις 21 Μαρτίου 2018, εκείνη τη φορά για την αξιολόγηση του προσωπικού του οργανισμού.

Χτες ο ίδιος βουλευτής κατέθεσε νέα ερώτηση στην οποία εμφανίζεται να ενδιαφέρεται για την εξυπηρέτηση των πολιτών και κάνει λόγο για «τραγική κατάσταση» στον Οργανισμό, που «έφτασε στο απροχώρητο».

Επάρατος κρατικοποίηση

Σημειώνεται ότι ο κ. Αναστασιάδης ήταν λάβρος κατά της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ από τη στιγμή που έγινε. Μια άποψη την οποία έχει εκφράσει ουκ ολίγες φορές σε δημόσιες δηλώσεις του και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Ωστόσο από ό,τι φαίνεται, το ενδιαφέρον του κ. Αναστασιάδη για τον ΟΑΣΘ δεν είναι μόνο πολιτικό αλλά και προσωπικό. Ή για την ακρίβεια… οικογενειακό.

Οπως προκύπτει από τις επίσημες δηλώσεις «πόθεν έσχες» που έχει καταθέσει ο ίδιος στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η σύζυγός του είναι μέτοχος στον ΟΑΣΘ από το 1981. Μάλιστα η συμμετοχή φέρεται να προέκυψε από γονική παροχή. Η μετοχική αυτή σχέση ωστόσο εγείρει μείζον ηθικό ζήτημα για τον κ. Αναστασιάδη. Ο βουλευτής Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί τη βουλευτική του ιδιότητα και καταθέτει ερωτήσεις στο Κοινοβούλιο για έναν οργανισμό στον οποίο είναι μέτοχος η σύζυγός του.

Kαι ο γιος… μέτοχος

Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική σχέση της οικογένειας Αναστασιάδη με τον ΟΑΣΘ. Οπως προκύπτει από επίσημα στοιχεία τα οποία είναι καταχωρημένα στο ΓΕΜΗ, ο γιος του Σ. Αναστασιάδη, Δημήτριος-Μηνάς Αναστασιάδης, εμφανίζεται ως μέτοχος με 25% στην εταιρεία Nexus Facility. Πρόκειται για εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη η οποία κατά το παρελθόν είχε σύμβαση παροχής υπηρεσιών με τον ΟΑΣΘ αναφορικά με τον έλεγχο των κομίστρων του επιβατικού κοινού. Η εταιρεία υπέγραψε σύμβαση με τον ΟΑΣΘ στις 24 Αυγούστου 2015 μαζί με ακόμη μία εταιρεία ως κοινοπραξία. Την περίοδο εκείνη ο γιος Αναστασιάδης δεν ήταν ακόμη μέτοχος στη Nexus Facility.

H μετοχική σχέση του με την εταιρεία ξεκινά στις 15 Δεκεμβρίου του 2015, οπότε και αποκτά το 20% των εταιρικών μεριδίων της επιχείρησης. Τον Ιούλιο του 2016 η σύμβαση της Nexus Facility –σε κοινοπραξία με τη δεύτερη εταιρεία– με τον ΟΑΣΘ επεκτάθηκε με απόφαση του τότε προέδρου του οργανισμού Χρήστου Στεφανίδη. Η νέα σύμβαση διήρκεσε πέντε μήνες, από τις 25 Μαΐου του 2016 έως και τις 25 Οκτωβρίου του 2016. Την περίοδο αυτή ο γιος του κ. Αναστασιάδη ήταν πλέον μέτοχος στη Nexus Facility. Η κοινοπραξία των εταιρειών εκτός από τη νόμιμη αμοιβή που θα λάμβανε από τον ΟΑΣΘ, θα εισέπραττε επιπλέον και το 50% επί των προστίμων που θα εκδίδονταν κατά τη διάρκεια της σύμβασης. Τον Απρίλιο του 2017 η σύμβαση των εταιρειών με τον ΟΑΣΘ επεκτάθηκε ξανά με απόφαση της διοίκησης, αυτήν τη φορά μέχρι τις 24 Μαρτίου 2017, ενώ στις 3 Μαρτίου του ίδιου έτους αποφασίστηκε η παράταση της σύμβασης μέχρι τις 25 Μαρτίου 2018.

Η συγκεκριμένη εταιρεία σταμάτησε τη συνεργασία της με τον ΟΑΣΘ αμέσως μετά την κρατικοποίησή του. Η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ έκρινε ότι η συνεργασία δεν ήταν προς το συμφέρον του οργανισμού και τη διέκοψε. Παρά τη διακοπή, τα ερωτήματα για τον κ. Αναστασιάδη παραμένουν σε ό,τι αφορά το ηθικό κομμάτι της υπόθεσης. Αν δηλαδή ο ίδιος χρησιμοποιεί την πολιτική του ιδιότητα για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της οικογένειάς του ή για να εξυπηρετήσει το κοινό συμφέρον, για το οποίο εκλέχθηκε.

Τα ρουσφέτια των βουλευτών της ΝΔ στον ΟΑΣΘ

Η ΝΔ που αντιστάθηκε… σθεναρά στην παρέμβαση της κυβέρνησης για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ έχει αποδειχθεί ότι διατηρούσε ρουσφετολογικές σχέσεις με τον Οργανισμό. Ο βουλευτής της ΝΔ Θεόδωρος Καράογλου, ο οποίος είναι ένας από τους πιο… δραστήριους «πολέμιους» της σημερινής διοίκησης του Οργανισμού, με «βροχή» ερωτήσεων στη Βουλή εμφανίζεται να κόπτεται για το συγκοινωνιακό έργο και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ωστόσο όπως έχει αποδειχθεί στο παρελθόν, φέρεται ότι χρησιμοποιούσε τον ΟΑΣΘ για… βόλεμα ημετέρων.

