Ο Απόλυτος Πρακτικός Οδηγός SEO | 2019

Ο περιβόητος αλγόριθμος της Google χρησιμοποιεί αναρίθμητους παράγοντες και σε ό,τι αφορά το on-site SEO και σε ό,τι αφορά το off-site SEO ώστε να κατατάξει μία ιστοσελίδα στη λίστα αποτελεσμάτων του. Όσους περισσότερους παράγοντες ακολουθεί μία εταιρεία στην ιστοσελίδα της τόσο πιο επιτυχημένο θα είναι το SEO της και τόσο υψηλότερα θα κατατάσσεται σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.

Εδώ θα παρουσιάσουμε τους βασικότερους κανόνες που μπορείτε πρακτικά να εφαρμόσετε για ένα πετυχημένο SEO.

1) Σωστή & Στοχευμένη επιλογή των λέξεων-κλειδιά

Κάθε σελίδα ή ανάρτηση στο site σας θα πρέπει να στοχεύει μία κύρια λέξη-κλειδί. Είναι λάθος να στοχεύετε σε πολλές λέξεις-κλειδιά, όπως επίσης και να στοχεύετε την ίδια λέξη-κλειδί σε πολλές σας σελίδες. Η σωστή επιλογή μίας λέξης-κλειδί είναι μείζονος σημασίας.

Τις λέξεις-κλειδιά που έχετε επιλέξει να στοχεύσετε θα πρέπει να τις ψάξετε πολύ προσεκτικά γιατί έτσι θα καταλάβετε ποια-ποιες δίνουν το καλύτερο αποτέλεσμα για τη Google. Εάν δηλαδή για μία λέξη-κλειδί τα περισσότερα αποτελέσματα είναι πολύ διαφορετικά από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας (αν έχετε ένα άρθρο και όλα τα αποτελέσματα είναι σελίδες υπηρεσιών) για το οποίο θέλετε να σας καταχωρήσει η Google, αυτή δεν είναι η κατάλληλη λέξη-κλειδί να στοχεύσετε.

Τέτοιες, επίσης, μπορεί να είναι λέξεις-κλειδιά με πολλές λειτουργίες που μπορούν ποικιλοτρόπως να χρησιμοποιηθούν και σας ρίχνουν στη λίστα της Google. Για αυτό άλλωστε όλοι οι οδηγοί για το SEO ξεκινάνε με το να φτιάξετε μια σωστή λίστα λέξεων-κλειδιών.

Ακόμη, δεν αρκεί μία λέξη να είναι “ελκυστική” και “ζουμερή”. Πρέπει να εξετάζετε την πρόθεση πίσω από την αναζήτησή της ώστε να δώσει αξία στην επιχείρησή σας και να σας φέρει πελάτες. Μία πρακτική συμβουλή για να στοχεύσετε μία λέξη-κλειδί είναι η θετική απάντηση στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Οι χρήστες που αναζητούν τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί θέλουν πιθανώς να αγοράσουν τα προϊόντα σας?
  • Υπάρχει σαφής τρόπος δημιουργίας υλικού για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί?
  • Υπάρχουν πολλές μηνιαίες αναζητήσεις στη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί ώστε να είναι χρήσιμη από επιχειρηματική άποψη?
  • Οι αναζητήσεις προέρχονται από τη χώρα από όπου είναι οι πελάτες σας?

Βέβαια ένα νέο website είναι λογικό αρχικά να στοχεύει σε λιγότερο ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά καθώς αυτός είναι ο γρηγορότερος τρόπος αύξησης της επισκεψιμότητάς του.

