Πάνω από 37.000 τα διαδικτυακά αιτήματα πολιτών στον δήμο Θεσσαλονίκης

Οι  αναβαθμισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες του Δήμου Θεσσαλονίκης, μέσω της αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), παρουσιάστηκαν σήμερα, Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου.

Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη δράση που πρόκειται να υλοποιήσει πιλοτικά ο Δήμος Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του έργου «Αναδιοργάνωση και διοικητική μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού – Απλούστευση και προτυποποίηση διαδικασιών λειτουργίας ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού – Πιλοτική λειτουργία».

Ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, αναφερόμενος στην Ψηφιακή Στρατηγική του Δήμου 2017-2030, τόνισε ότι  αυτή επιχειρεί να απαλλάξει από την ταλαιπωρία και τη γραφειοκρατία τους πολίτες προσφέροντάς τους αναβαθμισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες.  «Τα πιστοποιητικά ελέγχου ποιότητας (ISO) αποτελούν τη θετική “αποθέωση” της γραφειοκρατίας, την εγγύηση ώστε οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών να λειτουργούν με απλουστευμένες γραφειοκρατικές διαδικασίες» σχολίασε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι στόχος της Διοίκησης είναι να αποκτήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης το πιστοποιητικό ISO 9000 για τις υπηρεσίες του.

Ο Δήμαρχος επισήμανε ακόμη ότι μέσω της αναδιοργάνωσης της διοικητικής μεταρρύθμισης οι πολίτες εξοικειώνονται με τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, εξοικονομούνται ανθρώπινοι και υλικοί πόροι, ενώ παράλληλα εκσυγχρονίζονται οι συνθήκες εργασίας του προσωπικού των υπηρεσιών. «Με τον τρόπο αυτό συνεχίζουμε την προσπάθεια μας να καταστήσουμε την Θεσσαλονίκη Έξυπνη και Ανθεκτική Πόλη όπως εξάλλου πράττουμε εδώ και τρία χρόνια, εγχείρημα που απέδειξε ότι είναι αναγκαία και απαραίτητη η συνεργασία ανάμεσα στις υπηρεσίες του Δήμου» κατέληξε ο Γιάννης Μπουτάρης.

Ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Κοινωνίας των Πολιτών, Νίκος Φωτίου, παρουσίασε τις ψηφιακές πολιτικές που εφαρμόζει ο Δήμος, με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τους φορείς της πόλης, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία. Όπως επισήμανε ο ίδιος, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της πόλης εντάσσεται στο Πρόγραμμα Ψηφιακής Στρατηγικής, το οποίο ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο το 2017 και θα διαρκέσει ως το 2030. «Το ανθρώπινο δυναμικό είναι περιορισμένο, όπως και οι πόροι και για το λόγο αυτό, όντας ιδιαίτερα δραστήριοι και στην εξεύρεση πόρων, συμμετέχουμε σε διεθνή προγράμματα και Δίκτυα» τόνισε ο Αντιδήμαρχος και πρόσθεσε: «Το Πρόγραμμα Ψηφιακής Στρατηγικής του Δήμου συνδιαμορφώθηκε με τη συμμετοχή και των φορέων της πόλης και βασίζεται στους άξονες: διασυνδεδεμένη πόλη, μια πόλη για όλους, μια πόλη που αξιοποιεί τα δεδομένα της, η συμμετοχική πόλη και η πόλη που στηρίζει την ψηφιακή καινοτομία».

Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Επιχειρησιακού Προγραμματισμού και Συστημάτων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), Σάββας Αλεξανδράτος, αναφερόμενος στα διεθνή προγράμματα και έργα ψηφιακής πολιτικής, στα οποία μετέχει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ανέφερε: «Σημαντική είναι η συμμετοχή του Δήμου στο Δίκτυο ‘’Digital Cities Challenge’’, με 42 πόλεις-μέλη και με στόχο την εξέλιξη ψηφιακών πολιτικών ενίσχυσης της τοπικής ανάπτυξης, μέσω προγραμμάτων που απευθύνονται κυρίως σε παραγωγικούς φορείς».

Ο ίδιος αναφέρθηκε στη λειτουργία ενός Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εξυπηρέτησης του Πολίτη, έργο του οποίου η χρηματοδότηση έχει ήδη εγκριθεί από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας στο πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2014-2020» και θα ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2019, διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα επικοινωνίας των υπηρεσιών του Δήμου με πολίτες και επιχειρήσεις: «Μέσω αυτής της πλατφόρμας, θα δίνεται έμφαση σε ζητήματα οικονομικής και διοικητικής πληροφόρησης, αλλά και τεχνικών έργων. Με τη λειτουργία της, προάγεται η διαφάνεια και η λογοδοσία».

Τέλος, ο Σάββας Αλεξανδράτος τόνισε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει επιλεγεί πιλοτικά να συμμετάσχει στο έργο «Αναδιοργάνωση και διοικητική μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» μέσω απλούστευσης και προτυποποίησης διαδικασιών. Οι δράσεις του προγράμματος, που συντονίζονται από το Υπουργείο Εσωτερικών, στοχεύουν στην απλούστευση διαδικασιών και την τυποποίησή τους για όλους τους δήμους.

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι εφαρμογές που εμπεριέχονται στη διαδικτυακή πύλη του Δήμου(thessaloniki.gr) στην ενότητα «Ψηφιακή Θεσσαλονίκη». Μέσω αυτής, ο χρήστης «κατευθύνεται» σε εφαρμογές που αφορούν τις υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, τις υπηρεσίες Ανοιχτής Διακυβέρνησης που αφορούν τον έλεγχο των υπηρεσιών από τον πολίτη, το GIS (την πύλη γεωχωρικών δεδομένων) και τη δημοτική διαβούλευση, ενώ παρουσιάζονται και οι καινοτόμες δράσεις και τα έργα στα οποία συμμετέχει ο Δήμος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις πιο ‘’δημοφιλείς’’ εφαρμογές αναδεικνύεται το «Βελτιώνω την πόλη μου», η πλατφόρμα διαχείρισης καθημερινών προβλημάτων του πολίτη, που παρέχει λειτουργίες υποβολής, διαχείρισης και ανάλυσης των αιτημάτων. Στα δυο και πλέον χρόνια λειτουργίας της πλατφόρμας έχουν εγγραφεί 12.300 χρήστες και έχουν κατατεθεί 37.800 αιτήματα, εκ των οποίων τα 32.000 (ποσοστό περίπου 83%) έχουν διεκπεραιωθεί.  Τα αιτήματα αυτά αφορούν κυρίως τις τεχνικές υπηρεσίες, τις υπηρεσίες καθαριότητας και τη Δημοτική Αστυνομία.