Επεμβάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφαλείας σε 7.000 σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου τα οποία βρίσκονται στο κόκκινο από πλευράς τροχαίων ατυχημάτων και επικινδυνότητας ξεμπλοκάρει η χρηματοδότηση η οποία αναμένεται να εγκριθεί το προσεχές διάστημα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ΕΤΕΠ.
Πρόκειται για έργα σε οδικούς άξονες που εκτείνονται σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και προτείνονται από εξήντα μελέτες που έγιναν στο πλαίσιο του προγράμματος δράσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που διαχειρίζεται n Εγνατία Οδός AE και ξεκίνησε το 2011.
Η Κεντρική Μακεδονία λόγω και της μεγάλης γεωγραφικής της έκτασης είναι η περιφέρεια η οποία συγκεντρώνει 1 008 επικίνδυνα σημεία στο οδικό της δίκτυο καθώς μόνο στη Χαλκιδική εντοπίστηκαν 400.
Ακολουθούν η Αττική με 673, n Πελοπόννησος με 619 και υψηλότερη συγκέντρωση στην περιφερειακή ενότητα Μεσσηνίας 146 και η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη με 607 εκ των οποίων τα περισσότερα στον Εβρο, 144.
Από τη νησιωτική χώρα στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εντοπίστηκαν 471 επικίνδυνα σημεία στην Κρήτη 457 και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 366.
Το μοντέλο που θα ακολουθηθεί θα είναι η υλοποίηση των επεμβάσεων από την ίδια την Εγνατία στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα ενώ για τις υπόλοιπες περιοχές θα υπογραφούν προγραμματικές συμβάσεις με τις κατά τόπους περιφέρειες.
Το κόστος των βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων υπολογίζεται σε περίπου 470 εκατ ευρώ εκ των οποίων τα 250 έχουν ήδη δεσμευτεί από την ΕΤΕΠ γι’ αυτό το σκοπό.