Υπάρχουν αρκετά εργαλεία εκεί έξω που μπορούν να σας δώσουν χρήσιμες πληροφορίες για την κάθε λέξη-κλειδί ώστε να αποφασίσετε αν αυτή είναι αρκετά καλή για να στοχεύσετε σε αυτήν. Τα πιο διαδεδομένα από αυτά είναι το moz, το ahrefs και το SEMrush. Βέβαια, αυτά είναι εργαλεία με μηνιαία συνδρομή, τα οποία απαιτούν αρκετό χρόνο για να μάθεις να τα χρησιμοποιείς σωστά. Μέσω αυτών των εργαλείων μπορείτε να μάθετε ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν οι επιτυχημένοι ανταγωνιστές σας, αλλά και ποιες είναι οι λέξεις-κλειδιά με τις οποίες οι ανταγωνιστές σας φέρνουν κόσμο στην ιστοσελίδα τους και τις οποίες εσείς δεν έχετε ακόμα στην “τροπαιοθήκη” σας. Μάλιστα, αυτά τα εργαλεία δίνουν τη δυνατότητα για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες λέξεις-κλειδιά που στοχεύουν οι ανταγωνιστές σας και που ίσως και εσείς θα θέλατε να στοχεύσετε.

2) Χρήσιμο και ελκυστικό περιεχόμενο

Μετά τη σωστή και στοχευμένη επιλογή λέξεων κλειδιών πρέπει να δημιουργήσετε περιεχόμενο που να τις πλαισιώνει και το οποίο θα ενημερώνετε τακτικά για να το διατηρείτε πάντα φρέσκο και επίκαιρο, κάτι που θα αυξάνει την επισκεψιμότητα του site σας.

Το να γράφετε καλό περιεχόμενο είναι τέχνη και αναμφισβήτητα η πιο ουσιαστική πτυχή του SEO. Μία καλή τεχνική είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα απαντάει σε ερωτήσεις που έχουν γίνει πολλές φορές, κάτι που σημαίνει ότι προς το παρόν δεν υπάρχει καλή απάντηση στη Google.

Αρχικά, μπορεί το περιεχόμενό σας να περιστρέφεται γύρω από το πιο δημοφιλές περιεχόμενο στη Google για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί και να προσπαθήσετε να το βελτιώσετε κάνοντας το πιο έγκαιρο και φρέσκο. Έτσι, η προβολή του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας θα είναι πιο επιτυχημένη και ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιείτε αποτελέσματα μελετών που έχουν γίνει και σχετίζονται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Ένα άλλο έξυπνο κόλπο που προτείνουν οι copywriters είναι η εισαγωγή του περιεχομένου να καθηλώνει απευθείας τον αναγνώστη-χρήστη, κάνοντάς την σύντομη και εισάγοντας τον χρήστη κατευθείαν στο νόημα του κειμένου.

Στη συνέχεια όμως πρέπει ναι τον κρατήσετε χωρίς να φύγει. Για να γίνει αυτό θα πρέπει σίγουρα να απαντάτε σε όλα τα ερωτήματα που οδηγούν σε επισκεψιμότητα στη συγκεκριμένη σελίδα σας με τρόπο εύκολο, σαφή κι ενημερωτικό.

Σκεφτείτε να δημιουργήσετε ελκυστικά άρθρα σχετικά με θέματα που αγαπούν και ενδιαφέρονται οι χρήστες σας ώστε να γίνουν viral. Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε μία τηλεοπτική εκπομπή, μία ταινία, κλπ για να διευκολύνετε την εξάπλωση του περιεχομένου σας, καθώς αυτό σχεδόν πάντα θα οδηγήσει σε ένα έτοιμο κοινό που μπορείτε να στοχεύσετε στην προώθηση της ιστοσελίδας σας.

Μία ακόμη συμβουλή είναι να χωρίσετε το περιεχόμενο σας σε λογικές ενότητες και να γράφετε με σύντομες και απλές προτάσεις. Είναι μύθος ότι το μεγαλύτερο περιεχόμενο είναι προαπαιτούμενο για το SEO. Αν κάτι πρέπει να είναι σύντομο, κρατήστε το σύντομο.

Τέλος, διαχωρίστε το περιεχόμενο σας με εικόνες ή και βίντεο και χρησιμοποιείστε αρίθμηση όπου μπορεί να γίνει. Το Hemmingway Editor είναι ένα χρήσιμο δωρεάν εργαλείο (που δυστυχώς αυτή τη στιγμή δε δουλεύει ακόμη για ελληνικά) που μπορεί να σας βοηθήσει στο γράψιμο σας.