Σε παλιότερο ρεπορτάζ η εφημερίδα Documento είχε αποκαλύψει το «όργιο γαλάζιων ρουσφετιών στον ΟΑΣΘ» και δημοσιοποίησε τα έγγραφα «αιτήματα» που υπέβαλαν το 2007 και 2008 οι βουλευτές Θεσσαλονίκης της ΝΔ Θεόδωρος Καράογλου και Ελενα Ράπτη, τα οποία περιλαμβάνουν τα ονόματα 112 υποψηφίων που φέρονται να είχαν λάβει μέρος σε προκήρυξη την οποία είχε εκδώσει ο οργανισμός για την πρόσληψη προσωπικού.

Στις 21 Μαΐου 2007 αποστέλλεται από το πολιτικό γραφείο του Θ. Καράογλου ένα έγγραφο το οποίο φέρει την υπογραφή του βουλευτή Β ‘ Θεσσαλονίκης της ΝΔ. Ως παραλήπτης εμφανίζεται ο τότε πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χαράλαμπος Παπαδόπουλος. Το έγγραφο περιείχε τα ονόματα 74 προσώπων τα οποία είχαν υποβάλει αίτηση σε προκήρυξη του ΟΑΣΘ για την πρόσληψη προσωπικού.

Δίπλα σε κάθε όνομα αναγραφόταν ο αριθμός πρωτοκόλλου, πιθανότατα της αίτησης που είχαν καταθέσει, και σημειώνονταν χειρόγραφα τα μόρια που συγκέντρωνε ο κάθε υποψήφιος. Ο Θ. Καράογλου ζητεί από τον Χ. Παπαδόπουλο ουσιαστικά να μεριμνήσει για τα συγκεκριμένα πρόσωπα.

«Με σειρά προτεραιότητας»

Συγκεκριμένα αναφέρει: «Αξιότιμε κύριε πρόεδρε, σας εκφράζω το προσωπικό μου ενδιαφέρον για τους παρακάτω υποψήφιους που έχουν υποβάλει αίτηση στην προκήρυξη του ΟΑΣΘ. Σας στέλνω τα στοιχεία τους με σειρά προτεραιότητας. Παρακαλώ θερμά για τις δικές σας ενέργειες». Εναν χρόνο μετά από το πολιτικό γραφείο του Θ. Καράογλου απεστάλη και δεύτερο έγγραφο με τη χειρόγραφη ένδειξη «SOS» και τίτλο «Αιτήσεις ΟΑΣΘ». Περιλαμβάνει ονόματα 14 υποψηφίων μαζί με τους αριθμούς πρωτοκόλλου και τα μόρια που έχουν λάβει. Από το σύνολο των ονομάτων τα 1 2 εμφανίζονταν και στην κατάσταση που είχε αποσταλεί στις 21 Μαΐου 2007 – στο επίμαχο έγγραφο επισημαίνεται με χειρόγραφες σημειώσεις: «Τα ονόματα αυτά υπάρχουν και στην κατάσταση 21/05/2007 εκτός από αυτά που είναι σημ. με κόκκινα βελάκια». Να σημειωθεί ότι ο Θ. Καράογλου σε δημόσιες τοποθετήσεις του κατά καιρούς έχει εμφανιστεί κατά καιρούς ως υπέρμαχος της αξιοκρατίας.

«Χαρτάκια» και από την Ε. Ράπτη

Παρόμοιο αίτημα είχε αποστείλει και η βουλευτής Θεσσαλονίκης Ελενα Ράπτη λίγους μήνες πριν και συγκεκριμένα στις 26 Φεβρουαρίου 2007. Οπως προκύπτει από το σχετικό έγγραφο, το αίτημα είχε αποσταλεί από το πολιτικό γραφείο της με αποδέκτη αυτήν τη φορά το υπουργείο Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών. Περιείχε τα ονόματα 36 υποψηφίων οι οποίοι εμφανίζονταν να έχουν υποβάλει αίτηση ως οδηγοί στον ΟΑΣΘ, μαζί με το τηλέφωνο τους, τα μόρια και τους αριθμούς πρωτοκόλλου των αιτήσεων. Στο έγγραφο η τότε υπεύθυνη επικοινωνίας της Ελ. Ράπτη ζητεί να μεριμνήσουν για τη διεκπεραίωση του σχετικού αιτήματος. «Κατόπιν της τηλεφωνικής μας επικοινωνίας σας αποστέλλουμε τα παρακάτω ονόματα που έχουν υποβάλει αίτηση ως οδηγοί στον ΟΑΣΘ με σειρά προτεραιότητας. Παρακαλούμε αφού αξιολογήσετε το αίτημα να μεριμνήσετε για διεκπεραίωσή του. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία σας» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Και ο Κώστας Γκιουλέκας

Τις σχέσεις που διατηρούσε ο βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας με το προηγούμενο καθεστώς στον ΟΑΣΘ είχε αποκαλύψει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών δημοσιοποιώντας χειρόγραφη επιστολή του Κωνσταντίνου Γκιουλέκα προς την προηγούμενη διοίκηση με την οποία «παρεμβαίνει» για προσλήψεις που έγιναν στο παρελθόν.

 

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...