Περισσότερα δίκυκλα και αύξηση τροχαίων λόγω κρίσης

Η οικονομική κρίση είχε ως αποτέλεσμα λιγότερα αυτοκίνητα και περισσότερες μοτοσικλέτες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Η πόλη, όπως προκύπτει από τη «μαύρη λίστα» των τροχαίων ατυχημάτων με συμμετοχή μοτοσικλετιστών για την περίοδο 2010-2015, δεν ήταν προετοιμασμένη και εκπαιδευμένη να διαχειριστεί την αλλαγή αυτή. Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, με βάση τα στοιχεία για τις σχετικές άδειες στον Νομό Θεσσαλονίκης, οι μοτοσικλέτες σε κυκλοφορία έφτασαν στις 133.643 το 2015 από 92.578 το 2005. Αντίστοιχα, στο ίδιο εξεταζόμενο διάστημα, περισσότερα από τα μισά θανατηφόρα ή σοβαρά τροχαία ατυχήματα είχαν συμμετοχή μοτοσικλέτας! Παρόλα αυτά η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής στους πεζούς αποδεικνύεται πλέον μοιραία: η πρώτη αιτία θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στον δήμο Θεσσαλονίκης είναι η ανεξέλεγκτη διάσχιση του οδοστρώματος από πεζούς.

Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, στον κεντρικό δήμο της Θεσσαλονίκης την περίοδο 2010-2015 σημειώθηκαν 130 σοβαρά και 73 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Η ανεξέλεγκτη διάβαση δρόμου από πεζούς προκάλεσε 18 θανατηφόρα και 28 σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Στον συνολικό αριθμό των σοβαρών ή θανατηφόρων τροχαίων η συμμετοχή μοτοσυκλετών ανήλθε ως ποσοστό στο 51% το 2010, στο 56% το 2011, το 64% το 2012,  59% το 2013, 74% το 2014 και 50% το 2015. Τα στοιχεία περιλαμβάνονται σε ερευνητική εργασία – μελέτη του μεταπτυχιακού φοιτητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Δημήτρη Αντωνίου, για το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη.

Ο Δημήτρης Αντωνίου υπήρξε θύμα σοβαρού τροχαίου σε ηλικία 16 ετών, με αποτέλεσμα να καθηλωθεί σε αναπηρικό αμαξίδιο. Παρά τις δυσκολίες των δύο πρώτων ετών μετά το ατύχημα, προσαρμόστηκε στη νέα ζωή, συνέχισε τις σπουδές του, εισήχθη στο Φυσικό του ΑΠΘ και ολοκληρώνοντας τις προπτυχιακές συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Οικονομική Επιστήμη, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Στη διπλωματική του εργασία αποφάσισε να ασχοληθεί με το πρόβλημα που εδώ και δεκαετίες, όπως λέει, «κάνει την Ελλάδα να αιμορραγεί».

«Δίνεις νόημα στην ατυχία που σου συνέβη. Αν βγει κάτι θετικό από αυτό που συνέβη σε εμένα θα είναι καλό» δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο κ.Αντωνίου, ο οποίος ήταν πεζός τη στιγμή που άλλαξε τη ζωή του, στην Οδό Ανδριανουπόλεως στη Θεσσαλονίκη, σε σημείο όπου «παραδοσιακά» οργανώνονται κόντρες αυτοκινήτων. «Περπατούσα στο πεζοδρόμιο, ένα αυτοκίνητο έχασε τον έλεγχο ανέβηκε στο πεζοδρόμιο και με χτύπησε» ανέφερε, γνωστοποιώντας ότι αν και ο υπαίτιος του ατυχήματος σήμερα είναι φυγόδικος, ο ίδιος έχει συμφιλιωθεί με ό,τι του συνέβη και έχει προχωρήσει στη ζωή του.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...