3) On-Page SEO

Ένα πολύ καλό περιεχόμενο δεν αρκεί από μόνο του. Πρέπει να γίνει “optimised”, δηλαδή βελτιστοποιημένο στις σελίδες σας για τη λέξη κλειδί την οποία στοχεύει. Κάθε σελίδα του site σας πρέπει να έχει έναν μοναδικό τίτλο και να στοχεύει μία λέξη-κλειδί που θα τραβήξει την προσοχή του χρήστη και θα πάρει πολλά “κλικ”.

Για να πάρετε ιδέες για τίτλους μπορείτε να επισκεφτείτε κάποιες σελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο που έχουν υψηλή επισκεψιμότητα. Επίσης, δεν χρειάζετε όλοι οι τίτλοι των σελίδων σας να ακολουθούν μία συγκεκριμένη μορφή. Η ποικιλία στους τίτλους αυξάνει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας.

Σε καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου (E-shop) οι τίτλοι πρέπει να στοχεύουν το αγοραστικό κοινό. Έτσι, για παράδειγμα, αν κάποιος ψάχνει “αγορά μαύρων παπουτσιών” είναι πολύ πιθανότερο να είναι έτοιμος να αγοράσει από κάποιον που ψάχνει “μαύρα παπούτσια” ή “φωτογραφίες μαύρα παπούτσια”. Συνεπώς, η προσθήκη της λέξης “αγορά” στους τίτλους των σελίδων σας θα “πιάσει” πιο πιθανούς πελάτες σας.

Επίσης, θα πρέπει να επιμεληθείτε μία καλή meta  περιγραφή που είναι αυτή που συνήθως εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης αμέσως μετά το πράσινο link. Συνήθως είναι κάτι που θα σας φέρει επιπλέον κλικ και θα αυξήσει το CTR, που είναι η αναλογία των κλικ προς τον αριθμό των εμφανίσεων. Γράψτε μία μοναδική συναρπαστική meta περιγραφή για κάθε σελίδα στο site σας. Να θυμάστε επίσης ότι τα meta-keywords δεν χρησιμοποιούνται πλέον από τη Google, οπότε μπορείτε να τα αγνοήσετε.

Ακόμη, οι διαφημίσεις που βγαίνουν στις σελίδες σας δεν θα πρέπει να είναι ενοχλητικές στον χρήστη, όπως επίσης και τα αναδυόμενα παράθυρα, γνωστά ως pop-ups, καλό είναι να εμφανίζονται με καθυστέρηση και να είναι εύκολο το κλείσιμο τους ώστε να μην εκνευρίζουν τον χρήστη.

Επόμενη συμβουλή είναι να βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι βελτιστοποιημένη για κινητά, κάτι που πλέον αποτελεί αναγκαιότητα για τη Google. Ένα καινούριο project που φαίνεται να προωθεί η Google είναι το AMP (Accelerated Mobile Pages), δηλαδή με σελίδες που φορτώνουν με μεγάλη ταχύτητα φόρτωσης στις κινητές συσκευές. Αν το site σας είναι σε WordPress μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το δωρεάν plugin που υπάρχει για να ρυθμίσει εύκολα το AMP. Βέβαια, αυτό αφορά αυτή τη στιγμή σελίδες που είναι άρθρα κι όχι γενικές σελίδες υπηρεσιών.

Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στις εικόνες σας ειδικά εάν έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), πρώτον βελτιώνοντας το alt text από τις εικόνες σας και δεύτερον προσθέτοντας περιγραφικές λεζάντες στις εικόνες σας. Πολλοί άνθρωποι ξεκινούν την έρευνα τους με περιήγηση σε εικόνες Google οπότε αυτή η τακτική σίγουρα θα σας ωφελήσει.

