Εγκρίθηκε σήμερα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας το «Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το έτος 2017», ύψους περίπου 600.000 ευρώ. Στο πλαίσιο του προγράμματος η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα συμμετάσχει φέτος σε 18 διεθνείς και ειδικές θεματικές εκθέσεις, ενώ έχει προγραμματιστεί και πλαίσιο ενεργειών και δράσεων ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος και προβολής των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο το δωδεκάμηνο τουρισμό και την προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, τόσο εντός Ελλάδας, όσο και παγκοσμίως.
Όπως τόνισε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, «στόχος μας, μέσα από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του 2017, είναι να καταστεί η περιοχή μας ανταγωνιστικός τουριστικός προορισμός διεθνώς. Οι δράσεις έχουν επιλεγεί με βάση τόσο την εμπειρία των προηγούμενων ετών, όσο και τις διεθνείς τάσεις της τουριστικής αγοράς. Τέσσερα είναι τα βασικά συστατικά του ενιαίου τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας: η ανάπτυξη τουρισμού τεσσάρων εποχών, οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, η αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός των υποδομών και η διείσδυση σε νέες αγορές».
Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος επισήμανε ότι «στρατηγικός στόχος του προγράμματος είναι η αποδοτικότερη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας, για την επίτευξη δωδεκάμηνου τουρισμού, κάτι που θα επιτύχουμε με τη συμμετοχή μας στις σημαντικότερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Στους στρατηγικούς στόχους του προγράμματος είναι επίσης η μεθοδική προβολή μέσω προωθητικών ενεργειών ανά αγορά – στόχο των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής ως υψηλού επιπέδου τουριστικού προορισμού, η ενίσχυση της περιφερειακής σημασίας των τουριστικών προϊόντων που θα οδηγήσουν στην αναγνωρισιμότητα των πόλεων της Περιφέρειας (τουρισμός city break), αλλά και η δημιουργία ισχυρού και διαφοροποιημένου τουριστικού προϊόντος». Οι διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, στις οποίες θα συμμετάσχει φέτος η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι 18 και γίνονται σε διάφορες πόλεις.
Βάσει του προγραμματισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το 2017 η προβολή θα επικεντρωθεί στις ώριμες ευρωπαϊκές αγορές, με τις οποίες η Περιφέρεια έχει αναπτύξει σχέσεις συνεργασίας (Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ρωσία, Σκανδιναβικές χώρες) και σε αγορές όπως το Ισραήλ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν.
Πέραν της συμμετοχής στις εκθέσεις, η φετινή τουριστική προβολή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας περιλαμβάνει και σειρά άλλων ενεργειών και δράσεων, όπως φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων και επαγγελματιών του τουρισμού, εκδηλώσεις εξωτερικού – εσωτερικού, παραγωγή τουριστικών εντύπων και ηλεκτρονικού αρχείου, δημιουργία και τοποθέτηση προωθητικού υλικού, με έμφαση σε περιπατητικές διαδρομές, ιαματικό τουρισμό, γαστρονομικές διαδρομές, καταδυτικό τουρισμό, πολιτισμικό τουρισμό και θρησκευτικό τουρισμό.
Επίσης, προγραμματίστηκε η υλοποίηση δράσεων για τον Αριστοτέλη και τον Μέγα Αλέξανδρο στο εξωτερικό και ειδική εκδήλωση για την ανάδειξη του Ολύμπου.