Πρόστιμο στο Open για «ενδεχόμενη παραπλάνηση των τηλεθεατών»

Πρόστιμο 15.000 ευρώ στο Open από το ΕΣΡ για «ενδεχόμενη παραπλάνηση των τηλεθεατών», που αφορούσε «συγκεκριμένο προϊόν που δεν συνιστούσε φάρμακο, απόδοση σ’ αυτό θεραπευτικών και αναλγητικών ιδιοτήτων για σοβαρές ασθένειες των αρθρώσεων». Πρόκειται για το προϊόν «BEE POWER», το οποίο, όπως σημειώνεται στην απόφαση, «σύμφωνα με το από 18/1/2019 έγγραφο του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων προς το ΕΣΡ, δεν έχει γνωστοποιηθεί στην ευρωπαϊκή δικτυακή πύλη (CPNP), στην οποία γνωστοποιούνται τα καλλυντικά δυνάμει του 7 Κανονισμού 1223/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30/11/2009 για τα καλλυντικά προϊόντα». «Επίσης, σύμφωνα με το από 23/1/2019 έγγραφο του ΕΟΦ, το συγκεκριμένο προϊόν δεν έχει λάβει άδεια κυκλοφορίας ως φαρμάκου από τον ΕΟΦ, ούτε έχει κοινοποιηθεί στον ΕΟΦ ως ιατροτεχνολογικό προϊόν», επισημαίνεται στην απόφαση.

Κατά το ΕΣΡ, ο τηλεοπτικός σταθμός «όφειλε και ευχερώς μπορούσε να ελέγξει το περιεχόμενο του μεταδιδόμενου μηνύματος» που προωθούσε την πώληση του προϊόντος «BEE POWER» ως προς την πιθανότητα ενδεχόμενης παραπλάνησης του κοινού σε σχέση με τις θεραπευτικές του ιδιότητες και τα αναμενόμενα αποτελέσματα από τη χρήση του.

πηγή: typologies