Οι εικόνες σας πρέπει επίσης να είναι συμπιεσμένες και βελτιστοποιημένες για όσο το δυνατό γρηγορότερη λήψη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα plugin που κάνουν βελτιστοποίση και συμπιέζουν αυτόματα τις εικόνες σας καθώς τις ανεβάζετε στη σελίδα σας.

Επιπλέον, είναι καλό να χρησιμοποιείτε σύντομες περιγραφικές διευθύνσεις URL για τις σελίδες περιεχομένου σας και να περιλαμβάνετε λέξεις-κλειδιά στη διεύθυνση URL σας.

Επίσης, προσθέστε τη φυσική σας διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας σας στο υποσέλιδο κάθε σελίδας, ενισχύοντας έτσι την τοποθεσία σας στη Google. Αυτά μάλιστα είναι καλό να ταυτίζονται με τα στοιχεία της επιχείρησής σας στο Google Business.

Ένας τελευταίος παράγοντας, αλλά ίσως από τους πιο σημαντικούς, που επηρεάζει το on-page SEO είναι η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας.

4) Link Building

Στους παράγοντες κατάταξης SEO των ιστοσελίδων το χτίσιμο συνδέσμων-links, τα λεγόμενα backlinks, φαίνεται να είναι από τους βασικότερους. Έτσι, παρακάτω σας παραθέτουμε μερικές τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να το πετύχετε:

