Με πρόστιμα και ανακλήσεις αδειών απειλεί τα κανάλια το ΕΣΡ

Με αυστηρές κυρώσεις απειλούνται οι τηλεοπτικοί σταθμοί, από το ΕΣΡ, εξαιτίας της πρωτοφανούς υποτίμησης της ποιότητας του προγράμματός τους. Ο πρόεδρος του ΕΣΡ, Αθανάσιος Κουτρομάνος, με επιστολή του στα τηλεοπτικά δίκτυα, η οποία κοινοποιείται στον Πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση, καλεί τους σταθμούς να βελτιώσουν την ποιότητά τους, καθώς σε βάρος τους υπάρχει πληθώρα καταγγελιών από τους τηλεθεατές, και προειδοποιεί ότι σε διαφορετική περίπτωση θα «κινηθεί κατά των παραβατών η νόμιμη διαδικασία».

Υπενθυμίζεται ότι το ανώτερο πρόστιμο είναι 500.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται και η ποινή της ανάκλησης της άδειας. Το εντυπωσιακό στοιχείο εἰναι πως οι σταθμοί λειτουργούν πλέον χωρίς κανένα νομιμοποιητικό έγγραφο, συνεπώς η κατάσταση είναι ακόμη πιο περίπλοκη…

πηγή: typologies.gr

 

Το ΕΣΡ, διά του προέδρου του, ενημερώνει πως οι καταγγελίες αυτές έχουν ξεκινήσει να ελέγχονται από τα επιστημονικά κλιμάκια του συμβουλίου.

Στην επιστολή καταγράφονται καταγγελίες για εννέα σημαντικές παραβιάσεις της νομοθεσίας σε τηλεόραση αλλά και στο ραδιόφωνο.

Αναφέρονται:

– προσβολές και απαξιώσεις πρόσωπων με ανοίκειο ή χυδαίο λόγο, είτε με προσφορές είτε με αναφορές και στον οικογενειακό και τον ιδιωτικό τους βίο

– αναληθείς ειδήσεις ή ρεπορτάζ αποδιδόμενα σε μη κατανομαζόμενους «κύκλους»

– Μη διαχωρισμός και σκόπιμη σύγχυση μεταξύ είδησης και δημοσιογραφικού σχολιασμού, ενίοτε με τη χρήση δραματικών τόνων και εντυπωσιακών σκηνοθετικών στοιχείων

– Παραβιάσεις της νομοθεσίας για την προστασία των ανηλίκων

– Παραβίαση της υποχρέωσης για «αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων»

– Ρητορική μίσους, ρατσιστικού λόγου και ξενοφοβίας

– Εσφαλμένη χρήση μέχρι και «κακοποίηση» (νοηματική, συντακτική και γραμματική) της ελληνικής γλώσσας καθώς και κατραχρηστική χρήση ξενόγλωσσων τίτλων προγραμμάτων

– Τηλεπωλήσεις, προώθηση σκευασμάτων και αδιαφανών τηλεφωνικών διαγωνισμών

– Συγκεκαλυμμένη και παραπλανητική διαφήμιση, υπέρβαση διαφημιστικού χρόνου, σύγχυση μεταξύ διαφήμισης και ενημέρωσης

– ωροσκόπιο, αριθμολογίες και λοιπές δεισιδαιμονίες.