  • Ένα αρχικό βήμα είναι να “επιδιορθώσετε” τις σελίδες που δεν υπάρχουν πλέον στο site σας, οι οποίες εμφανίζονται ως 404 σελίδες. Μάλιστα, αν μία σελίδα που είναι 404 έχει και backlinks από άλλες σελίδες, τότε η επιδιόρθωση κι ανακατεύθυνση σε καινούρια σελίδα πρέπει να είναι βασικό σας μέλημα.
  • Αφού μάλιστα το κάνετε αυτό για εσάς, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτήν την τακτική για το χτίσιμο backlinks για να “κλέψετε” τους σπασμένους συνδέσμους των ανταγωνιστών σας. Βρείτε σπασμένους συνδέσμους που οδηγούν σε διαγρεμμένο περιεχόμενο στο site ανταγωνιστών σας και προσφέρετε ως εναλλακτική λύση δικό σας περιεχόμενο. Σε αυτό μπορούν να μας βοηθήσουν επαγγελματικά εργαλεία όπως αυτά που αναφέραμε νωρίτερα και χρησιμοποιούμε εμείς στην προώθηση του SEO της ιστοσελίδας σας.
  • Ακόμη, οι ανταγωνιστές σας μπορούν να έχουν δημιουργήσει περιεχόμενο για ένα θέμα και να βρίσκονται ψηλά στη Google αλλά εσείς μπορείτε να φτιάξετε πιο ποιοτικό περιεχόμενο και να δοκιμάσετε να επικοινωνήσετε με ανθρώπους που δίνουν links στη σελίδα των ανταγωνιστών σας και να τους προτείνετε να συμπεριλάβουν και τη δική σας.
  • Μην ξεχνάτε ότι, ειδικά αν είστε νέος στην αγορά, δεν χρειάζεται να εφεύρετε τον τροχό. Κάνοντας μια ανάλυση στους ανταγωνιστές σας μπορείτε να δείτε από που έχουν αυτοί backlinks και να προσπαθήσετε να αποκτήσετε κάποια από αυτά κι εσείς. Μάλιστα, αν βρείτε έναν ιστότοπο που συνδέεται με πολλούς ανταγωνιστές σας, αυτή είναι μία καλή  ευκαιρία για να συνδεθείτε κι εσείς.
  • Εάν έτσι θέλετε να πάρετε backlinks από κάποιους bloggers είναι καλό να τους προσεγγίσετε δίνοντας τους αναγνώριση σε άρθρα τους ώστε να είναι πιθανότερο να σας δώσουν backlinks.
  • Μία ακόμη συμβουλή μας είναι να επαναδιατυπώσετε το καλύτερης ποιότητας περιεχόμενο σας και να το αξιοποιήσετε περισσότερο μετατρέποντάς το σε διαφήμιση ή video και να το βάλετε σε υψηλής επισκεψιμότητας ιστότοπους συνδέοντας το με το αυθεντικό άρθρο με link προς το site σας. Παλιές αναρτήσεις που δεν έχουν επισκεψιμότητα διαγράψτε τες από το site σας και επαναναρτήστε τες στο Medium, Linkedin, κτλ με ένα link προς το site σας.
  • Επιπλέον, προσθέστε link στη Wikipedia προς περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας που είναι ξεχωριστό, χρήσιμο και συμπληρώνει αυτό που ήδη υπάρχει ώστε να κρατήσετε το link.
  • Αύξηση της επισκεψιμότητας στο site σας θα πετύχετε επίσης προσθέτοντας links σε ιστότοπους με ερωτήσεις-απαντήσεις, όπως το Quora και εξειδικευμένα φόρουμ, απαντώντας σε ερωτήσεις που τίθενται εκεί.
  • Μία επιπλέον μέθοδος link building είναι να ζητήσετε να προστεθεί ένα link προς την ιστοσελίδα σας σε site που αναφέρουν την επωνυμία σας χωρίς να έχουν ένα link προς το site σας και σε site που χρησιμοποιούν κάποια εικόνα σας χωρίς την άδεια σας. Έτσι, αν βρείτε τέτοιες αναφορές, επικοινωνήστε με τον ιδιοκτήτη της σελίδας και ζητήστε του, ευγενικά πάντα, να προσθέσει ένα link προς την ιστοσελίδα σας.
  • Δώστε αξία στο καλύτερο περιεχόμενο του site σας προσθέτοντας εσωτερικά links προς αυτό στις καλύτερες σελίδες του site σας.
  • Επιδιώξτε να γράφετε σε νέα blogs καθώς μερικά από αυτά θα αυξήσουν τη δημοφιλία τους με την πάροδο του χρόνου.
  • Επιπλέον, εάν ένα link είναι υψηλής ποιότητας δεν έχει τόση σημασία αν είναι dofollow ή nofollow καθώς αυξάνει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας και είναι σημαντικό για το SEO.
  • Βέβαια, τα καλύτερα backlinks παραμένουν πάντα αυτά που προέρχονται από σχετικές με το περιεχόμενό σας ιστοσελίδες. Αν μάλιστα αυτά τα links φέρουν και κοσμο στην σελίδα σας, αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη αξία. Άρα ο φυσικός τρόπος απόκτησης backlinks φαίνεται να είναι μονόδρομος όσο μάλιστα η Google βελτιώνει τους αλγορίθμους της.
  • Συστήνεται, τέλος, περίπου 1 στα 3 links σας να περιλαμβάνει τη λέξη-κλειδί (είναι τα λεγόμενα anchor texts) για την οποία θέλετε να ταξινομηθείτε στα αποτελέσματα της Google. Προσοχή όμως, καθώς ένα μεγαλύτερο ποσοστό μπορεί να σας οδηγήσει σε πρόβλημα με το Google Penguin. Η δημιουργία spam links και χαμηλής ποιότητας ή ύποπτων links είναι σημάδια αρνητικού SEO για την εταιρεία σας.
  • Τέλος, εάν μία σελίδα του site σας περιέχει ένα πολύ δυνατό keyword, η προσθήκη εσωτερικών links σε αυτή θα ανεβάσει την επισκεψιμότητά της.

5) Τεχνικές ρυθμίσεις SEO

Όλη η εργασία που έχετε κάνει ως τώρα θα έχει τη βέλτιστη απόδοση μόνο εάν ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες ώστε ο ιστότοπος σας να είναι ρυθμισμένος να λειτουργεί ομαλά και με επιτυχία.

Σαν πρώτη οδηγία θα αναφέρουμε την ανάγκη χρήσης ενός δικτύου παροχής περιεχομένου (CDN). Οι περισσότερες ιστοσελίδες φιλοξενούνται σε έναν διακομιστή (server) που βρίσκεται κάπου στον κόσμο (π.χ. ΗΠΑ). To CDN δημιουργεί προσωρινά αντίγραφα του ιστότοπου σας σε πολλούς διακομιστές σε όλον τον κόσμο ώστε όταν ένας χρήστης οπουδήποτε στον κόσμο συνδέεται στην ιστοσελίδα σας, αυτή να φορτώνεται από έναν διακομιστή κοντά στη φυσική τοποθεσία του χρήστη και έτσι να μην αυξάνεται ο χρόνος φόρτωσης της ιστοσδελίδας που θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στο SEO.

Δεύτερον, ορίστε μία διεύθυνση url για την ιστοσελίδα σας είτε με “www” είτε χωρίς “www” και ορίστε 301 ανακατεύθυνση για διαγραμμένες ή μετακινούμενες σελίδες σε άλλες διευθύνσεις url. Ορίστε μία προτιμώμενη διεύθυνση url σε σελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο, κάτι που μπορεί να συμβαίνει σε καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου που επιτρέπουν το φιλτράρισμα κατηγοριών με διάφορα χαρακτηριστικά.

Τρίτη οδηγία είναι να εγγραφείτε δωρεάν στην κονσόλα αναζήτησης της Google, το Search Console, ώστε να χρησιμοποιείτε την αναφορά ανίχνευσης λαθών για να βρείτε τα σφάλματα που υπάρχουν στο site σας. Αν βρείτε σελίδες 404 τότε πρέπει να δημιουργήσετε 301 ανακατεύθυνση γι’αυτές τις σελίδες, ενώ σφάλματα του server είναι σημάδι ότι το site σας είναι κάτω κάποια χρονικά διαστήματα κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να επιλυθεί. Υποβάλλετε έναν χάρτη ή χάρτες ώστε να βοηθήσετε τη Google να ανιχνεύσει τις σελίδες του site σας.

Τέταρτον, αποκλείστε προγράμματα ανίχνευσης, όπως το Googlebot κι άλλα bots, από ευαίσθητα μέρη του ιστότοπου σας, όπως το admin.

Πέμπτον, χρησιμοποιήστε το https (το λεγόμενο SSL που τόσο διαφημίζεται τελευταία) για την πρόσβαση στον ιστότοπο σας που δείχνει ότι οι πληροφορίες της ιστοσελίδας σας είναι κρυπτογραφημένες με ασφάλεια και αυτό σας δίνει ώθηση προς τα επάνω στη λίστα κατάταξης της Google.

Τελευταία οδηγία είναι να κάνετε την αναζήτηση στο Google με τον όρο “site: mydomain.com”. Έτσι έχετε μία ένδειξη για το πόσες σελίδες η Google έχει δημιουργήσει ευρετήριο για τον ιστότοπο σας. Εάν ο αριθμός των σελίδων αυτών είναι πολύ παραπάνω από τον αναμενόμενο, αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λύσετε.

6) Extra οδηγίες

  1. Ο αλγόριθμος Panda της Google θα τιμωρήσει ιστότοπους με διπλό περιεχόμενο, οπότε είτε αφαιρέστε το είτε επαναδιατυπώστε το.
  2. Να ελέγχετε τακτικά το site σας για πιθανό χακάρισμα και ύποπτα εξερχόμενα links, καθώς σε αυτήν την περίπτωση η επισκεψιμότητά του θα πέσει κατευθείαν και η Google θα μπορεί να σας βγάλει από τα οργανικά της αποτελέσματα. Το δωρεάν plugin Sucuri για το WordPress σας επιτρέπει να κάνετε γρήγορη σάρωση του site σας για προβλήματα ασφαλείας, ενώ σε περιπτώσεις προβλημάτων υπάρχει και συνδρομή για την επίλυσή των προβλημάτων και “καθαρισμό” του site.
  3. Προσέξτε για απότομες πτώσεις στην επισκεψιμότητα του site σας. Πιθανοί λόγοι μίας τέτοιας πτώσης είναι:
    • το γεγονός ότι το site σας ήταν κάτω για μία περίοδο,
    • ο κώδικας παρακολούθησης των αναλυτικών στοιχείων σας (Google Analytics) δεν είναι σωστά εγκατεστημένος
    • έχετε μπλοκάρει κατά λάθος αράχνες αναζήτησης
    • έχετε πάρει ποινή από τη Google
  4. Προσέξτε για “χειροκίνητες” ειδοποιήσεις ποινών που είναι οι χειρότερες καθώς σημαίνουν ότι κάποιος από τη Google έλεγξε το site σας και βρήκε κάτι ύποπτο, όπως χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο, υπερβολικό-ύποπτο-παράνομο link building και άλλα. Είναι απλό να γλιτώσετε από τέτοιου είδους ποινές αλλά θα χρειαστείτε πιθανότατα να ζητήσετε τη βοήθεια από έναν κάποιον επαγγελματία προτού προβείτε σε διορθώσεις στο site σας που θεωρείτε ότι θα σας βοηθήσουν.
  5. Διαγράψτε τις spam αναφορές που στρεβλώνουν τα αποτελέσματα του Google Analytics καθώς πρόκειται για παραπομπές που δεν συνέβησαν ποτέ.
  6. Διαδώστε το περιεχόμενο σας στα Social Media και διατηρείστε ενεργή την παρουσία σας σε αυτά. Αυτό επηρεάζει έμμεσα την κατάταξη σας. Όσο περισσότερα άτομα βλέπουν το περιεχόμενο σας, τόσο περισσότερα το μοιράζονται. Βάλτε το κουμπί σύνδεσης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε εμφανές σημείο στο site σας για να μπορούν εύκολα οι χρήστες να κλικάρουν. Επιπλέον χρησιμοποιείστε τα open graph metatags (og) ώστε τα links σας να φαίνονται καλύτερα και πιο όμορφα στο Facebook, στο Twitter και σε όποια άλλα Social Media εμφανίζεστε και να πάρουν περισσότερα κλικς. Επίσης, μπορείτε να δημιουργήσετε προσαρμοσμένες εικόνες που θα είναι φωτεινές, πολύχρωμες και ελκυστικές για όλες τις αναρτήσεις σας και έτσι να αυξήσετε τον αριθμό των κλικς σε αυτές.
  7. Μάθετε όσα περισσότερα μπορείτε. Η γνώση είναι δύναμη. Υπάρχουν πολλά μεγάλα blogs για το SEO που προσφέρουν δωρεάν συμβουλές. Επίσης, θα πρέπει να δίνετε μεγάλη σημασία στις ενημερώσεις καθώς τα πράγματα στο SEO αλλάζουν διαρκώς.

Σύνοψη

Κάνετε υπομονή. Ένα αποτελεσματικό SEO, που είναι η καλύτερη κίνηση για την προώθηση της εταιρείας σας, θέλει σκληρή δουλειά και χρόνο αλλά η προσπάθεια και η αναμονή αξίζουν.

Καλό είναι μάλιστα να είστε προσεκτικοί σε πρακτικές που δείχνουν πώς να ανέβετε στην “1η σελίδα της Google σε μία εβδομάδα” καθώς συνήθως χρησιμοποιούν τεχνικές που μπορεί να αποβούν μοιραίες για την ιστοσελίδα σας, αποφέροντάς σας ποινή από τη Google κι “εξαφανίζοντας” την ιστοσελίδα σας.

Το καλό SEO είναι συνήθως ακριβό και χρονοβόρο αλλά αποτελεί πραγματική επένδυση για εσάς καθώς ότι χτίζετε δεν εξαφανίζεται αν σταματήσετε να το “πληρώνετε” όπως γίνεται με τις διαφημίσεις. Το περιεχόμενο που θα αναπτύξετε και οι οργανικές θέσεις που θα λάβετε είναι περιουσιακό στοιχεία της επιχείρησής σας, το οποίο μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα χρήσιμο για τη μακροημέρευσή της.

Πηγή: dicha.gr